دستگاه پلاسما پن در شیراز

دستگاه پلاسما پن در شیراز

برای درمان برخی از بیماری های زنان از دستگاه پلاسما پن استفاده می کنند. این دستگاه جایگزین خوبی برای لیزر واژن است. در درمان بیماریهایی مثل زگیل تناسلی، متخصص زنان استفاده از این دستگاه را به لیزر یا روشهای دیگر از ترجیح می دهد.
ما در این مقاله به دستگاه پلاسما پن، مزایا و کاربردهای آن پرداخته ایم. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که چرا برای درمان مشکلات تناسلی خانم ها، استفاده از دستگاه پلاسما پن در شیراز طرفداران زیادی پیدا کرده است. جهت دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

پلاسما پن چیست؟

پلاسما پن دستگاهی است که به جای لیزر مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با انرژی پلاسمای گرم کار می کند.  در واقع پلاسما یک گاز پر انرژی و پر حرارت است که در برخورد با سطح پوست به سرعت سرد می شود. در اثر برخورد پلاسما با ضایعه پوستی، رطوبت ضایعه تبخیر شده و از حالت جامد به گاز تبدیل می شود.

آشنایی با دستگاه

از دستگاه پلاسما پن برای زیبایی زنان بدون جراحی استفاده می شود. این دستگاه دارای سه پروب است که هر کدام از آنها کاربرد خاصی دارند. این پروب ها عبارتند از:

  • پروب پلاسما یا سوزنی: از این پروب برای درمان زگیل تناسلی و سایر ضایعات پوستی مشابه استفاده می شود.
  • پروب فرکشنال: از این پروب برای تسریع بازسازی پوست و رفع اسکار استفاده می کنند و خاصیت جوانسازی نیز دارد.
  • پروب گرمایی: از این پروب برای کلاژن سازی و رفع افتادگی لابیاها استفاده می شود. بعد از درمان با این پروب، خانم ها شاهد سفت شدن و لیفت پوست واژن و نیز رفع چین و چروکها و جوانسازی این ناحیه می شوند.

هندپیس این دستگاه وایرلس است و نیازی به ال سی دی برای تنظیم دستگاه ندارد. بلکه تنظیمات این دستگاه روی بدنه ی خود هندپیس انجام می شود.

پروب های دستگاه پلاسما پن

دستگاه پلاسما پن چه کاربردهایی دارد؟

متخصص زنان برای انجام کارهای ظریفی که نمی خواهند با لیزر انجام دهند، از این دستگاه استفاده می کنند. از این دستگاه فقط برای سطح پوست واژن استفاده می شود و پروب های آن واژینالی نیستند. از دیگر کاربردهای دستگاه پلاسماپن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان زگیل های تناسلی سطحی

بهترین و سریعترین روش درمان زگیل تناسلی در شیراز، استفاده از پلاسما پن است. از این دستگاه به خصوص برای برداشتن زگیل های سطحی دستگاه تناسلی خانمها که از نوع پر خطر و بزرگ هستند، استفاده می شود. چنین زگیلهایی را نباید لیزر کرد.
چون با لیزر کردن بخار زیادی ایجاد می شود. این بخارها سمی و آلوده هستند و تنفس آنها باعث ایجاد زگیل در حنجره می شود. برای از بین بردن این نوع زگیل ها از پلاسما پن استفاده می کنند که بخارات بسیار کمتری دارد و سریعتر زگیل را از بین می برد.

درمان ضایعات پوستی ناحیه تناسلی

استفاده از پلاسما پن یک روش بسیار موثر برای برداشتن خال های گوشتی ناحیه تناسلی است. همچنین با این روش می توان ضایعات کوچک ناحیه تناسلی را که به درمان های دیگر جواب نمی دهند را برطرف کرد.

جوانسازی

استفاده از پروب گرمایی دستگاه پلاسماپن باعث ایجاد گرمای عمقی در پوست واژن می شود. نفوذ انرژی پلاسما به لایه های زیرین پوست باعث کلاژن سازی، تسریع بازسازی و ترمیم پوست می شود. به همین دلیل از پلاسما پن برای رفع چین و چروکهای خفیف و متوسط لبه های بزرگ و بیرونی واژن، لیفت واژن و جوانسازی آن استفاده می کنند.
علاوه بر موارد ذکر شده، متخصص زیبایی زنان از دستگاه پلاسما پن در شیراز برای از بین بردن اسکار یا جای زخم های کوچک، رفع لک و درمان ترکهای پوستی نیز استفاده می کنند.

برای درمان زگیل تناسلی و جوانسازی واژن با پلاسماپن در شیراز می توانید از تخصص خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايي، جراح زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ با مرکز زیبایی زنان خورشید تماس بگیرید.

مزایای کار با دستگاه پلاسما پن

پروپ های پلاسماپن غیر تماسی هستند و از فاصله ۴ میلی متری از پوست شات می زنند. به همین دلیل استفاده از این دستگاه از انتقال بیماریهای پوستی ممانعت می کند. دیگر مزایای درمان با پلاسماپن عبارت است از:

  • بدون جای اسکار یا ایجاد گوشت اضافه
  • بدون درد
  • عمق نفوذ امواج کمتر از لیزر است و به بافت آسیب نمی زند
  • دارای کمترین التهاب و سوزش
  • بدون ایجاد کبودی یا لک
  • استفاده راحت از دستگاه
  • بدون برش و خونریزی

همه خانم ها می توانند از پلاسماپن بدون هیچ محدودیت سنی استفاده کنند. درمان با این دستگاه سرپایی بوده و بدون نیاز به بستری شدن در مطب انجام می شود.

جلسات درمان با دستگاه پلاسما پن

تعداد جلسات درمان با دستگاه پلاسما پن بستگی به نوع عارضه ی شما دارد. همچنین سرعت ترمیم بدن هر شخص با دیگری متفاوت است. اما به طور کلی، درمان با این دستگاه طی ۱ تا ۳ جلسه انجام می گیرد. بسته به نوع ضایعه و سطح درمان نیز هر جلسه ۱۰ دقیقه تا حدود ۱ ساعت طول می کشد.

جلسات درمان با پلاسما پن

عوارض استفاده از پلاسمای گرم

تورم لابیاها بعد از استفاده از پلاسماپن کاملا طبیعی است و بعد از ۳ تا ۱۰ روز به طور کامل از بین می رود. همچنین بعد از پلاسما پن به علت سوختگی های سطحی، دلمه ایجاد می‌شود. این دلمه ها پس از یک هفته بدون ایجاد لک یا اسکار جدا می‌شوند. به طور کلی می توان گفت که درمان با این روش هیچ عارضه جانبی ندارد.

مراقبتهای بعد از پلاسما تراپی واژن

خانمهای شیرازی و خانمهای دیگری که از شهرها و استانهای دیگر مراجعه کرده و درمان با پلاسماپن را در شیراز انجام می دهند، به بستری شدن بعد از جلسات درمانی نیازی ندارند. اما باید مراقبتهای بعد از پلاسماپن را حتما رعایت کنند. این مراقبتها عبارتند از:

  • بعد از پلاسماپن باید لباس زیر نخی که تهویه مناسبی دارد، بپوشید.
  • از کرم های ترمیم کننده ای که پزشک برایتان تجویز کرده سروقت استفاده کنید.
  • دلمه های روی پوست را نباید بکنید یا دستکاری کنید.
  • محل درمان نباید در معرض نور آفتاب قرار گیرد.

محل پلاسماتراپی شده نیازی به پانسمان ندارد. اما نباید تا ۴۸ ساعت بعد از پلاسماپن، ناحیه تحت درمان خیس شود. پس نباید تا دو روز حمام کنید یا موضع را با آب بشویید.

دوره نقاهت

دوره نقاهت بعد از درمان با پلاسما پن ۳ تا ۱۰ روز است. طی این مدت نیازی به استراحت ندارید و می توانید به کارهای عادی خود برسید. اگر از کرمهای ترمیمی استفاده کنید، دوره نقاهت شما کوتاهتر هم می شود.

بهترین مرکز پلاسماپن در شیراز

یکی از مراکزی که در آن متخصص زنان برای درمان زگیل تناسلی، اسکارهای واژن، چن و چروکهای خفیف تا متوسط لابیاها از پلاسما پن استفاده می کند، مرکز زیبایی زنان خورشید در شیراز است. اگر ساکن استانهای جنوبی ایران هستید و قصد دارید با پلاسماپن واژن درمان شوید، می توانید با این مرکز هماهنگی های قبلی را انجام دهید تا سریعتر بتوانید به شهر خود برگردید.

مرکز پلاسماپن در شیراز

برای جوانسازی و رفع چروک واژن بدون جراحی و با پلاسماپن واژن در شیراز می توانید از تخصص خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايي، جراح زیبایی زنان بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات درباره هزینه پلاسما پن واژن در شیراز یا رزرو نوبت از مرکز زیبایی زنان خورشید در شیراز می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره درمان با پلاسما پن در شیراز

خانم هایی که برای درمان ضایعات پوستی ناحیه تناسلی خود به مرکز زیبایی زنان خورشید در شیراز مراجعه می کنند، درباره دستگاه پلاسماپن معمولا سوالات زیر را می پرسند:

پلاسما پن درد دارد؟

کمی دچار احساس درد و سوزش می شوید ولی قابل تحمل است. اما اگر حساس هستید، می توانیم نیم ساعت قبل از کار با این دستگاه، برایتان پماد بی حسی بزنیم.

من ساکن شیراز نیستم بعد از پلاسما پن می توانم بلافاصله به شهرم برگردم؟

بله هیچ مشکلی ندارد. بسیاری از مراجعین مرکز ما از دیگر استانهای جنوبی کشور هستند و بدون هیچ مشکلی بعد از پلاسما تراپی به شهرشان برمی‌گردند.

هزینه پلاسما پن زنان در شیراز چقدر است؟

بستگی به تعداد جلسات و نوع درمان دارد. اما هزینه آن کاملا مقرون به صرفه است. به خصوص که در شیراز درمان می کنید و نیازی به صرف هزینه های بالا برای استفاده از این دستگاه در تهران نیست.

فاصله جلسات پلاسماپن چقدر است؟

بستگی به عارضه و وضعیت بیمار دارد. معمولا فاصله بین جلسات پلاسماپن از ۲ هفته تا یک ماه متغییر است.

بعد از برداشتن زگیل تناسلی با پلاسما پن آیا جای زگیل می ماند؟

خیر. یکی از مزایای پلاسماپن این است که جای زگیل باقی نمی ماند و هیچ اسکار یا لکی در محل درمان ایجاد نمی شود.

پلاسما پن با پلاسما جت چه فرقی دارد؟

هر دو دستگاه برای پلاسماتراپی واژن در شیراز استفاده می شوند. اما پلاسما پن سبکتر است و بدون سیم کار می کند. برای همین استفاده از آن برای پزشک راحتتر است. همچنین تنظیمات این دستگاه برخلاف پلاسماجت نیازی به صفحه نمایش جداگانه ندارد و روی خود دستگاه است.

برداشتن ضایعات پوستی مثل زگیل تناسلی به چند جلسه پلاسماپن نیاز دارد؟

معمولا در یک جلسه مشکل برطرف می شود. اما اگر زگیلها عمقی باشند، ممکن است چند روز بعد از پلاسما پن دورباره مجبور باشیم جلسه را تکرار کنیم تا بخش عمقی زگیل هم از بین برود.

شما هم اگر سوالی درباره پلاسماپن در شیراز و هزینه های آن دارید، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله بپرسید. جهت دیدن پاسخ سوالاتتان به همین صفحه مراجعه کنید.

۱/۵ - (۱ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۱۰ دیدگاه ها
  • سلام من ۱۱ سال ازدواج کردم بعد ۴ سال زگیل تناسلی لیزر کردم و الان باردارم فقط ۱ زگیل خارج واژن قسمت پایین دارم اگر از این دستگاه استفاده کنم خطر نداره من ۲۸ سالمه

    • سلام. استفاده از پلاسماپن در دوره بارداری مشکلی نداره، چرا که میزان نفوذ این دستگاه در حد بافتهای مخاطی و پوستیه و آسیبی به ارگانهای داخلی و جنین نمی زنه.

  • سلام خسته نباشید من در ناحیه تناسلی یک زاید هایی زنگوله مانند جدیدا دیدم که خیلی کوچکه آیا اینها زگیل است یا گوشت اضافی چون شوهرم همین ها را در قسمت گردن داره آیا باید برداشته شود یا با دارو خوب میشه چون دکتر به ایشان گفته گوشت اضافی است و زگیل نیست البته من ۵۰ ساله هستم و خیلی زود یایسه شدم ممنون از راهنماییتون

    • خیلی از زائده هایی که ایجاد میشن شبیه هم هستند و نمیتونید در منزل تشخیص بدین. بنابراین توصیه می کنم به دکتر پوست یا اورولوژیست مراجعه کنند تا مطمئن بشین زگیل نیستن. زگیل های تناسلی با زگیل هایی که روی جاهای دیگه بدن درمیان فرق دارند و باید محتاط باشید. پس تا تشخیص دقیق نوع زائده از رابطه جنسی بپرهیزید.

  • سلام وقت بخیر.
    من حدود ۱سال هست ک hpvدارم کرایو انجام دادم ولی بعد از اون چندتا ضایعه دیگه مشاهده شده بنظر شما اگر پلاسما پن انجام بدم ضایعه ها از بین میره؟

    • پلاسما پن بهتر از کرایوتراپی هست و درصد عود زگیلها با این روش کمتره. می تونید درمان با پلاسما پن رو امتحان کنید.

  • سلام وقتتون بخیر
    بعد از درمان زگیل تناسلی با دستگاه پلاسما پن یا هر دستگاه دیگر،آیا احتمال بازگشت زگیل وجود دارد؟

    • احتمال بازگشت زگیل با پلاسما پن و لیزر کمتر از روشهای دیگه است ولی نمیشه گفت ۱۰۰% دیگه برنمیگرده. چون تا زمانی که ویروس در بدنتون نابود نشده احتمال بازگشت زگیلها هست.

  • سلام من عفونت قارچی دارم و تا زمانی ک دارو مصرف میکنم خوبم بعد از قطع دارو و نزدیکی مجدد برمیگرده عفونتم و دچار خارش و سوزش در ناحیه واژنم میشم و سوزش ادرار دارم .آیا پلاسما جواب میده برام؟

    • بله دقیقا این دستگاه برای درمان عفونت قارچی مکرر هست که مدام عود میکنه. با این روش خشکی واژن بهبود پیدا میکنه و فلور طبیعی و اسیدیته واژن عادی میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *