تورم، درد و خونریزی بعد از لابیاپلاستی طبیعی است؟

عوارض عمل لابیاپلاستی

عمل زیبایی واژن، جراحی است که برای زیباسازی فرم واژن، کوچک کردن لابیاهای بزرگ و یا متقارن سازی لابیاهای نامتقارن انجام می شود. بعضی از بانوانی که می خواهند این جراحی زیبایی را انجام دهند، نگران عوارض بعد از عمل لابیاپلاستی هستند. ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم که آیا تورم، درد و خونریزی بعد از لابیاپلاستی عادی است یا نه. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

عوارض عمل لابیاپلاستی طبیعی هستند؟

به گفته خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زیبایی زنان، بعد از لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی، مثل هر عمل دیگری با یک سری عوارض طبیعی همراه است. مثلا:

  • درد و سوزش
  • خونریزی
  • کبودی و تورم لابیاها
  • ترشحات خونابه
  • عفونت
  • باز شدن بخیه ها
  • بی حسی موقتی لابیاها بعد از عمل

برخی از این عوارض مثل بیحسی موقتی لابیاها، کبودی، تورم، درد و ترشحات بعد از لابیاپلاستی از عوارض طبیعی عمل زیبایی واژن هستند. اما مسلما مواردی مثل باز شدن بخیه و عفونت محل عمل طبیعی نیستند و نیاز است توسط پزشک بررسی شوند. در ادامه مقاله با این عوارض بیشتر آشنا می شوید.

برای عمل لابیاپلاستی با لیزر و بدون عوارض ناخواسته بعد از عمل، می توانید این جراحی را نزد خانم دکتر سيده مرضيه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی در شیراز انجام دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

درد بعد از عمل لابیاپلاستی

در دو سه روز اول بعد از عمل لابیا، احساس درد و ناراحتی کاملا طبیعی است و می توانید با مصرف مسکن آنرا کنترل کنید. طی هفته اول درد به مرور کاهش پیدا می کند و ممکن است به صورت خفیف تا دو هفته بعد از لابیاپلاستی ادامه پیدا کند. اما بعد از هفته دوم کاملا درد از بین می رود و طی زندگی عادی شما درد و سوزشی حس نخواهید کرد.

چه زمانی درد عادی نیست؟

درد بعد از عمل زیبایی واژن در شیراز زمانی عادی نیست که بصورت زیر باشد:

  • درد شدید و غیر قابل تحمل
  • عدم تسکین درد با مصرف داروهای مسکن
  • کمتر نشدن تدریجی درد از روز سوم بعد از عمل به بعد و حتی شدیدتر شدن آنها

در صورت داشتن این نوع دردها که معمولا با علائم دیگری مثل تب و خونریزی همراه هستند، باید سریعتر به جراح تان مراجعه کنید. چون احتمال عفونت لابیاها وجود دارد.

عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی1

خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی

ترشحات خونابه‌ای از جای بخیه لابیاها بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی در یکی دو هفته اول کاملا طبیعی و نشانه بهبود و ترمیم لابیاهاست. اما خروج ترشحات زرد یا سبز با بوی بد و نیز خونریزی زیاد بعد از عمل لابیاپلاستی هر دو غیرعادی هستند.

علت خونریزی بعد از لابیاپلاستی

همانطور که گفتیم خونابه بعد از عمل کاملا طبیعی است اما اگر دچار خونریزی شده اید باید در اولین فرصت با پزشکتان تماس بگیرید. مهم ترین علت های خونریزی بعد از لابیاپلاستی عبارتند از:

  • فشار به بخیه ها بخاطر نشستن‌ طولانی، انجام ورزش یا کارهای سنگین، رابطه جنسی مقعدی یا واژینالی
  • تغذیه نامناسب که منجر به یبوست و فشار به بخیه ها می شود
  • درست بخیه نشدن لابیاها
  • باز شدن بخیه ها قبل از جوش خوردن زخم
  • عفونت در محل جراحی
  • دستکاری لابیاها یا شستشوی محکم آنها بعد از عمل
  • فشرده شدن جای زخم بخاطر پوشیدن لباسهای تنگ

در صورت داشتن ترشحات عفونی یا خونریزی شدید باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. با رعایت مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی می توانید براحتی جلوی این عوارض را بعد از عمل کوچک کردن لابیاها بگیرید.

ورم بعد از عمل لابیاپلاستی

تورم بعد از لابیاپلاستی طی سه روز اول بعد از جراحی خیلی زیاد می شود که عادی است و به خاطر التهاب غدد لنفاوی و بافتهای محل جراحی است. اما از روز چهارم تا هفته دوم بعد از عمل زیبایی واژن تورم لابیاها به مرور کمتر می شود.

در پایان هفته ششم، ورم لابیاها تا حد خیلی زیادی و یا کاملا از بین می رود. با پیشگیری از یبوست، طولانی ننشستن، نخوردن غذای چرب و نمکی و کمپرس سرد طی ۷۲ ساعت اول بعد از عمل می تواند تورم لابیاها را خیلی کمتر کنید.

توجه: اگر ورم لابیاها بعد از ۷۲ ساعت کمتر نشد و در حال بیشتر شدن است، تورم عادی نیست و باید سریعتر به جراح تان مراجعه کنید.

تورم بعد از لابیاپلاستی

شما هم می توانید برای لابیاپلاستی با لیزر در شیراز از تجربه و مهارت دکتر سيده مرضيه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی در مرکز زیبایی زنان خورشید بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه لابیاپلاستی در شیراز یا رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره عوارض لابیاپلاستی

در ادامه می توانید پاسخ خانم دکتر طباطبایی به سوالات شایع در مورد عوارض و خطرات بعد از لابیاپلاستی و مراقبت های بعد از لابیاپلاستی را بخوانید:

بعد از عمل لابیاپلاستی مهم است که در چه حالتی بخوابم؟

بله نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی مهم است و می تواند به کاهش درد، خونریزی و تورم لابیاها کمک کند. توصیه می کنم به پشت یا در حالت هایی دراز بکشید که فشار کمتری به واژن و لابیاها وارد می شود.

راهی هست که ورم لابیاها را بعد از عمل لابیاپلاستی کمتر کنم؟

بله می توانید از انجام کار سنگین، مصرف دخانیات، استحمام با آب گرم یا قرار گرفتن در محیط های گرم اجتناب کنید. همچنین برای کاهش التهاب و تورم لابیاها از کمپرس سرد استفاده کرده و ویتامین C بخورید.

برای عوارض لابیاپلاستی کی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورتی که طی هفته اول بعد از عمل علائمی مثل درد، تورم و خونریزی شدید دارید یا ترشحات زخم تان عفونی است و تب دارید، باید سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

برای جلوگیری از درد و خونریزی بعد از لابیاپلاستی چه کار کنم؟

برای جلوگیری از درد و عفونت، استفاده از کمپرس سرد، داروهای مسکن و آنتی بیوتیکهای تجویزی را توصیه می کنم. همچنین لباس گشاد بپوشید و از انجام کارهایی که به بخیه ها فشار می آورند، بپرهیزید تا دچار خونریزی نشوید.

اگر شما هم سوالی درباره تورم خونریزی و درد لابیاها بعد از عمل زیبایی واژن دارید، در قسمت نظرات این مقاله می توانید آنها را بپرسید.

۴.۱/۵ - (۱۴ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۶ دیدگاه ها
  • سلام خسته نباشی من پنجاه روزمیشه عمل کردم برای اولین بانزدیکی کردیم خیلی دردوسوزش داشتم بدخونریزی شدیدکردم بایدچکارکنم ایاطبیعی هست یانه؟

    • برای دفعات اول درد و سوزش اگر شدید نباشه عادیه. ولی اگر ادامه پیدا کرد باید برای تشخیص علت و درمان اون به جراح تون حتما مراجعه کنید. در صورتی که خونریزی شدید شما ادامه داره سریع باید به جراح مراجعه کنید.

  • سلام من ی هفتست عمل لابیا کردم تا پنج روز دردش غیر قابل تحمل بود شیاف استفاده میکردم تورمش بعد از روز دوم کمتر میشد الان درد ندارم ولی بدنم خشک میشه بعضی وقتم ی خونریزی خیلی جزی داره بخیام با سوزش ولی نمیتونم درست راه برم و بشینم و بلند شم جای بخیه هام درد میگیره حس میکنم میخواد پاره شه

    • ترشحاتش میتونه خونابه باشه که عادیه ولی اگر بو میده یا رنگی هست و تورم لابیا نمیخوابه بهتره برای معاینه مراجعه کنید تا ببینم عفونت نکرده باشه. در غیر اینصورت تا دو هفته این مشکلات طبیعی هستند و باید به واژن زیاد فشار نیارین.

  • سلام من ۹روز عمل لابیا‌‌‌ پرینورافی وآراف‌باهم‌انجام‌دادم‌بد‌از۹روز‌پریود‌شدم‌نواربهداشتی‌وشورت‌میپوشم‌آیابه‌بخیه‌ها.فشار‌واردنمیشودممنون‌میشم‌جواب‌بدید

    • شورت چسبان اگر نپوشی مشکلی پیش نمیاد. ولی حتما پد رو موتب عوض کنید که دچار عفونت نشین و تا حد ممکن موضع رو خشک و تمیز نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *