واژینیسموس چه عوارض و مشکلاتی را به همراه دارد؟

واژینیسموس-چه-عوارض-و-مشکلاتی-را-به-همراه-دارد

بیماری ترس از دخول یا واژینیسموس نوعی بیماری جنسی و اختلال لگنی در زنان است که باعث می شود، علیرغم تحریک شدن و تمایل به رابطه جنسی، زن نتواند نزدیکی کند. این بیماری باعث می شود هیچ دخولی صورت نگیرد.
به نقل از helloflo.com از هر ۱۰۰۰ زن، ۲ نفر به اختلال کف لگن مبتلا هستند. طبق آمارهای رسمی ۶% از این بانوان، از بیماری واژینیسموس رنج می برند. (منبع: livehealthily.com).
با خواندن این مقاله می توانید به طور کامل با عوارض اختلال واژینیسموس و البته روشهای درمان آن آشنا شوید.

عوارض اختلال واژینیسموس

به گفته دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زایمان، بانوانی که دچار مشکل عدم دخول هستند، با عوارض زیر روبرو می شوند:

دخول دردناک

واژینیسموس یکی از علل اصلی دیسپارونی (درد موقع نزدیکی) در زنان است. بانوانی که واژینیسموس هستند، بدون اینکه دخول صورت بگیرد، دچار درد شدید و سوزش واژن می شوند. این علائم موقع نزدیکی، ترس از دخول آنها را در نزدیکی های بعدی بیشتر می کند.

بی میلی جنسی

بیماری ترس از دخول به دلایل زیر منجر به پریشانی جسمی و عاطفی در زنان شده و به مرور دچار بی میلی جنسی می شوند:

• درد شدید موقع اقدام به نزدیکی
  • افسردگی ناشی از ناتوانی جنسی و عدم دخول
  • از بین رفتن صمیمیت زوجین

عوامل-موثر-در-بی-میلی-جنسی-در-بانوان

شما هم می توانید برای درمان واژینیسموس و جلوگیری از عوارض آن در شیراز به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه و از تخصص خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی در این زمینه بهره مند شوید. جهت مشاوره و رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ و ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

واژینیسموس و طلاق

قبلا که درمانی برای دخول دردناک وجود نداشت، زوجین به دلیل نداشتن رابطه جنسی و ناآگاهی در مورد این بیماری، اغلب مجبور به جدایی می شدند. اما خوشبختانه امروزه درمانهای سریعی برای درمان ترس از دخول هست که زندگی عادی زناشویی را به زوجین بر می گرداند.

پریشانی عاطفی و روانی

مشکلات ارتباطی زوجین و عدم تخلیه روانی و عاطفی زنان باعث کاهش عزت نفس و احساس ناامنی در آنها شده و وضعیت بیماری آنها بدتر می شود. این خانم ها حتی نمی توانند مثل بقیه از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنند یا معاینات لگنی ضروری و تست پاپ اسمیر را انجام دهند.

واژینیسموس و بارداری

واژینیسم منجر به ناباروری در زنان نمی شود و بدون دخول هم می توانید باردار شوید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله «آیا با واژینیسموس می توان باردار شد؟» را از این سایت بخوانید.

هرچند واژینیسموس جلوی باروری را نمی گیرد اما با وجود این عارضه، انجام معاینات و سونوگرافی های لگنی در طول بارداری امکان پذیر نیست. به همین علت این بانوان برای معاینات روتین بارداری دچار مشکل می شوند.

علل-ناباروری-در-زنان-مبتلا-به-واژینیسموس

واژینیسموس و زایمان طبیعی

کسانی که واژینیسموس دارند هم می توانند زایمان طبیعی کنند. مگر اینکه زایمان طبیعی برای خودشان یا جنین مشکل ساز باشد که در این صورت مجبور به انجام سزارین هستند.

سوال تعداد زیادی از بیماران این است که آیا واژینیسموس با زایمان طبیعی درمان می شود یا نه؟ در پاسخ باید گفت در بعضی موارد، آسیبهای زایمانی در زنان واژینیسموس باعث بدتر شدن علائم ترس از دخول در آنها می شود.

استرس و عوارض ناشی از آن

ناتوانی در برقراری رابطه جنسی و مشکلات زوجین باعث استرس و احساس گناه در خانم ها می شود. استرس های مداوم در زنان باعث عدم تعادل هورمونی شده و تاثیر منفی بر روانکاری واژن دارد.

در نتیجه، به دلیل استرس، این خانم ها ممکن است دچار مشکلات باروری و خشکی واژن (درد و سوزش مداوم واژن در مواقعی غیر از نزدیکی) نیز شوند.

فعال شدن چرخه درد واژینیسموس

تلاش زیاد و فشار بیشتر برای دخول باعث فعال شدن چرخه درد در بیمار شده و گرید واژینیسموس بیشتر می شود. چون فشار برای نزدیکی با درد بیشتری همراه است، مقاومت و اسپاسم واژن نیز بیشتر می شود.

پس در صورت بروز علائم واژینیسموس باید سریعتر برای درمان آن اقدام کنید و از دخول با فشار بیشتر بپرهیزید.

عوارض-واژینیسموس

درمان قطعی واژینیسموس در شیراز

در بیماری دخول غیر ممکن، کانال واژن مسدود شده و مثل این است که آلت موقع نفوذ به یک دیوار آجری برخورد می کند. علت بسته بودن واژن، انقباض شدید عضلات اطراف دیواره واژن است. به گفته خانم دکتر طباطبایی، برای درمان قطعی واژینیمسوس در شیراز معمولا از روشهای زیر استفاده می شود:

درمان واژینیسموس با آر اف: در این روش با چند جلسه استفاده از دستگاه آراف واژن می توان جلوی اسپاسم شدید عضلات واژن را گرفت. بنابراین این عضلات موقع دخول ریلکس می مانند و با انقباضات خود کانال واژن را مسدود نمی کنند.

درمان واژینیسموس با بوتاکس: در این روش، پزشک به عضلاتی که موقع دخول منقبض می شوند، بوتاکس تزریق می کند. بوتاکس باعث بیحسی موقتی این عضلات موقع دخول شده و عضلات واژن به مرور یاد می گیرند که با دخول دچار انقباض نشوند.

این روشها در درمان شدیدترین گریدهای واژینیسموس هم موثر هستند و در کوتاهترین زمان – برخلاف روشهای قدیمی درمان واژینیسم- این بیماری را درمان می کنند.

شما هم می توانید برای درمان واژینیسموس با RF یا تزریق بوتاکس به واژن در شیراز به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه و از تخصص خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ و ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره واژینیسموس

همیشه در مورد بیماری ترس از دخول، سوالات زیر از پزشک متخصص زنان پرسیده می شود:

بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس در شیراز کیست؟

بهترین دکتر برای درمان درد مقاربت در شیراز، پزشک متخصص زنانی است که در مورد درمان بیماری های مقاربتی تجربه طولانی دارد. مطب خانم دکتر طباطبایی یکی از مراکز درمان واژینیسموس در شیراز است که درمان با آراف و بوتاکس را می توانید در این مرکز انجام دهید.

واژینیسموس چه علائمی دارد؟

علائم واژینیسموس بستگی به گرید آن دارد. به طور کلی، در این افراد، دخول غیرممکن بوده و بیمار به طور غیر اراردی دچار درد، سوزش، گزگز واژن و اسپاسم عضلات شکم و لگن می شود. زمانی که دست از تلاش برای دخول برداشته می شود، این علائم هم به یکباره از بین می روند.

من موقع دخول دچار درد و سوزش می شوم، آیا واژینیسموس دارم؟

خیر. شما دچار یکی از انواع بیماری دیسپارونیا یا دردهای مقاربتی هستید که برای تشخیص علت آن باید به پزشک مراجعه کنید. اگر واژینیسموس بودید، اصلا نمی توانستید دخول را انجام دهید.

اگر شما هم سوالی درباره عوارض واژینیسموس یا روشهای درمان آن در شیراز دارید، در بخش نظرات می توانید آنها را بپرسید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)