بهترین روش خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی

بهترین-روش-خوابیدن-بعد-از-لابیاپلاستی

عمل زیبایی واژن در شیراز یکی از جراحی های پرطرفدار در بین زنانی است که لابیامینورهای بزرگی دارند. این جراحی با کاهش سایز لابیامینورها می تواند زیبایی واژن و اعتماد بنفس زنان موقع نزدیکی را افزایش دهد.
ما در این مقاله قصد داریم به یکی از مهمترین سوالات شما درباره مراقبت های بعد از این جراحی، یعنی نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی پاسخ دهیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی

به گفته دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان، برای گرفتن بهترین نتیجه از عمل لابیاپلاستی باید نکات زیر را برای خوابیدن رعایت کنید:

۱- بهترین روش خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی، خوابیدن به پشت (حالت طاق باز) است. این روش، راحت ترین و کم فشارترین نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی است.

۲- نباید به پهلوها بخوابید. چون این کار باعث تورم در یک سمت لابیا، تاخیر در بهبودی آن و بزرگتر شدن آن نسبت به لابیای سمت دیگر می شود. در نتیجه بعد از بهبودی کامل لابیاها شاهد عدم تقارن آنها هستید.

۳- اگر مجبورید به پهلو بخوابید، به یک سمت طولانی نخوابید و هر بار سمت خود را عوض کنید. در ضمن حتما یک بالشت بین پاها بگذارید تا بهم چسبیده نباشند و به لابیاها فشار نیاید.

۴- در طول هفته اول بعد از عمل توصیه می کنیم موقع خوابیدن سرتان را کمی بالاتر از بدنتان بگذارید.

نحوه-درست-خوابیدن-بعد-از-لابیاپلاستی

۵- موقع خوابیدن پاها را کمی از هم باز کنید تا لابیاها از هم فاصله بگیرند. این کار باعث می شود اصطکاک و فشار روی لابیاها کم شود. حتی می توانید بین پاهایتان بالش قرار دهید.

۶- برای کاهش ورم لابیاها می توانید موقع خوابیدن زیر باسن تان یک بالش بگذارید.

۷- در صورتی که نیمه نشسته و به پشت می خوابید، برای جلوگیری از فشار به بخیه ها نباید از تشکهای سفت استفاده کنید.

۸- به هیچ عنوان بعد از جراحی به روی شکم (به حالت دمر) نخوابید. این کار به زخم ها و بخیه ها فشار زیادی وارد می کند و تاثیر منفی بر نتیجه لابیاپلاستی دارد.

فرقی نمی کند لابیاپلاستی با لیزر در شیراز را انجام داده باشید یا با تیغ جراحی؛ بهر حال در همه انواع عمل لابیاپلاستی باید نکات بالا را در مورد نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی رعایت کنید. ۶ هفته بعد از عمل با بهبودی لابیاها -اگر اذیت نمی شوید- می توانید هر طور که مایلید بخوابید.

برای انجام عمل زیبایی واژن (لابیاپلاستی) در شیراز شما هم می توانید از تخصص دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره و دریافت نوبت معاینه با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ و ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

مزایای درست خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

نحوه درست خوابیدن بعد از لابیاپلاستی با مزایای زیر همراه است:

  • فشار نیامدن به بخیه ها
  • نامتقارن نشدن لابیاها بعد از بهبودی کامل لابیاها
  • کاهش تورم، درد و سوزش لابیاها
  • بهبود سریعتر زخم ها

بیشتر بخوانید: تورم، درد و خونریزی بعد از لابیاپلاستی طبیعی است؟

مزایای-عمل-لابیاپلاستی-

جمع بندی نهایی

بهترین روش خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی، خوابیدن به صورت طاق باز است. در این حالت باید کمی سرتان بالاتر از بدن باشد و پاها را از هم فاصله بدهید. می توانید بین پاها بالش بگذارید.

درست بودن نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی باعث می شود فشار به زخم و بخیه ها کمتر شود. ولی از خوابیدن به شکم و پهلوها بپرهیزید. چون باعث می شود یکی از لابیاها متورم تر شده و به زخم و بخیه ها فشار بیاید.

برای انجام عمل زیبایی واژن (لابیاپلاستی) در شیراز شما هم می توانید از تخصص دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره و دریافت نوبت معاینه با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ و ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

معمولا خانم ها در مورد مراقبت های بعد از لابیاپلاستی سوالات زیر را از خانم دکتر طباطبایی می پرسند:

بعد از لابیاپلاستی چه مدت باید در بستر بخوابم؟

در هفته اول بعد از انجام عمل زیبایی واژن باید تا حد ممکن استراحت کنید اما برای بهبود گردش خون حتما در خانه کمی قدم بزنید. از هفته دوم می توانید به سرکارتان بروید ولی باید از انجام فعالیتهای شدید خودداری کنید.

بعد از لابیاپلاستی چطور می توانم بنشینم؟

بعد از این جراحی به خصوص در هفته اول، نباید زیاد بنشینید چون زیاد نشستن به زخم ها فشار می آورد. پس حتما سعی کنید برای یک هفته بعد از عملتان مرخصی بگیرید. توصیه می کنم در هفته اول به جای نشستن بیشتر به پشت دراز بکشید و در صورت نشستن روی سطوح نرم و راحت بنشینید.

اگر شما هم سوالی درباره عمل لابیاپلاستی و مراقبت های بعد از آن دارید، می توانید در بخش نظرات مقاله سوالات خود را از ما بپرسید.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *