درمان قطعی واژینیسموس در شیراز

درمان قطعی واژینیسموس در شیراز

واژینیسموس یک اختلال جنسی در زنان است که باعث می شود آلت مردانه نتواند وارد واژن شود. خانمهایی که به این اختلال دچار هستند، به طور غیر ارادی ترس از رابطه جنسی و دخول دارند. نباید واژینیسموس را با مقاربت دردناک که به خاطر خشکی واژن، یا مشکلات دیگر بروز می کند، اشتباه گرفت. در این بیماری دخول انجام نمی گیرد.
شاید تصور کنید که درمان واژینیمسوس با جراحی فقط امکانپذیر است. در حالی که روشهای موثر و جدیدی برای درمان این بیماری وجود دارد که غیر جراحی و غیر تهاجمی هستند. در این مقاله به علل و درمان واژینیسموس در شیراز بدون جراحی خواهیم پرداخت. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

اختلال واژینیمسوس

دخول غیرممکن یا بیماری واژینیسموس در اثر انقباض شدید و غیر ارادی عضلات واژن ایجاد می شود. انقباض این عضلات باعث قفل شدن واژن، مقاربت دردناک و عدم دخول یا دخول سخت و دردناک می شود. امروزه این اختلال جنسی را ۱۰۰% بدون جراحی و با روشهای نوین پزشکی می توان درمان کرد و از طلاق زوجین جلوگیری نمود.
خانم هایی که بیش از ده بار در زمان های مختلف اقدام به نزدیکی کرده، اما موفق به رابطه جنسی و دخول نشده اند، واژینیمسوس دارند. آنها می توانند برای درمان این اختلال جنسی به متخصص زنانی که در این زمینه تخصص دارد، مراجعه کنند.

تصورات غلط درباره دخول دردناک

یکی از تصورات اشتباه درباره واژینیسموس این است که بعد از زایمان، واژینیسموس برطرف می شود که این اصلا صحت ندارد. همچنین برخی تصور می کنند، عدم دخول به خاطر تنگی واژن است. اما دهانه هیچ واژنی آنقدر تنگ نیست که آلت نتواند وارد آن شود. بافت واژن کاملا ارتجاعی است و راحت تنگ و گشاد می شود.

انواع دخول غیر ممکن

واژینیسموس طیف گسترده ای داشته و درجات آن از واژینیسوس خفیف تا واژینیسوس شدید متغییر است. تمام حالت های زیر نشانگر اختلال واژینیسموس در زنان هستند:

  • دخول غیرممکن باشد
  • فقط بخشی از آلت وارد شود و دخول کامل نباشد
  • به زور آلت وارد شود اما مقاربت دردناک و آزاردهنده باشد
  • ممکن است در ابتدای رابطه جنسی، دخول به سختی صورت گیرد اما در ادامه مقاربت مشکلی نباشد

ممکن است شخص در اولین رابطه جنسی با این مشکل مواجه شود که در اینصورت واژینیسموس اولیه نامیده می شود. اما اگر شخصی که رابطه جنسی خوبی در گذشته داشته، بعدها دچار واژینیسموس شود، به این نوع واژینیسموس، واژینیسموس ثانویه گفته می شود.

علائم مقاربت دردناک

زنانی که دچار واژینیسموس هستند، موقع رابطه جنسی پاهای خود را جمع کرده و در زمان دخول دچار گرفتگی و درد شدید در زیر شکم می شوند. در نتیجه آلت نمی تواند وارد شود و مثل این است که آلت به یک دیوار برخورد می کند. اگر دخول تا حدی انجام گیرد، با درد شدید و سوزش همراه خواهد بود.
تمام این علائم به محض پایان تلاش برای مقاربت از بین می رود و با پیش نوازی نیز این مشکل برطرف نمی شود. در واژینیسموس های خیلی شدیدتر، حتی زن نمی تواند انگشت خود یا تامپون قاعدگی را وارد واژن کند. این خانم ها موقع معاینه لگنی توسط پزشک زنان نیز پاها را جمع کرده و جیغ می زنند.

علائم مقاربت دردناک

علت ایجاد واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس به دلایل جسمانی یا روانی در زنان ایجاد می شود. زخم یا پارگی واژن، عفونت واژینالی، جراحی های لگنی، تروماهای بعد از زایمان سخت یا جراحی از علل جسمی واژینیسموس هستند. همچنین ممکن است این اختلال به دلایل روانی اتفاق بیفتد، مثلا:

  • تربیت جنسی غلط و گناه دانستن رابطه جنسی
  • روابط جنسی خشن یا بدون پیش نوازی
  • تجربه تجاوز جنسی در گذشته
  • ترس از رابطه جنسی و درد آن
  • اضطراب و استرس
  • مشکلات عاطفی در زندگی زناشویی

اگر واژینیسموس منشا روانی داشته باشد، علاوه بر درمان های پزشکی، زوجین به مشاوره روانشناس نیز احتیاج دارند.

شما هم می توانید برای تشخیص یا درمان سریع واژینیسموس در شیراز به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه کنید و از تخصص خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی در زمینه اختلالات زناشویی بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره و دریافت نوبت معاینه با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ و ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

عوارض مقاربت دردناک

زنانی که دچار مشکلات واژینیسموس هستند، نمی توانند از رابطه جنسی لذت ببرند و رابطه ی آنها دردناک است. علاوه بر بروز مشکلات عاطفی بین زوجین، این خانمها با مشکلات زیر هم مواجه هستند:

  • مشکل در باردار شدن
  • نمی توانند معاینات لگنی انجام دهند
  • نمی توانند تامپون بگذارند
  • طی بارداری نمی توانند برخی معاینات لگنی را انجام دهند
  • زایمان طبیعی آنها سخت تر است

البته با واژینیسموس می توان باردار شد. کافیست در زمان تخمک گذاری، مایع منی جمع آوری و به واژن تزریق شود. اما بهتر است ابتدا این بیماری درمان شود. چرا که هنگام بارداری ممکن است به سونوگرافی واژینال نیاز داشته باشید یا پزشک معاینات لگنی برایتان تجویز کند. در این شرایط بیماری ترس از دخول مانع از انجام آنها می شود. در گذشته، واژینیسموس منجر به مشکلات عاطفی زوجین و طلاق آنها می شد.

درمان خانگی واژینیسموس

درمان واژینیسموس با دارو و قرص انجام نمی شود. بلکه عضلات واژن باید به گونه ای تربیت شوند که بتوانید دخول را انجام دهید. کسانی که واژینیسموس خیلی خفیفی دارند، می توانند با روشهای زیر واژینیسموس را برطرف کنند:

تغییر پوزیشن

باید معاشقه و پیش نوازی طولانی داشته باشید و پوزیشن هایی را انتخاب کنید که درد کمتری دارند. بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس، پوزیشن هایی است که کنترل خانم در میزان دخول و رابطه جنسی بیشتر از همسرش باشد.

درمان واژینیسموس با ورزش

در کنار تغییر پوزیشن می توانید هر روز چندین نوبت تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس را انجام دهید. باید ماهها این تمرینات را به طور مرتب انجام دهید تا اثربخش باشد.

درمان واژینیسموس با دیلاتور

می توانید از ابزارهای مخروطی به نام دیلاتور واژینیسموس استفاده کنید. برای استفاده از این وسیه باید از کوچکترین سایز  شروع کنید. زمانی که دخول با یک سایز به راحتی انجام شد، می توانید سراغ سایز بزرگتر بروید. روزی یک ساعت، به مدت چندین ماه باید با دیلاتور تمرین کنید. در صورت در دسترس نبودن این وسیله می توانید با گوش پاک کن دیلاتور بسازید.

درمان واژینیسموس با انگشت

به دلیل کمتر در دسترس بودن دیلاتور در ایران و گران بودن آن، شخص می تواند از انگشت خود یا همسرش به جای دیلاتور استفاده کند. مثل دیلاتور باید ابتدا با کوچکترین انگشت کار را شروع کنید و تا بزرگترین انگشت و در نهایت با وارد کردن همزمان دو انگشت به واژن تمرینات خود را ادامه دهید.
می توانید روشهای درمان خانگی واژینیسموس را در کنار هم انجام دهید. البته این روشها برای اغلب واژینیسموس ها موثر نیستند و درمان با آنها خیلی طول می کشد. بنابراین توصیه می کنیم برای درمان سریع واژینیسموس در شیراز به بهترین متخصص زنانی که در زمینه درمان واژینیسموس تجربه دارد، مراجعه نمایید.

درمان خانگی واژینیسموس

درمان مقاربت دردناک در شیراز

زوجینی که برای نجات زندگی عاطفی خود به دنبال روشهای درمان سریع واژینیسموس هستند، روشهای درمانی زیر را توصیه می کنیم:

تزریق بوتاکس

یکی از روشهای سریع درمان این اختلال، درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس است. به کمک این روش، درمان واژینیسموس با یک جلسه انجام می شود. با یک بار تزریق بوتاکس به عضلات واژن، این عضلات نمی توانند موقع نزدیکی منقبض شوند. به مرور زمان این عضلات یاد می گیرند موقع دخول منقبض نشوند.
بعد از ۳ تا ۶ ماه، اثر بوتاکس به دلیل جذب ژل توسط بدن از بین می رود. ممکن است دیگر نیازی به تزریق نداشته باشید. اما در مواردی ممکن است حتی با بهتر شدن دخول باز هم به یک یا دو جلسه بوتاکس نیاز پیدا کنید. تزریق مجدد در فاصله های ۶ ماه یا یکسال بعد از تزریق قبلی انجام می شوند.

درمان واژینیسموس با آر اف

این روش یکی دیگر از روشهای درمان قطعی و سریع واژینیمسوس در جهان است که بدون نیاز به جراحی می تواند بدترین واژینیسموس ها را هم درمان کند. شدت واژینیسموس هر اندازه که باشد، برای درمان سریع آن می توانید از این روش بهره مند شوید. در ادامه با این روش بیشتر آشنا خواهید شد.

نحوه درمان واژینیسم با RF

برای درمان واژینیسم با این روش از دستگاه آر اف واژن استفاده می شود. امواج بی ضرر rf از نوع امواج رادیوفرکوئنسی است که هیچ ضرری برای بدن ندارند. امواج رادیوفرکوئنسی این دستگاه باعث تغییر خاصیت ماهیچه های واژن می شود. این امواج با ریلکس کردن عضلات واژن اجازه نمی دهند موقع دخول، این عضلات دچار انقباضات شدید و غیر ارادی شوند.

درمان واژینیسم با RF 1

مزایای درمان عدم دخول با آر اف

در حال حاضر درمان دخول غیر ممکن با دستگاه RF واژن بهترین روش درمان واژینیسموس است. این روش کاملا سریع جواب می دهد و هیچ عارضه ای برای خانم ها به دنبال ندارد. از دیگر مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون درد و خونریزی
  • به مراقبتهای بعد از آراف نیازی ندارد
  • دوره نقاهت ندارد و سریع به کارهای روزانه خود بر می گردید
  • نیاز به درمان های دیگر در کنار این روش ندارید
  • درمان دائمی

همچنین درمان با rf سرپایی است و نیازی به بستری شدن ندارد. هر خانمی که اختلال واژینیسم دارد، می تواند با این روش سریعا درمان شود.

شما هم می توانید برای درمان سریع واژینیسموس با rf در شیراز به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه نموده و از تخصص خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره و رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ و ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

بهترین دکتر درمان دخول دردناک در شیراز

در صورتی که واژینیسموس دارید، برای درمان آن باید به متخصص زنان مراجعه کنید. همه پزشکان در این مورد و روشهای درمان آن مطلع نیستند و این حوزه یک حوزه تخصصی است. شما می توانید برای بهره مندی از تخصص بهترین دکتر درمان دخول دردناک در شیراز به خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید.
ایشان بعد از معاینه فیزیکی، شدت واژینیسموس و علت آن را تشخیص داده و بهترین روش درمانی را متناسب با وضعیت بیمار تجویز می کنند. اگر به دنبال سریعترین روش درمان هستید، درمانهای آراف واژینیسموس و تزریق بوتاکس در مطب ایشان انجام می شود.

متخصص درمان واژینیسموس

سوالات پر تکرار درباره درمان واژینیسموس در شیراز

در این بخش می توانید سوالات پر تکرار درباره درمان واژینیسموس در شیراز و پاسخ آنها را بخوانید:

من می خواهم در مطب شما درمان شوم اما ساکن اهواز هستم، چند شب باید بعد از آر اف در شیراز بمانم؟

نیازی به ماندن ندارید. بلافاصله بعد از درمان می توانید به شهرتان برگردید و نیاز به استراحت ندارید.

بعد از اراف می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

بله. بعد از هر جلسه آر اف می توانید برای رابطه جنسی اقدام کنید و نیازی نیست حتما جلسات درمان شما تکمیل شده باشد.

آیا برای ماندگاری درمان واژینیسم با ار اف نیاز به جلسات سالانه داریم؟

خیر درمان با این روش قطعی و دائمی است و نیازی به تکرار جلسات ندارید.

هزینه درمان واژینیسموس در شیراز چقدر است؟

بستگی به روش درمان و تعداد جلسات درمان دارد. درمان واژینیسم را خودم در مطب انجام می دهم که به کاهش هزینه بیمار کمک می کند. در کل، هزینه آن نسبت به درمان در شهرهای بزرگ دیگری مثل تهران کمتر است. بعد از معاینه می توانم روش درمان، تعداد جلسات و هزینه را تعیین کنم.

درمان واژینیسموس با RF چند جلسه طول می کشد؟

معمولا برای درمان واژینیسموس با rf سه جلسه آراف کافی است. بیمار می تواند نتیجه درمان با این روش را در همان جلسه اول نیز متوجه شود. فاصله بین جلسات یک هفته تا ۱۰ روز است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر مشکلی در رابطه جنسی تان دارید، بدون خجالت کشیدن باید آن را به متخصص زنان بگویید. پزشکان برای درمان بیماران از روشهای درمان قطعی واژینیسموس کمک می گیرند. اگر واژینیسموس دارای منشا روحی باشد، بیمار را به مشاور یا روان درمانگر زوجین معرفی می کنند.

شما هم اگر سوالی درباره درمان واژینیسموس در شیراز دارید، می توانید سوالاتتان را در بخش نظرات این مقاله از خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان در شیراز بپرسید.

۴.۱/۵ - (۱۸ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۲۸ دیدگاه ها
  • سلام
    من قبلا عمل تنگ کردن واژن انجام دادم ، الان برای نزدیکی خیلی مشکل دارم بطوری که دخول انجام نمیشه ،، آیا با Rf مشکل من حل میشه ؟

    • سلام. نه عزیزم. آراف برای اینه که عضلات واژن موقع دخول منقبض نشن و کانال رو مسدود نکنند. ولی شما ظاهرا زیادی براتون تنگ کردن. مراجعه کنید تا عمل ترمیمی براتون انجام بدم.

  • با سلام ببخشید برای درمان واژینیسموس باید حتما زن و مرد هردو حضور داشته باشن یا نه خانم تنها حضور داشته باشن کفایت میکنه

    • سلام. بهتره که با همسرتون مراجعه کنید. به خصوص اگر بکارتتون برداشته نشده حتما توصیه میکنم با حضور همسرتون باشه. تنهایی هم مراجعه کنید مشکلی نداره ولی طبق تجربه م از بیماران قبلیم بهتون میگم که حضور همسر بسیار مهم و کمک کننده ست.

  • سلام آیا دستکاه لیزر خودش باید وارد بدن بشه؟ کسی که سالهاست این مشکل رو داره و هیچ نوع ارتباطی نتونسته ایجاد کمه و نوع بیماریش خیلی شدیده دتشکاه رو هم نمیتونه بپذیره

    • سلام. نه عزیزم. جلسات اول درمان از پروپ های داخل واژینال استفاده نمی کنیم. با پیشرفت روند درمان و بهبودی شما، جلسات آخر با پروب داخل واژینالی کار می کنیم چون واژینیسموس تون خیلی بهتر شده.

      • سلام. برای درمان با آراف واژن، جلسات اول از پروب هایی استفاده می کنیم که روی شکم به کار میرن و داخل واژینالی نیستند. بعد از یکی دو جلسه، میتونیم از پروب واژینالی استفاده کنیم. چون واژینیسموس بیمار بهتر شده.

  • همسرمن بیماری واژینیسموس دارد در صورت مراجعه چند درصد احتمال بهبود هست؟ چند شب باید در شیراز بمانیم؟ هزینه درمان کامل چقد هست؟… لطفا جواب بدین این مشکل خیلی به زندگی مشترکمان اسیب رسونده ممنون

    • سلام. نیازی به موندن در شیراز نیست. اگر تزریق بوتاکس لازم باشه که یه جلسه ست و سریع مرخص میشن و اگر آراف لازم باشه چند جلسه است که بعد از هر جلسه میتونید سریع به شهرتون برگردید. درمان با این روشها قطعی هستند و هزینه بستگی به نوع درمان و تعداد جلسات داره. شماره مشاور مطب: ۳۲۳۱۹۱۶۱-۰۷۱ و ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹

      • سلام، من ۵ ساله ازدواج کردم و هنوز رابطه جنسی کامل نتونستم برقرار کنم با همسرم، خیلی به زندگیمون صدمه وارد شده، از صحبت کردن درباره اش خجالت میکشیدم و هیچ وقت به هیچ کس نگفتم، موقع دخول ناخودآگاه پاهام قفل میشه دست خودم نیست، ایا من واژینیسم دارم؟

        • سلام. بله متاسفانه واژینیسموس دارید و احتمالا درجاتش هم بالاست. درجه ش رو موقع معاینه میتونم دقیق بهتون بگم. برای درمان حتما اقدام کنید. این مشکل با تزریق بوتاکس یا آراف واژن کاملا درمان میشه. نگران نباشید.

    • سلام. به عضلاتی که در واژن موقع دخول خیلی منقبض میشن و کانال واژن رو مسدود می کنند.

  • سلام من ۸سال عروسی کردم فقط شب حجله دخول داشتم دیگ نداشتم میخواستم بدونم که من مشکلم واژینسیموس هست آیا قابل درمان هست اصلا نمی تونم نزدیکی کنم

    • سلام. اگر دخول امکانپذیر نیست یا فقط سر آلت وارد میشه، مشکل شما واژینیسموس هست. با اطلاعاتی که اینجا نوشتید نمی تونم نظر خاصی بدم. بهتره برای معاینه مراجعه کنید تا ببینم دقیقا مشکل شما چیه.

  • سلام من ۸سال ازدواج کردم شب عروسی که دخول انجام شده دیگ انجام نشده است میترسم درد دارم شوهرم بهم نزدیک میشه ازترس دست پام میلرزه تپش قلب میگرم

    • شما واژینیسموس شدید دارید ولی با آر اف واژن میشه حتی این گرید رو هم بهبود داد. برای معاینه و درمان مراجعه کنید. اگر لازم داشتید به مشاور سکس تراپیست هم ارجاع میشین.

  • سلام من ۶ساله ازدواج کردم وفقط یکبار رابطه که پرده بکارتم ازبین رفت ولی دخول کامل نبود ودیگه رابطه نداشتیم والان یک سال ونیم هست که کارطلاق روشروع کرده من شوهرم رو خیلی دوست دارم آیا راهی هست خوب بشم تا ازطلاق منصرف بشه

    • شما واژینیسموس دارید و چون سر آلت تونسته وارد بشه، بیماریتون گریدش خیلی بالا نیست. میتونید برای درمان با آر اف واژن مراجعه کنید تا مشکل تون حل بشه.

  • سلام من دو ساله ک ازدواج کردم اما نمیتونم رابطه برقرار کنم میدونم مشکلم واژینیسموسه خیلی هم بیماریم شدید دوباره مراجعه به پزشک کردم اما هیچ نتیجه ای نداشتم واقعا با مراجعه به شما درمان میشه ک مراجعه کنم؟؟؟؟

    • در مورد روش درمان قبلی تون چیزی ننوشتین. ولی میتونید مراجعه کنید تا درمان با آر اف واژن رو انجام بدین. درمان با این روش میتونه به طور قطعی واژینیسموس های شدید رو درمان کنه.

  • سلام من سه ساله ازدواج کردم دست هم به واژنم میخ‌ره تپش قلب میگیرم تورو خدا چیکار کنم زندگیم داره خراب میشه

    • سلام. اگر مشکل عدم دخول کامل رو هم دارید، مطمئنا این مشکل به دلیل بیماری واژینیسموس هست. در این صورت توصیه می کنم سریعتر برای درمانش اقدام کنید. چون این بیماری بدون درمان از بین نمیره و در طول زمان امکان بدتر شدن هم داره. چون هر بار که میخواین نزدیکی کنین این مشکل ایجاد میشه و نسبت به دفعات قبلی درد و ناراحتی بیشتری حس می کنید. ما به این مشکل، چرخه درد واژینیسموس میگیم. اما اگر دخول براتون مشکلی نداره باید برین سکس تراپیست یا مشاوره درمانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *