دستگاه آر اف واژن در شیراز + هزینه

دستگاه آر اف واژن در شیراز

بسیاری از خانم ها تصور می کنند برای درمان گشادی واژن، واژینیسموس یا برخی دیگر از بیماری های زنان مجبور به جراحی هستند. در حالی که با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های پزشکی، بسیاری از این مشکلات امروزه با روشهای غیر تهاجمی و غیر جراحی درمان می شوند. یکی از این دستگاه های موثر و پرکاربرد، دستگاه هیگز یا RF واژینال است. با خواندن این مقاله می توانید به پاسخ همه سوالات خود درباره دستگاه آر اف واژن دست یابید. جهت دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

RF واژینال چیست؟

نباید دستگاه هیگز یا آر اف واژن را با لیزر اشتباه گرفت. زیرا امواج این دستگاه با لیزر بسیار متفاوت هستند. امواج آر اف از نوع رادیوفرکوئنسی است. انرژی تولید شده توسط این امواج، جذب بافتهای واژن می شود. پزشکان از این دستگاه برای لیفت واژن، جمع و جور کردن عضلات و جوانسازی بیرون و داخل واژن استفاده می کنند.

چگونگی عملکرد دستگاه ار اف

نحوه عملکرد دستگاه هیگز به این صورت است که امواج این دستگاه بعد از نفوذ به عضلات واژن، گردش خون، ساخت عروق جدید و تغذیه بافتهای واژن را بهبود می دهد. در نتیجه تولید کلاژن و الاستین مورد نیاز برای استحکام ساختار واژن تحریک می شود. در اثر این کلاژن سازی ها، بافت واژن سفت، لیفت و جوانسازی شده و مشکل بیمار برطرف می شود.

تفاوت دستگاه هیگز با دستگاه لیزر CO2

همانطور که در بالا گفته شد، نوع امواج این دو دستگاه با هم فرق دارد. به همین دلیل میزان نفوذ آنها با یکدیگر متفاوت است. در واقع لیزر co2 روی لایه های سطحی واژن تاثیر می گذارد و برای درمان مشکلات سطحی مثل خارش، خشکی و سوزش واژن از آن استفاده می شود.
اما آر اف واژن نه تنها به لایه های سطحی بلکه به لایه های عمقی واژن نیز نفوذ می کند. به همین دلیل است که از انرژی هیگز برای تنگ کردن واژن استفاده می شود. علاوه بر رفع مشکلات لایه های عمقی واژن، این لیزر همزمان می تواند مشکلات لایه های سطحی را نیز برطرف کند.

شما هم می توانید برای تنگ کردن واژن، رفع واژینیسموس و افزایش ارگاسم با دستگاه rf واژن در شیراز به خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايي، جراح زیبایی زنان مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای آر اف فرکشنال در شیراز

دستگاه RF کاربردهای زیادی در درمان  از جمله کاربردهای دستگاه آر اف واژن عبارت است از:

تنگ کردن واژن با RF

از دستگاه آر اف برای رفع شلی واژن در زنانی استفاده می شود که به خاطر زایمان طبیعی دچار گشادی واژن شده اند. انرژی دستگاه هیگز برای درمان این مشکل به لایه های عمقی دیواره واژن نفوذ کرده و باعث جمع شدن عضلات این ناحیه می شود. کاهش سایز کانال واژن بعد از هر جلسه rf واژینال برای بیمار کاملا محسوس است. البته اگر میزان گشادی واژن بیشتر باشد بهتر است از پرینورافی استفاده کنید که در مقاله عمل تنگ کردن واژن در شیراز به طور کامل به آن پرداخته ایم.

تنگ کردن واژن با RF

درمان خروج باد از واژن

یکی از دلایل خروج باد از واژن که باعث خجالت خانم ها شده و در روابط اجتماعی آنها را دچار مشکل می کند، ضعف عضلات کف لگن است. آر اف با نفوذ به لگن و تقویت و جوانسازی این عضلات باعث کاهش یا رفع خروج باد از واژن می شود.

دستگاه RF برای جوانسازی واژن

بهبود گردش خون در واژن با دستگاه آر اف باعث افزایش کلاژن سازی در واژن و بازسازی پوست و عضلات این ناحیه می شود. شلی، چروک و افتادگی واژن با هیگز برطرف شده و بافت واژن جوان، محکم و انعطاف پذیر می گردد. همچنین جوانسازی واژن باعث تحریک پذیر شدن کلیتوریس و بهبود ارگاسم در زنان می شود.

رفع آتروفی و خشکی واژن

تغییرات هورمونی در یائسگی و زایمان باعث خشکی و نازک شدن دیواره واژن می شود. تحریک کلاژن سازی بیشتر در دیواره واژن بعد از آر اف باعث می شود، دیواره واژن دوباره محکم و ضخیم شود. به علاوه مخاط واژن بتوانند موکوس بیشتری برای روانکاری و رطوبت بیشتر واژن تولید کنند.

بیشتر بخوانید: درمان خشکی و آتروفی واژن در شیراز

درمان عفونت مکرر

عفونت های قارچی مکرر که بیش از ۴ بار در سال رخ می دهند، به دلیل خشکی واژن ایجاد می شوند. این نوع عفونت قارچی نسبت به درمان های دارویی مقاومت پیدا کرده و با روشهای سنتی نمی توان آن را درمان کرد. در چنین مواردی، تنها گزینه ی درمان استفاده از آر اف واژن است.

درمان بی اختیاری ادرار استرسی

به دلیل زایمان، بارداری یا بالا رفتن سن، عضلات کف لگن خانمها ضعیف می شود. به همین دلیل این خانم ها موقع خم شدن، بلند کردن اجسام سنگین یا عطسه، سرفه و … ناخواسته ریزش ادرار دارند. درمان با آر اف فرکشنال در این زنان باعث کلاژن سازی و تقویت عضلات کف لگن و درمان بی اختیاری ادرار در شیراز در آنها می شود.

درمان پرولاپس های خفیف

زایمان و بالا رفتن سن باعث تضعیف عضلات کف لگن و افتادگی اندامهای لگنی مثل رحم، مثانه، راست روده و … می شود. زنانی که پرولاپس لگنی دارند، با مشکل بی اختیاری ادرار و مدفوع یا تکرر ادرار مواجه هستند. آر اف واژن با تقویت عضلات کف لگن و واژن می تواند تکرر ادرار در زنان را درمان کند و افتادگی های خفیف اندامهای لگنی را بهبود بخشد.

دستگاه آر اف برای درمان واژینیسموس

خانم هایی که موقع رابطه جنسی دچار درد شدید می شوند و نمی توانند دخول را انجام دهند دچار بیماری واژینیسموس هستند. در این بیماری عضلات واژن به طور غیر ارادی به شدت منقبض شده و اجازه دخول آلت را نمی دهند. این بیماری قبلا منجر به طلاق می شد اما امروزه با آر اف فرکشنال می توان بدترین واژینیسموس را هم درمان کرد. شما با خواندن مقاله درمان قطعی واژینیسموس در شیراز که در سایت است اطلاعات کاملی در مورد این بیماری و راههای درمان آن بدست خواهید آورد.
علاوه بر موارد بالا، از آر اف واژن برای درمان درد موقع نزدیکی، دردهای لگنی و کاهش ترشحات واژن استفاده می شود. همچنین جوانسازی کلیتوریس و بافت واژن با آر اف باعث افزایش ارگاسم، میل جنسی و حس جنسی در زنان شده و روابط زناشویی زوجین را بهبود می دهد.

درمان واژینیسموس با آر اف

مزایای استفاده از دستگاه rf واژینال

این روش درمانی غیر تهاجمی است یعنی بیمار برای درمان بیماری خود نیازی به جراحی ندارد. از دیگر مزایای آراف واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون نیاز به بیحسی یا بیهوشی
  • بدون درد
  • بدون خونریزی
  • بدون عوارض جانبی
  • درمان سریع مشکلات ناحیه تناسلی

یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه هیگز در شیراز برای درمان بیماری های زنان این است که این روش سرپایی و بدون نیاز به بستری است. در نتیجه خانم های شیرازی یا خانم های ساکن در استانهای جنوبی ایران می توانند بعد از هر جلسه آر اف، سریعا به خانه یا شهر خود برگردند.

آشنایی با عوارض rf  واژن

تاکنون هیچ موردی به عنوان عوارض استفاده از دستگاه rf برای واژن گزارش نشده است. استفاده از این دستگاه کاملا بی خطر بوده و هیچ عارضه جدی برای زنان ایجاد نمی کند.

مراقبتهای قبل و بعد از آر اف فرکشنال

زنانی که قصد انجام آر اف واژن را دارند نباید دچار خونریزی واژینالی یا عفونت واژینال باشند. بنابراین قبل از درمان با این روش باید عفونت یا علت خونریزی را درمان کنید. چند روز بعد از اتمام پریودی می توانید برای استفاده از دستگاه هیگز واژن اقدام کنید. بعد از آر اف واژن نیز نیازی به مراقبتهای خاصی ندارید.

هزینه آر اف واژن در شیراز

هزینه ار اف واژن در شیراز نسبت به شهری مثل تهران بسیار کمتر است. بنابراین خانمهایی که ساکن استانهای جنوبی هستند آر اف فرکشنال در شیراز را به تهران ترجیح می دهند. همچنین تعداد جلسات آر اف، انجام عمل های زیبایی زنانه همزمان با آر اف واژینال و مرکزی که مراجعه می کنید (کلنیک خصوصی، مطب و …) همگی در تعیین هزینه rf واژن موثر هستند.

برای معاینه و اطلاع از هزینه rf واژن در شیراز می توانید به خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايي، جراح زیبایی زنان در مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه کنید. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت آر اف واژن در این مرکز با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج در مورد درمان با دستگاه هیگز در شیراز

در این قسمت به سوالات مکرر شما درباره درمان با دستگاه هیگز در شیراز پاسخ داده ایم که می توانید آنها را در ادامه بخوانید:

چند جلسه درمان با آر اف نیاز است؟

تعداد جلسات آر اف بستگی به این دارد که برای درمان چه مشکل واژینالی از این دستگاه استفاده می شود. همچنین سن بیمار، وضعیت سلامتی بیمار، سرعت ترمیم بدن و شدت عارضه در تعیین تعداد جلسات آر اف موثر هستند. اما معمولا بین یک تا سه جلسه درمان نیاز است.

مدت زمان هر جلسه آر اف چقدر است؟

بسته به اینکه برای درمان چه مشکلی از آر اف استفاده می کنید، از ۲۰ دقیقه تا حدود یک ساعت متغییر است.

آیا بعد از درمان باید جلسات ترمیمی هم انجام دهم؟

درمان با آر اف نتایج قطعی دارد اما بدن همواره در حال تغییر و تحول است. برای طولانی تر کردن مدت ماندگاری آر اف واژن بهتر است هر ۱۲-۱۸ ماه یک جلسه آر اف را تکرار کنید.

دوره نقاهت بعد از آر اف هیگز چقدر طول می کشد؟

درمان با این روش دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. می توانید به سرعت بعد از آر اف به زندگی عادی برگردید. حتی مراجعین ما از استانهای بوشهر، خوزستان، … بعد از آر اف سریعا به استان خود بر می گردند و به استراحت نیازی ندارند.

هر چند وقت یک بار باید آر اف رو انجام داد؟

به طور معمول این جلسات برای ۲ تا ۳ بار در ماه انجام می شوند. البته باز هم بستگی به نوع مشکل شما دارد.

در صورتی که شما هم در مورد کاربردهای دستگاه آر اف واژن در شیراز سوالی دارید، می توانید سوالات تان را در بخش نظرات مقاله بپرسید.

۳.۷/۵ - (۱۰ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۱۸ دیدگاه ها
  • سلام من شش سال ازدواج کردم .یک پسرپنج ساله دارم.چهارماه اقدام به بارداری کردم.باردارنشدم.رفتم دکتر گفت واژنت خشک شد وبرام آراف انجام داد دوروز قبل ازپریودیم.والان درد پریودی دارم ولی پریود نمیشم ..به دلیل آراف بوده باشه؟؟

    • سلام. نه عزیزم تاثیری روی پریود نمیذاره. اگر دردتون ادامه داره حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنید با توجه به اینکه در حال اقدام به بارداری هستید.

  • آیا برای سفیدی واژن هم از این دستگاه استفاده میشه و اینکه خانومای مجرد هم میتونن واسه سفیدی واژن ازش استفاده کنند؟؟؟

    • سلام. نه عزیزم برای روشن سازی از لیزر لیدی لیفت و کربوکسی تراپی استفاده می کنیم. اگر مجرد هستید می تونید وایتنینگ رو انجام بدین چون روی ناحیه بیرونی واژن کار می کنیم و کاری به داخل واژن و پرده بکارت نداریم.

  • سلام.من ۷ماهه ازدواج کردم اما ترس از رابطه دارم ترس شدیدی دارم از درده هنگام رابطه به طوری که اصلا قادربه انجام رابطه نیستم. فقط چند بار اونم همراه باپماد بی حسی تونستم انجام بدم. به نظرتون واژینیسم دارم؟

    • سلام. عزیزم دخول دردناک نیست اصلا مگر اینکه شما مشکل جسمی مثل خشکی واژن، فیبروم، … داشته باشید. برای اینکه متوجه بشم واژینیسموس هست یا نه، اطلاعاتی که نوشتید کافی نیست. بهرحال تشخیص قطعی واژینیسموس و درجه اون فقط با معاینه بیمار ممکنه.

    • سلام،خسته نباشید.
      من ۵ساله که ازدواج کردم اما به دلیل اینکه دخول انجام نمیشد ۶ماه بعد از ازدواج به گفته ی پزشک معالجم با انجام سونوگرافی از طریق مقعد تشخیص دادن که بخاطر نوع پرده ی بکارتم باید حتما عمل هایمنکتومی انجام بدم که دادم اما باز هم نتیجه نگرفتم و الان ۵ساله که نا امیدم میخواستم بدونم آیا واقعا با روش لیزرRF امکانش هست که درمان بشم؟؟؟؟؟ و اینکه فاصله ی بین جلسات چند روزه؟؟ چون من ساکن شیراز نیستم.

      • سلام. مشکل شما واژینیسموس بوده. باید با آراف واژن یا با تزریق بوتاکس برای درمان اقدام کنید. اینها موثرترین روشهایی هستند که برای درمان قطعی واژینیسم به کار میرن. فاصله جلسات یک هفته ای هست و چون سرپایی انجام میشه، میتونید بعد از هر آراف به شهرتون برگردید.

  • تو دوران شیردهی میشه ار اف انجام داد؟شنیدم ضررداره؟میشه بگین چ ضرری داره؟ضررش انقدی هستش ک منصرف بشیم یا ن

    • سلام. نه عزیزم انجام آر اف در دوران شیردهی منعی نداره و هیچ مشکلی ایجاد نمی کنه. می تونید انجام بدین.

    • سلام من بیماری سرطان سینه دارم و دارو استفاده میکنم برای خشکی واژن لیزر استفاده میکنم آیا میتونم از ار اف استفاده کنم عوارضی برام نداره

      • بستگی داره که چه بیماری رو بخواین درمان کنید و چند جلسه باشه. بعد از معاینه میتونیم قیمت رو مشخص کنیم چون شدت عارضه و تعداد جلسات درمان دستم میاد.

  • سلام من مجرد هستم ۲۳سالمه از دوره راهنمایی چروکی زیادی روی واژنم دارم‌نمیدونم دلیلش چیه و ناحیه‌ای ک شورت میپوشم دچار چروکی هست ایا راهی هست این چروکیا کامل رفع بشن؟

    • سلام. باید مراجعه کنید تا ببینم دقیقا چه قسمتهایی دچار چروک شده و شدت چین و چروک چقدره. بر اساس میزان و محل چروکها میشه برای درمان شما اقدام کرد.

    • بهترین روش درمان خشکی واژن استفاده از لیزر هست ولی اگر آتروفی واژن هم داشته باشید باید آر اف رو انجام بدین که موثرتره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *