لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی

تفاوت-لابیاپلاستی-با-لیزر-و-جراحی

لابیاهای بزرگ باعث درد، سوزش و ناراحتی واژن می شوند و اجازه نمی دهند لباسهایی را که دوست دارید، بپوشید. بعضی از خانم ها هم از ظاهر کشیده و بزرگ لابیاهای خود ناراضی هستند. به همین علت عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی انجام می شود.
در این مقاله دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی به این سوال شما پاسخ می دهند که لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

تفاوت لابیاپلاستی با لیزر و جراحی چیست؟

عمل زیبایی واژن در شیراز با برش بافت اضافی لبیامینورها انجام می شود. هدف این جراحی کوچک کردن لابیامینورها و ایجاد تقارن در لابیاهای دو طرف به صورت دائمی است. این جراحی معمولا به یکی از دو روشِ رایج زیر انجام می شود و تنها تفاوت آنها در ابزار برش است:

جراحی لابیاپلاستی: این روش سنتی و کلاسیک عمل زیبایی واژن است که در آن با تیغ جراحی قسمتهای اضافی بافت لابیاها برش می خورد.

لابیاپلاستی با لیزر: در این روش لابیاها با لیزر CO2 و یا RF سرجری برش می خورند و این جدیدترین و متداول ترین روش انجام عمل لابیاپلاستی در جهان است.

هر دو روش با بیحسی موضعی انجام می شوند و هیچ دردی ندارند.

بیشتر بخوانید: عمل لابیاپلاستی ماژور در شیراز

عمل-لابیاپلاستی

برای انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی در شیراز شما هم می توانید از تخصص دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

چرا لابیاپلاستی با لیزر پرطرفدارتر است؟

جراحان لابیاپلاستی و خانم ها معمولا بیشتر هوادار روش لابیاپلاستی با لیزر هستند. علت آن هم وجود مزایای لیزر نسبت به جراحی است که عبارتند از:

۱- مدت زمان لازم برای بهبودی بعد از لابیاپلاستی با لیزر خیلی کمتر از روش جراحی است.

۲- بعد از عمل با لیزر سریعتر می توانید به سر کار و زندگی عادی خود برگردید.

۳- لیزر برشهای تمیزتری نسبت به تیغ جراحی ایجاد می کند.

۴- خونریزی موقع عمل کمتر از جراحی لابیاپلاستی است. چون همان زمانی که بافتها و عروق لابیا برش می خورد، سر رگهای خونی با گرمای لیزر بسته می شود.

۵- عوارض بعد از لابیاپلاستی مثل حساس بودن، درد، تورم و خونریزی بعد از لابیاپلاستی در روش لیزر کمتر از روش جراحی است.

۶- در عمل لابیاپلاستی با لیزر ریسک عفونت پایین تر است. چون گرمای لیزر باعث استریل شدن محیط شده و زخم ها سریعتر خوب می شوند. برای همین احتمال عفونت در روش لیزر کمتر است.

۷- برخلاف جراحی لابیاپلاستی، حال عمومی شما بعد از عمل خوب است و هیچ مشکلی ندارید.

۸- عمل با لیزر سرپایی است و راحت در مطب انجام می شود. در نتیجه هزینه و استرس کمتری برای شما دارد و دردسرهای اتاق عمل را هم ندارید.

۹- ریسک ایجاد اسکار (جای زخم) با روش لیزر کمتر است.

در ضمن لابیاپلاستی با لیزر در شیراز نسبت به رروش جراحی به بخیه های کمتری نیاز دارد ولی اینطور نیست که اصلاً بخیه نخواهد. چون اگر لابیاها اصلا بخیه نشوند، بعد از عمل که لابیاها ورم می کنند، نواحی برش از هم باز می شود و لابیاها نمی توانند درست جوش بخورند.

قبل-و-بعد-از-عمل-لابیاپلاستی

لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟

زیبایی لابیاها بعد از هر دو روش یکسان است. هر چند که عوارض لابیاپلاستی با لیزر خیلی کمتر از جراحی و مزایای لیزر بیشتر است، ولی هیچ روشی به روش دیگر ارحجیت ندارد.

در ضمن، همه خانم ها می توانند جراحی لابیاپلاستی در شیراز را انجام دهند ولی عمل لابیاپلاستی با لیزر برای همه مناسب نیست و این افراد به جراحی نیاز دارند. در واقع، اینکه چه روشی بهتر است بر اساس بعضی فاکتورها تعیین می شود که در ادامه مقاله با آنها آشنا می شوید.

چه چیزهایی به انتخاب لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی کمک می کند؟

جراحان لابیاپلاستی با تکیه بر تجربه ای که در انجام این جراحی دارند و با در نظر گرفتن موارد زیر تعیین می کنند که چه روشی برای انجام عمل زیبایی واژن شما بهتر است:

آناتومی لابیاها: لابیاهای خیلی بزرگ و پرچین که باید قسمت زیادی از آنها برداشته شود، روش جراحی برایشان بهتر است.

انتظارات: نتایج مورد انتظار شما و اینکه دوست دارید چقدر از لابیاها برداشته شود برای جراح مهم است. برای همین درباره توقعات شما صحبت می کند. دانستن این موارد تا حدی به انتخاب جراح کمک می کند.

لابیاپلاستی و هودکتومی: برای انتخاب بهترین روش لابیاپلاستی مهم است مشخص شود که آیا فقط به لابیاپلاستی نیاز دارید یا عمل هودکتومی هم لازم است. چون اگر عمل هودکتومی لازم باشد، از تیغ جراحی هم باید استفاده شود.

با در نظر گرفتن این متغیرها جراحان لابیاپلاستی تصمیم می گیرند که چه روشی برای شما بهتر است. بهترین زمان برای تصمیم گیری نوع جراحی بعد از معاینه لابیاها است. در نهایت این جراح است که با توجه به تجربه عمل های قبلی تشخیص می دهد که لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی.

برای انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی در شیراز شما هم می توانید از تخصص دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی نهایی

لابیاپلاستی با لیزر بهتر از جراحی نیست و هر دو روش مزایای خود را دارند. پس باید در جای خود استفاده شوند. مثلا لیزر برای بعضی لابیاها خوب نیست و روش بهتر جراحی است.

انتخاب روش جراحی را باید برعهده جراح لابیاپلاستی تان بگذارید. ایشان با توجه به تجربه خود و نوع لابیاها و انتظاراتی که دارید، بهترین روش را برای عمل زیبایی شما در نظر می گیرند.

پرسش و پاسخ عمل لابیاپلاستی در شیراز

معمولا در مورد عمل لابیاپلاستی سوالات زیر از خانم دکتر مرضیه طباطبایی پرسیده می شود:

آیا برای لابیاپلاستی با لیزر هم بافت لابیا برش می خورد؟

برخی تصور می کنند لابیاپلاستی با لیزر بدون برش، خونریزی و بخیه انجام می شود و برای همین به روشهای دیگر لابیاپلاستی ارجحیت دارد. ولی واقعیت این است که تمام روشهای لابیاپلاستی خوب هستند. در تمام روشها حتما برش روی بافت انجام می شود؛ احتمال خونریزی هست؛ و زدن چند بخیه برای خوب بودن نتیجه جراحی ضروری است.

خودم میتوانم مشخص کنم چقدر از لابیاها برداشته شود؟

بله در این مورد حتما می توانید نظرتان را به جراح بگویید. ما فقط تکنیک عمل و روش جراحی را انتخاب می کنیم. ولی اینکه می خواهید خیلی لابیا کوچک نشود یا خیلی کوچک شود بستگی به نظر شما دارد.

برای طبیعی بودن ظاهر واژن لابیاپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی؟

 برای طبیعی و خوب بودن ظاهر لابیاها بعد از جراحی فرقی نمی کند که لابیاپلاستی با چه روشی باشد. بلکه مهم این است که جراح شما تسلط کافی روی تکنیک های برش و بخیه لابیاها داشته باشد. یعنی در واقع، مهارت و تجربه جراح در نتیجه کار شما موثر است نه روش لابیاپلاستی.

اگر شما هم سوالی درباره لابیاپلاستی در شیراز دارید، در بخش نظرات می توانید سوالات خود را بپرسید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *