ورم بعد از لابیاپلاستی تا چند روز طبیعی است؟

ورم-بعد-از-لابیاپلاستی

ورم لابیاها از عوارض بعد از لابیا پلاستی است که بعد از عمل ناگهان زیاد می شود و ممکن است شما را به وحشت بیندازد. ولی این تورم طبیعی است و فقط در بعضی موارد نشانه خوبی نیست. اگر می خواهید لابیاپلاستی کنید این مقاله برایتان مفید است.
در این مقاله دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح لابیاپلاستی در شیراز، به شما خواهند گفت که ورم بعد از لابیاپلاستی تا چند روز طبیعی است؛ چرا اتفاق می افتد و چطور آن را کاهش دهید. برای دسترسی سریعتر به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

چرا لابیاها بعد از عمل زیبایی واژن متورم می شوند؟

تورم بعد از عمل لابیاپلاستی یک عارضه شایع است که در چند روز اول بعد از عمل خیلی زیاد است ولی بعد فروکش می کند. این طبیعی است و جای نگرانی ندارد؛ چون علت تورم لابیاها بعد از عمل لابیاپلاستی مربوط به موارد زیر است:

  • بدن به وسیله گردش خون، سلولهای خاصی را به لابیاها می فرستد که برای جلوگیری از عفونت، باکتریها و سایر آلودگی های محل جراحی و برش را از بین ببرند.
  • برش لابیاها با برش عروق خونی همراه است. پارگی این عروق باعث تجمع مایعی به نام مایع میان بافتی می شود و لابیاها بعد از عمل ورم می کنند.

تورم و التهاب لابیاها به طور طبیعی باعث احساس درد، سوزش و ناراحتی لابیاها می شود.

تورم بعد از لابیاپلاستی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان کاهش تورم و التهاب لابیاها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال اغلب بانوان در هفته اول بیشترین ورم را دارند و در هفته دوم بیشتر ورمها می خوابد. اما بهبودی کامل تورم بعد از عمل لابیاپلاستی ممکن است ۸ تا ۱۲ هفته طول بکشد.

قبل-و-بعد-از-عمل-لابیاپلاستی-با-لیزر

برای عمل لابیاپلاستی با لیزر لیدی لیفت در شیراز می توانید به مطب دکتر سیده مرضیه طباطبایی، یکی از بهترین جراحان زیبایی زنان در جنوب کشور مراجعه کنید. جهت رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

ورم بعد از لابیاپلاستی تا چند روز طبیعی است؟

معمولا ورم زیاد لابیاها تا سه روز طبیعی است ولی باید بعد از آن باید به مرور کمتر شود و فروکش کند. ولی اگر بعد از سه روز تا یک هفته ورم لابیاها کمتر نشد و علائم زیر را دارید، ورم لابیاها طبیعی نیست و باید به جراحتان مراجعه کنید:

  • ترشحات بعد از لابیاپلاستی که از زخم خارج می شوند، تغییر کرده و تبدیل به ترشحات بدبو و با رنگ زرد یا سبز می شوند.
  • درد شدیدی که با داروهای مسکن برطرف نمی شود.
  • بیشتر شدن التهاب و ورم لابیاها نسبت به روزهای اول جراحی یا کم نشدن تورم در هفته دوم
  • تب

این علائم به همراه درد شدید از علائم عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی هستند و به سرعت باید درمان شوند.

روند تورم بعد از عمل لابیاپلاستی (هفته به هفته)

تورم بعد از عمل لابیاپلاستی به طور طبیعی روند زیر را باید طی کند:

  • در روز اول بعد از عمل لابیاپلاستی، به همان دلایلی که در بالا گفتیم، لابیاها خیلی باد می کنند.
  • در روز سوم معمولا ورم بیشتر می شود که در اغلب موارد، این بخشی از روند بهبودی است.
  • در اواخر هفته اول (روز ششم و هفتم) ورم لابیاها کم می شود.
  • در هفته دوم، کاهش قابل توجهی در ورم لابیاها رخ می دهد و می توانید به فعالیت های روزانه سبک، سرکار و یا کلاس برگردید.
  • در هفته های سوم تا ششم با کاهش ورم لابیاها مواجه هستید.
  • در پایان هفته ششم تا هشتم که برش های جراحی به طور کامل بهبود یافته اند، شاهد کاهش شدید تورم هستید. ولی تا هفته دوازدهم ممکن است همچنان کمی ورم داشته باشید که در پایان این هفته آنها هم از بین می روند.

درمان ورم بعد از لابیاپلاستی در شیراز

خانم دکتر طباطبایی به بانوانی که عمل لابیاپلاستی با لیزر را در شیراز و نزد ایشان انجام می دهند، توصیه می کنند برای کاهش سریعتر ورم بعد از لابیاپلاستی کارهای زیر را انجام دهند:

  • در روزهای اولیه بعد از عمل روی لابیاها به مدت یک ربع کمپرس سرد بگذارید. کمپرس یخ را باید در یک پارچه یا حوله بپیچید تا دچار تحریک یا آسیب پوستی نشوید.
  • در روزهای اول که تورم زیاد است، لباسهای گشاد و راحت بپوشید.
  • در هفته اول بیشتر استراحت کنید و اگر می توانید مرخصی بگیرید.
  • بهترین روش خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی که به کاهش تورم کمک می کند، خوابیدن به پشت و گذاشتن یک بالش زیر باسن است.
  • تا زمانی که لابیامینورها ورم دارند (تا ۶ هفته) از شیو کردن موهای زائد بپرهیزید.
  • در هفته های اول به مدت طولانی ننشینید یا سرپا نایستید.
  • ۴ تا ۶ هفته از فعالیت جنسی بپرهیزید.

برای کاهش فشار روی لابیاها موقع نشستن می توانید از یک بالش دوناتی شکل استفاده کنید تا تورم لابیاها بدتر نشود.

مراقبتهای-بعد-از-عمل-لابیاپلاستی

برای عمل لابیاپلاستی با لیزر لیدی لیفت در شیراز می توانید به مطب دکتر سیده مرضیه طباطبایی، یکی از بهترین جراحان زیبایی زنان در جنوب کشور مراجعه کنید. جهت رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

جمع بندی نهایی

تورم لابیاها بعد از عمل کاملا طبیعی و به دلیل تجمع مایع میان بافتی و حضور سلولهای التهابی است. تا ۳ روز اول ورم لابیاها زیاد است ولی بعد از آن شاهد کاهش تورم هستید. در اواخر هفته ۶ تا ۸ و در برخی افراد تا هفته ۱۲ تمام ورم های باقی مانده از بین می روند.

اگر تورم بعد از عمل لابیاپلاستی بعد از ۳ روز کم نشد و برعکس بیشتر شد، می تواند نشانه عفونت باشد. در این صورت باید سریعتر برای درمان عفونت به جراح لابیاپلاستی خود مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ درباره ورم بعد از لابیاپلاستی

سولات رایج درباره تورم لابیاها بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر در شیراز عبارتند از:

تورم لابیاها چه عوارضی دارد؟

ورم بعد از لابیاپلاستی باعث احساس درد، سوزش و التهاب لابیاها می شود و هنگام دفع ادرار احساس گزگز می کنید. این عوارض همگی در هفته اول بعد از انجام عمل زیبایی واژن در شیراز طبیعی هستند و نباید نگران باشید.

برای کاهش سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی چه کار کنیم؟

برای تسکین درد و سوزش هنگام ادرار می توانید از یک بطری اسپری آب برای کاهش سوزش استفاده کنید یا داروهای مسکن تجویز شده را بخورید. با کاهش تورم، سوزش ادرارتان هم کمتر می شود.

اگر شما هم سوالی درباره عمل لابیاپلاستی، عوارض و مراقبتهای بعد از آن دارید، در بخش نظرات می توانید به آنها پاسخ دهید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *