درمان بی اختیاری ادراری زنان در شیراز

درمان بی اختیاری ادراری در شیراز

به نشت غیر ارادی ادرار، بیماری بی اختیاری ادرار گفته می شود. بی اختیاری ادرار ممکن است به صورت نشت چند قطره ادرار تا تخلیه کامل ادرار باشد. این بیماری باعث اختلال در کار، زندگی اجتماعی و خجالت زدگی خانمها می شود. در این مقاله قصد داریم به علل بی اختیاری ادرار در زنان و بهترین روشهای درمان آن در شیراز بپردازیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

انواع عدم کنترل دفع ادرار در خانمها

بی اختیاری ادرار انواع مختلفی دارد که سه نوع عمده آن عبارتند از:

بی اختیاری ادرار استرسی: این رایجترین نوع نشت غیرارادی ادرار است. نشت ادرار به خاطر خنده، سرفه، دویدن، پریدن، ورزش و عطسه کردن اتفاق می افتد.

بی اختیاری اورژانسی: در این نوع بی اختیاری، احساس ناگهانی دفع ادرار باعث سخت شدن کنترل ادرار شده و قبل از رسیدن به دستشویی ادرار دفع می شود.

بی اختیاری ترکیبی: این نوع بی اختیاری، ترکیبی از بی اختیاری استرسی و اورژانسی است یا بی اختیاری استرسی که با تکرر ادرار همراه است.

علائم بی اختیاری ادرار

زنانی که دچار بی اختیاری ادرار می شوند، علائمی مثل تکرر ادرار و شب ادراری را تجربه می کنند. از دیگر علائم بی اختیاری ادرار در این خانمها عبارت است از:

  • احساس نیاز شدید یا فوری برای دفع ادرار
  • سوزش ادرار
  • ادرار دردناک

همچنین، دفع ادرار آنها غیرارادی است و نمی توانند روی دفع ادرار کنترلی داشته باشند.

علت بی اختیاری ادرار در زنان

بالا رفتن سن، حاملگی و زایمان های طبیعی از جمله علل ضعیف شدن عضلات کف لگن هستند. تضعیف این گروه از عضلات که مثانه را در جای خود نگه می دارند، موجب بی اختیاری ادرار می شود. عوامل دیگری که در بی اختیاری ادرار موثرند، عبارت است از:

  • مثانه بیش فعال
  • مثانه عصبی که در اثر بیماری های سیستم اعصاب مرکزی یا محیطی ایجاد شده
  • بی اختیاری ادرار بعد از عمل هیسترکتومی یا دیگر جراحی های لگنی
  • سبک زندگی (سیگار کشیدن، چاقی، مصرف زیاد الکل و کافئین)
  • دیابت نوع ۱ و ۲
  • افسردگی
  • افتادگی اندامهای لگنی
  • بیماری‌هایی که باعث کاهش ظرفیت مثانه می‌شود

فشار وزن جنین بر مثانه در طول بارداری، زایمان سخت و طولانی و آسیبهای لگنی موقع زایمان هم می توانند علت بی اختیاری ادرار در زنان جوان باشد.

نشت غیر ارادی ادرار چطور تشخیص داده می شود؟

با توجه به سابقه بیماری های شخص و علائم بی اختیاری، پزشک می تواند نوع و علت بی اختیاری ادرار را تشخیص دهد. همچنین برای تشخیص دقیق علت این بیماری پزشکان آزمایش های زیر را تجویز می کنند:

  • آزمایش ادرار
  • سونوگرافی کلیه و مثانه
  • نوار مثانه
  • سیستوسکوپی

پزشک بعد از تشخیص علت، شدت و نوع بی اختیاری ادرار می تواند گزینه درمانی مناسب را برای بیمار در نظر بگیرد.

برای تشخیص علت و درمان بی اختیاری ادراری در زنان می توانید به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه کنید و از تخصص خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، متخصص بی اختیاری ادرار زنان در شیراز بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات و دریافت نوبت قبلی با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

تشخیص بی اختیاری ادراری

روشهای درمان خروج غیرارادی ادرار در زنان

با توجه به نوع و شدت بی اختیاری ادرار و علت بروز نشت ادرار در خانمها، پزشکان از روشهای زیر برای درمان بیمار استفاده می کنند:

داروهای کنترل بی اختیاری ادرار: در موارد مورد نیاز پزشک برای کنترل نشت ادرار برای بیمار داروهای ضد ادرار تجویز می کند.

تغییر سبک زندگی: مصرف کمتر مایعات، کاهش وزن، پیشگیری از یبوست با رعایت رژیم غذایی پر فیبر، ترک سیگار و الکل می تواند به رفع بی اختیاری ادرار در زنان کمک کند.

بوتاکس مثانه: اگر بی اختیاری ادرار به خاطر کاهش ظرفیت مثانه و بیش فعالی آن باشد، تزریق بوتاکس به عضلات مثانه، انقباضات آنها را کاهش می دهند تا ظرفیت مثانه بیشتر شده و بتواند پرتر شود. این روش برای درمان قطعی شب ادراری زنان در شیراز نیز انجام می شود.

پساری: استفاده از پساری واژینال زمانی برای بیمار تجویز می شود که پرولاپس های لگنی باعث فشار به مثانه و بی اختیاری ادرار شوند. پساری برای زنان باردار و زنانی که نمی توانند جراحی کنند، تجویز می شود.

تمرینات ورزشی کگل: اگر علت بی اختیاری ادرار، ضعف و ناتوانی عضلات مثانه و کف لگن باشد، با انجام منظم و روزانه ورزش کگل می توانید این عضلات را تقویت کنید. این روش برای بی اختیاریهای خیلی خفیف موثر است.

آموزش مثانه: با احساس فوریت ادرار سمت دستشویی ندوید. سعی کنید ادرارتان را نگه دارید و بنشینید یا با قدمهای آرام به سمت دستشویی بروید. بدین ترتیب می توانید مثانه را آموزش داده و تخلیه آن را کنترل کنید.

عمل جراحی: بعضی از بی اختیاری های ادرار را نمی توان با روشهای غیرجراحی درمان کرد. به همین دلیل گزینه ای جز درمان های جراحی وجود ندارد. در ۸۰ درصد موارد، جراحی برای رفع چنین بی اختیاری هایی موفقیت آمیز گزارش می شود.

بهترین روش درمان بی اختیاری ادرار زنان در شیراز

علاوه بر روشهای ذکر شده در بالا برای رفع بی اختیاری ادرار، در شیراز از تکنولوژی های جدید پزشکی استفاده می شود. این فناوری ها می توانند حتی در درمان بی اختیاری ادرار در زنان یائسه کاملا قطعی و موثر باشد. بهترین روشهای درمان بی اختیاری ادرار به صورت غیر تهاجمی عبارتند از:

درمان بی اختیاری ادرار با لیزر واژن

در این روش از لیزر لیدی لیفت واژن برای درمان سوزش ادرار و عدم کنترل ادرار خانمها در شیراز استفاده می شود. امواج مادون قرمز این لیزر باعث افزایش گردش خون در کف لگن و مثانه و در نتیجه تغذیه بهتر بافتها و تحریک کلاژن سازی در آنها می شود. کلاژن سازی به جوانسازی و تقویت عضلات مثانه و کف لگن کمک می کند.

درمان با لیزر لیدی لیفت نه تنها باعث رفع بی اختیاری ادرار و تقویت عضلات کف لگن می شود، بلکه از پرولاپس های لگنی نیز جلوگیری می کند. درمان با این روش به صورت سرپایی، بدون درد و هیچ عارضه ای در مطب انجام می شود. جهت درمان بی اختیاری ادرار با لیزر لیدی لیفت در شیراز می توانید به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه کنید.

درمان بی اختیاری ادرار با لیزر واژن1

درمان بی اختیاری ادرار با RF واژن

یکی از روشهای درمان قطعی بی اختیاری ادرار در زنان، استفاده از دستگاه آراف واژینال است. امواج رادیوفرکوئنسی این دستگاه باعث تحریک کلاژن سازی در مثانه، مجاری ادرار و کف لگن می شود. ساخت کلاژن جدید به استحکام عضلات شل شده، ترمیم آسیب دیدگی ها و رفع بی اختیاری ادرار در زنان کمک می کند.

درمان با rf یک روش سرپایی، بدون درد و بدون نیاز به بیهوشی یا بیحسی است که در مطب انجام می شود. RF می تواند در درمان تکرر ادرار زنان و رفع ناتوانی کنترل ادرار با درجات خفیف تا متوسط و نیز درمان مثانه بیش فعال موثر باشد.

دکتر خوب برای درمان بی اختیاری ادرار زنان در شیراز

شاید تصور کنید برای درمان خروج غیر ارادی ادرار کسی به جز متخصص کلیه و مجاری نمی تواند شما را درمان کند. در حالی که بهترین دکتر برای درمان بی اختیاری ادرار زنان، پزشک متخصص زنان است. چون بسیاری از علتهای زنانه باعث بروز بی اختیاری ادرار می شوند که تشخیص و درمان آنها به عهده دکتر زنان است.

در صورت لزوم، اگر مشکل نشت ادرار مربوط به اعصاب مثانه یا مشکلات دستگاه ادراری باشد، پزشک زنان شما را به متخصص کلیه ارجاع خواهد داد. پیشنهاد می کنیم در صورت نشست غیرارادی ادرار برای درمان آن با لیزر لیدی لیفت یا دستگاه آراف واژن در شیراز به خانم دکتر طباطبایی، متخصص و جراح زنان مراجعه نمایید.

برای اطلاع از هزینه درمان بی اختیاری ادراری با لیزر لیدی لیفت یا RF در شیراز می توانید با مطب خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، متخصص و جراح زنان در شیراز با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره درمان عدم کنترل دفع ادرار زنان در شیراز

معمولا خانم هایی که برای رفع بی اختیاری ادرار خود در شیراز به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه می کنند، سوالات زیر را از خانم دکتر طباطبایی، جراح و متخصص زنان می پرسند:

بی اختیاری ادرار از علائم یائسگی است؟

یائسگی باعث کاهش هورمون استروژن در بدن می شود. از عوارض کاهش این هورمون در زنان بالای ۶۵ سال، کاهش کلاژن سازی و ضعف عضلات کف لگن است که موجب بی اختیاری در زنان می شود.

درمان بی اختیاری ادرار با RF واژن بهتر است یا لیزر لیدی لیفت؟

هر دو روش کاملا موثر هستند، اما پزشک بعد از معاینات لازم و مشخص شدن علت بی اختیاری و شدت آسیبهای عضلانی ناحیه لگن تعیین می کند که چه روشی برای بیمار موثرتر است.

دوره نقاهت بعد از آر اف یا لیزر لیدی لیفت برای رفع نشست غیرارادی ادرار چقدر است؟

دوره نقاهت بعد از لیزر یا rf بسیار کوتاه است و نیازی به بستری شدن ندارید. همان روز می توانید به زندگی عادی تان برگردید.

درمان بی اختیاری ادرار با rf یا لیزر لیدی لیفت به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

درمان خروج غیرارادی ادرار به مراقبتهای خاصی نیاز ندارد و چون برش و خونریزی ایجاد نمی کند نیازی به مصرف آنتی بیوتیک برای کاهش خطر عفونت ندارید.

هزینه درمان بی اختیاری ادرار با لیزر لیدی لیفت چقدر است؟

بستگی به تعداد جلسات لیزر و شدت عارضه دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاور لیزر مطب تماس بگیرید: ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹

اگر سوالی در مورد درمان قطعی بی اختیاری ادرار زنان با لیزر یا آر اف در شیراز دارید، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات همین مقاله ارسال کنید.

۳.۶/۵ - (۹ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *