درمان خروج باد از واژن در شیراز

درمان-خروج-باد-از-واژن-در-شیراز

واژن یک فضای کشیده و تونل مانند است که هوا می تواند داخل آن گیر بیفتد. زمانی که شخص تغییر وضعیت (مثلا از نشسته به ایستاده) می دهد، هوای جمع شده در واژن به آرامی یا ناگهان و با صدایی شبیه گاز از واژن خارج می شود.
البته باد واژن (Vaginal Queef) با باد روده کاملا متفاوت است و نمی توان آن را کنترل کرد. برای همین این مشکل باعث شرم و خجالت خانم ها در محل کار و زندگی شان می شود. ما در این مقاله به علت خروج گاز از واژن پرداخته و شما را با راههای درمان خروج باد از واژن در شیراز آشنا می کنیم.

خروج گاز از واژن نشانه چیست؟

به گفته دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زایمان، گاز واژن (Vaginal gas) برخلاف گاز روده که از مقعد خارج می شود، از راه واژن خارج شده و هیچ بویی ندارد. این مشکل در همه سنین برای خانم های متأهل و دختران باکره می تواند اتفاق بیفتد.
هر چند خروج باد از واژن اغلب یک پدیده عادی است که به دلیل گیر افتادن باد در واژن رخ می دهد. اما گاهی هم می تواند نشانه بروز مشکلات لگنی باشد. رایج ترین دلایل خروج باد از واژن عبارتند از:

محصولات قاعدگی

استفاده از محصولات قاعدگی مثل تامپون و کاپ قاعدگی باعث ورود هوا به واژن می شود. با فعالیت بدنی یا خارج کردن تامپون یا کاپ این هوای جمع شده در واژن هم با صدا خارج می شود.

رابطه جنسی

خروج باد از واژن هنگام نزدیکی بسیار رایج است، به خصوص در کسانی که ترشحات واژینالی بیشتری دارند یا از لوبریکانت استفاده می کنند. اما اگر نیاز به روانکاری واژن دارید، هرگز نباید به خاطر جلوگیری از باد واژن از مصرف آنها خودداری کنید.

چون خشکی واژن منجر به رابطه جنسی دردناک و مشکلات دیگر واژن می شود. می توانید برای درمان خشکی و آتروفی واژن در شیراز به خانم دکتر مرضیه طباطبایی مراجعه کنید تا با درمان های اصولی دیگر نیازی به مصرف لوبریکانت نداشته باشید.

علت-خروج-باد-از-واژن

علت خروج باد از واژن هنگام رابطه جنسی، ورود هوای زیادی به واژن موقع نزدیکی است. هوای تجمع یافته در واژن موقع نزدیکی ممکن است به دلیل دخول انگشتان، آلت تناسلی یا اسباب بازیهای جنسی، قرار گرفتن در بعضی از پوزیشن های جنسی یا گشادی واژن باشد.

ضعف عضلات کف لگن

ضعف عضلات کف لگن و گشادی واژن از رایج ترین علل خروج باد واژن هستند. گشادی واژن معمولا بدلیل زایمان مکرر طبیعی، چاقی مفرط، افزایش سن یا یبوست مکرر اتفاق می افتد. شلی و ضعف عضلات کف لگن اگر درمان نشود منجر به بی اختیاری ادرار، افتادگی اندام لگنی (پرولاپس) و خروج باد واژن می شود.

ضعف-عضلات-کف-لگن-و-عوارض-آن

به همین علت است که امروزه تقاضای انجام سزارین در شیراز برای جلوگیری از اختلالات کف لگن در بین مادران جوان بیشتر شده است. اگر علت خروج باد واژن مشکلات کف لگن باشند حتما باید برای درمان آنها به پزشک زنان مراجعه کنید.

انقباض عضلات واژن

هوایی که در واژن حبس شده در اثر منقبض شدن عضلات لگن به خاطر سرفه، ورزش (تمرینات کششی لگن) یا فعالیت جنسی ناگهان و باصدا از واژن خارج شود.

معاینه لگن

موقع ورود اسپکولوم (انبر مخصوص معاینه لگن) به واژن کمی هوا وارد آن شده و بعد از پایان معاینه فیزیکی و خارج کردن اسپکولوم، هوای واژن با تغییر وضعیت بدنی شخص خارج می شود.


همانطور که در بالا می بینید، برخی از علل خروج باد از واژن عادی بوده و نیازی به درمان ندارند. ولی اگر خروج باد واژن به دفعات بالا و بصورت ناخواسته اتفاق بیفتد به احتمال زیاد عضلات کف لگن دچار مشکل و ضعف هستند و در اصل علت اصلی این مشکل، گشادی واژن می باشد. در این حالت باید حتما برای درمان قطعی خروج باد از واژن اقدام کنید.

برای تشخیص علت و درمان خروج گاز واژن در شیراز شما هم می توانید به مطب خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان مراجعه و از تخصص ایشان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات و دریافت نوبت قبلی با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

کی برای درمان خروج گاز از واژن باید مراجعه کنیم؟

خروج گاز واژن کاملا طبیعی است اما در مواردی که خروج گاز با یکی از علائم زیر همراه باشد، نشانه وجود یک مشکل جسمی است که حتما باید تشخیص داده شده و درمان شود:

  • به تازگی زایمان سختی داشته اید و مرتب دچار باد واژن می شوید
  • جراحی های زنانه در ناحیه لگن یا شکم انجام داده اید
  • بروز درد های مقاربتی یا درد شکم
  • وجود عفونت واژینالی یا ادراری مکرر
  • گاز واژن با بوی بدی همراه باشد
  • خروج خون، ادرار یا مدفوع و ترشحات غیرعادی از واژن
  • ایجاد التهاب یا تورم در بافتهای واژن

حتی زمانی که علائم بالا را ندارید اما به غیر از دوره پریودی یا هنگام رابطه جنسی دچار باد واژن می شوید باید برای درمان گشادی واژن تان به پزشک زنان مراجعه کنید.

روشهای درمان قطعی خروج باد از واژن در شیراز

به گفته دکتر مرضیه طباطبایی، برای درمان خروج باد از واژن در شیراز از روشهای متنوعی استفاده می شود که نوع روش درمان بستگی به علت بروز این عارضه دارد. بعضی از این روشها عبارتند از:

تمرینات کگل

یکی از علل اصلی خروج باد از واژن، ضعف عضلات کف لگن است. برای پیشگیری یا درمان خروج باد از واژن در اثر پرولاپس های خیلی خفیف می توانید ورزشهای کگل را انجام دهید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های کف لگن کمک می کنند.

تمرینات-کگل-برای-تقویت-کف-لگن

RF برای درمان خروج باد از واژن

زمانی که عضلات کف لگن ضعیف تر از آن هستند که با ورزشهای کگل جوانسازی و تقویت شوند یا اینکه درجه گشادی واژن متوسط است می توان از آراف واژن برای درمان بیمار استفاده کرد. در این روش با ورود پروپ دستگاه آراف به واژن و در چند جلسه، تقویت عضلات و کلاژن سازی در تمام دیواره واژن بیشتر می شود.

تقویت تارهای عضلانی و کلاژن سازی دیواره باعث استحکام و سفتی واژن و عضلات کف لگن می شود. با تنگ کردن واژن با آر اف در شیراز علاوه بر تقویت کف لگن، از بروز پرولاپس های لگنی و بی اختیاری های ادراری در آینده نیز جلوگیری می شود.

تقویت-کلاژن-های-واژن-بعد-از-درمان-با-آراف-واژینال

تنگ کردن واژن با نخ

زنانی که دچار گشادی واژن هستند اما هنوز زایمان نکرده اند یا بچه دیگری می خواهند و با RF واژینال درمان نمی شوند، می توانند عمل تنگ کردن و لیفت واژن با نخ در شیراز را انجام دهند. در این روش با استفاده از نخ های مخصوص لیفت واژن، دیواره های شل شده واژن بالا کشیده می شود.

این نخ ها خاصیت جوانسازی دارند و تولید کلاژن را در بافت اطراف خود تحریک می کنند. به همین علت باعث سفتی و تنگی واژن شده و خروج باد واژن را درمان می کنند. بعد از این عمل می توانید زایمان واژینال مثل بقیه خانم ها داشته باشید؛ اما دوباره واژن تنگی خود را از دست می دهد.

عمل پرینورافی

اگر ورودی واژن بیش از حد گشاد باشد، هوای زیادتری وارد واژن می شود. این بانوان که معمولا دچار مشکلات دیگر مثل افتادگی های رحم و مثانه و واژن هم هستند؛ باید برای برای درمان قطعی خروج باد از واژن، عمل پرینورافی را هم انجام دهند.

برای درمان گشادی واژن و خروج گاز واژن در شیراز با روشهای جراحی و غیرجراحی تنگ کردن واژن، شما هم می توانید به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه و از تخصص خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات و دریافت نوبت قبلی با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

سوالات رایج درباره خروج گاز از واژن

معمولا در مورد خروج باد از واژن و درمان آن سوالات زیر از متخصص زنان پرسیده می شود:

علت خروج باد از واژن دختر چیست؟

معمولا در دخترها خروج باد از واژن هنگام پریودی اتفاق می افتد که به خاطر تغییرات هورمونی است؛ پس اگر در حدود دوره پریودی دچار این مشکل می شوید نباید نگران باشید.

چه روشهایی برای جلوگیری از خروج باد واژن موقع نزدیکی هست؟

از بالا نگه داشتن پاها یا باز بودن پاها به مدت طولانی حین رابطه زناشویی بپرهیزید و امتحان کنید که قرار گرفتن در چه پوزیشن هایی کمتر باعث ورود هوا به واژن تان می شود.

چه غذاهایی باعث خروج گاز از واژن می شوند؟

خروج گاز از واژن مثل نفخ روده ها نیست و هیچ ربطی به غذاهایی که می خورید ندارد.

شما هم می توانید سوالات خود درباره خروج باد واژن و روشهای درمان آن را در قسمت نظرات این مقاله از ما بپرسید.

۳.۷/۵ - (۸ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۲ دیدگاه ها
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *