آشنایی با عوارض و خطرات عمل لابیاپلاستی

عوارض عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی روی لبه های ظریف و داخلی واژن انجام می شود. در این جراحی قسمتهای اضافی و نامتقارن لابیاها حذف می شوند. هرچند این جراحی جزء جراحی های کم خطر است اما با این حال مثل هر عمل دیگری می تواند با عوارضی همراه باشد. در مقاله لابیاپلاستی در شیراز بطور کامل درباره این عمل توضیح داده ایم.
اما کدام عوارض طبیعی اند و کدام خطرناک؟ این سوالی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم و قصد داریم شما را با عوارض عمل لابیاپلاستی آشنا کنیم. جهت دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

عمل زیبایی واژن چه عوارض شایع تری دارد؟

از جمله عوارض طبیعی بعد از عمل زیبایی واژن می توان به درد، تورم و سوزش لابیاها اشاره کرد که تا هفته دوم بسیار تسکین پیدا می کنند. اما عوارض بعد از لابیاپلاستی هم که به دلیل عدم رعایت صحیح مراقبتهای بعد از عمل رخ می دهند از عوارض نسبتا شایع بعد از این جراحی زیبایی هستند که در ادامه این مقاله با آنها آشنا می شوید.

باز شدن بخیه ها

  • درست بخیه نشدن لابیاها یا فشار آمدن به آنها در اثر عوامل زیر می تواند علت باز شدن بخیه ها باشد:
  • یبوست شدید و عدم درمان آن
  • شروع ورزشها، فعالیتهای سنگین و رابطه جنسی قبل از بهبودی لابیا

در صورت باز شدن بخیه ها سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید یا با پزشک خود تماس بگیرید تا در اولین فرصت ویزیت شوید.

درد و تورم بعد از لابیاپلاستی

درد و ورم بعد از لابیاپلاستی عادی است. ورم لابیاها بعد از عمل خیلی بیشتر می شود. حتی ممکن است روز دوم بعد از عمل متوجه بیشتر شدن ورم و عدم تقارن لابیاها شوید. اما نباید نگران آن باشید. فرصت بدهید بدنتان ترمیم شود و ورمها بخوابد یا از کمپرس یخ در ۳ روز اول بعد از عمل استفاده کنید.

بیحسی و سفتی

بیحسی و سفتی در محل برش لابیاها بعد از لابیاپلاستی کاملا طبیعی است. این عوارض به مرور بعد از چند روز از بین می روند و نرمی و حس لابیاها به وضعیت قبل از جراحی باز می گردد. پس نگران این عوارض نباشید. اما اگر این عوارض بعد از یک هفته تا ۱۰ روز شدت پیدا کرد و بهتر نشد باید با جراح خود صحبت کنید.

خارش بعد از عمل لابیا

احساس خارش در محل بخیه و برش، یک هفته بعد از عمل ظاهر می شود و نشانه ترمیم شدن زخم و جوش خوردن لابیاها است. پس نباید نگران آن باشید و از خاراندن محل جراحی جداً بپرهیزید. شستشو با صابون می تواند باعث خارش بیشتر شود. برای همین از شامپوی ملایم و یا فقط آب ولرم برای شستشوی واژن استفاده کنید.

عوارض شایع لابیاپلاستی

خونریزی لابیا

در صورتی که یکی از رگهای لابیا از چشم جراح دور بماند و بخیه نشود احتمال درد و خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی وجود دارد که این البته نادر است. به خصوص بعد از لابیاپلاستی با لیزر که همان موقع برش به خاطر گرمای لیزر، سر عروق بسته می شود.

اما رایجترین علت خونریزی بعد از لابیاپلاستی، باز شدن بخیه ها است که ممکن است در اثر عفونت یا فشار به واژن در اثر بلند کردن اجسام سنگین، یبوست و غیره ایجاد شده باشد.

نکته مهم: ترشحات خونابه زخم را خونریزی به حساب نیاورید. چون ترشحات بعد از عمل لابیاپلاستی عادی و نشانه ترمیم لابیاها هستند.

برای کاهش عوارض بعد از لابیاپلاستی شما هم می توانید از تخصص و تجربه یکی از بهترین جراحان لابیاپلاستی شیراز، خانم دکتر سيده مرضيه طباطبایی در مرکز زیبایی زنان خورشید بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات و رزرو نوبت درشیراز می توانید با شماره ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی

بعد از برش و جراحی لابیاهای مینور، احتمال عفونت وجود دارد. در صورتی بیمار دچار این عارضه می شود که مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی را انجام ندهد. برای جلوگیری از عفونت باید ناحیه تناسلی را خشک و تمیز نگه دارید.

تا زمان بهبودی لابیاها لباس زیر و شلوار تنگ و نایلونی نپوشید. مصرف آنتی بیوتیکها و کرمهای ترمیمی را فراموش نکنید. از مصرف دخانیات بپرهیزید چون ریسک ابتلا به عفونت بعد از لابیاپلاستی را بیشتر می کنند.

آیا گوشت اضافه بعد از لابیاپلاستی ایجاد می شود؟

این یکی از عوارض لابیاپلاستی است که فقط در درصد کمی از خانم ها رخ می دهد که پوست کلوئیدسازی دارند. پس در صورتی که پوست کلوئید ساز ندارید نگران گوشت اضافه آوردن در محل جراحی نباشید.

کسانی هم که پوست کلوئیدساز دارند، گوشت اضافی لابیاها هرگز مثل بقیه قسمتهای بدن زیاد نیست و با لیزر راحت تراشیده می شود.

علت سوزش بعد از عمل لابیا چیست؟

زخم بودن واژن، تعریق ناحیه تناسلی، عفونت، دستکاری محل زخم و بخیه ها موجب احساس سوزش بیشتر در محل جراحی می شوند.

استفاده از کرمهای ترمیم کننده بعد از لابیاپلاستی می تواند به رفع سریعتر زخم و کاهش سوزش و خارش لابیاها کمک کند. این عارضه معمولا بعد از یک الی دو هفته برطرف می شود.

شما هم می توانید برای لابیاپلاستی با لیزر در شیراز نزد بهترین جراحان زیبایی زنان به خانم دکتر سيده مرضيه طباطبایی در مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه لابیاپلاستی در شیراز و رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

به خاطر چه عوارضی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر بعد از عمل لابیاپلاستی با مشکلات زیر مواجه شده اید باید هر چه سریعتر به جراحتان مراجعه کنید:

  • تورم، التهاب و درد شدید که با خوردن مسکن کمتر نمی شود
  • خونریزی زیاد
  • باز شدن بخیه ها
  • حالت تهوع و استفراغ
  • تب
  • ترشحات عفونی دارید یعنی ترشحات واژینالی شما سبز یا زرد و بد بو هستند

عوارض خطرناک لابیاپلاستی

سوالات رایج درباره عوارض لابیاپلاستی

در این قسمت می توانید پاسخ سوالات مکرر درباره عوارض لابیاپلاستی که از خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح زیبایی زنان در شیراز پرسیده می شود، بخوانید.

آیا لابیاپلاستی باعث کاهش حس جنسی می شود؟

خیر. لابیاپلاستی بر میل جنسی و روابط زناشویی تاثیر منفی ندارد و در بیشتر موارد میل و حس جنسی زنان بعد از لابیاپلاستی بیشتر هم می شود.

جای بخیه ها بعد از لابیاپلاستی می ماند یا اسکار بدهد؟

خیر. از نخها و تکنیک هایی برای بخیه زدن استفاده می شود که جای بخیه ها کاملا از بین می روند و اسکار هم نمی دهند. مگر کسانی که پوست کلوییدساز دارند.

ترمیم لابیاها چقدر طول می کشد تا کامل خوب شود و عوارض آن از بین برود؟

حدود ۴ تا ۶ هفته طول می کشد تا لابیاها کاملا خوب شوند. اما اگر قدرت ترمیم بدن خوب نباشد یا سن شما بالا باشد، این مدت زمان کمی بیشتر خواهد شد.

چگونه می توان سوزش بعد از عمل لابیاپلاستی را کم کرد؟

از خوردن آجیل، فست فود، نوشیدنی های کافئینی، غذاهای تند یا شور و چرب اجتناب کنید. به جای آن مایعات زیاد، ویتامین C، میوه و سبزیجات بخورید و سیگار نکشید.

اگر شما هم درباره عوارض عمل لابیاپلاستی سوال دیگری دارید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده است، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات از خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، بهترین جراح لابیاپلاستی در شیراز بپرسید.

۳.۷/۵ - (۳۹ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۲۵ دیدگاه ها
  • سلام. من دو هفته پیش عمل کردم. لابیای سمت راست من کاملا برداشته شده ولی سمت چپ از سمت بالا به اندازه ی دو بخیه ای که خورده متقارن با سمت راست نیست و بلندتره و به سمت پایین کاملا برداشته شده.
    ورم ندارم به دکترم مراجعه کردم که این ایراد رو برام رفع کنه گفتن باید ۶ ماه دیگه مراجعه کنم و الان نمیتونن برام برش دارن. میشه لطفا راهنماییم کنید

    • سلام. بله باید ۶ ماه از عمل قبلی گذشته باشه و تمام ورم لابیا باید کاملا از بین بره تا بتونید عمل ترمیمی انجام بدین.

      • سلام.من ۲۰ روزه عمل لابیا واژن کردم .بخیه هام خوب شدن .فقط پوست پایین واژنم سوراخی به اندازه خیلی ریز که با چشم راحت دیده می‌شود ایجاد شده و ازش خون میاد .لطفا راهنمایی بفرمایید .

        • سلام. بدون معاینه نمیتونم نظر بدم. حتما به جراح تون مراجعه کنید تا معاینه کنند. اگر مشکلی باشه حتما برطرف می کنند.

  • سلام ببخشید من ۱۶ روزه عمل کردم هر روز ۲ بار با بتادین و شامپو بچه میشورم و خمیرcontractubexچرب میکنم ولی با اینکه گوشتم خیلی خوبه بخیه ها نمیفته و جذب نمیشه چیکار کنم

    • سلام. به بدنتون فرصت ترمیم جای برش جراحی و جذب بخیه ها رو بدین. سرعت جذب بخیه و ترمیم زخم در افراد مختلف متفاوته.

  • سلام وقت بخیر،من نزدیک به ۲۱روز از عمل لابیاپلاستیم گذشته ولی هنوز بخیه هام نریخته،بخیه ها جذبی بودند،و ۳۰سالمه،میترسم که دیگه بخیه ها از بین نره و ماندگار بشه.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • سلام. نگران نباشید. حتما بخیه ها آب میشن. منتها سرعت ترمیم پوست و جذب بخیه ها از خانمی به خانم دیگه فرق میکنه.

    • سلام. نه اصلا عزیزم. این کار باعث باز شدن بخیه ها، خونریزی، عفونت و بهم خوردن نتیجه جراحی میشه. باید ۶ تا ۸ هفته بعد از لابیاپلاستی اقدام به نزدیکی کنید. حتی بعد از این مدت، باید قبل از شروع رابطه جنسی تون باید جراح شما رو معاینه کنند و اجازه این کار رو بدن.

  • سلام وقتتون بخیر.من سه روزه عمل‌ لابیاپلاستی انجام دادم احساس میکنم یکی از بخیه هام باز شده یه دونه مشکلی ایجاد میکنه؟؟بخیه هام جذبی نیست
    و سوال دیگه اینک گفتید ۲ماه رابطه جنسی بعدش نباشه چون بخیه ها باز میشه اگه بخیه ها کشیدند باشه چی

    • تا حدود دو ماه (۴ تا ۶ هفته و در بعضی ها تا ۸ هفته) با بخیه یا بدون بخیه نباید نزدیکی کنید. برای باز شدن بخیه تون هم بهترین کار اینه که معاینه بشین تا بفهمیم آیا بخیه ای باز شده یا نه و میخواد دوباره بخیه بشه یا نیازی نداره.

  • سلام وقت بخیر
    جراحی لابیا پلاستی باعث تنگی واژن و خوش‌فرمی واژن میشه؟یا فقط لابیا آویزون برداشته میشه

  • سلام من ۱۸روزه عمل کردم هنوز خونابه ازم میاد .و درد شدید دارم بعد از ۱۸ روز هنوز نمیتونم بشینم .ممنون میشم راهنماییم کنید خانم دکتر

    • خونابه علامت ترمیم زخمه ولی اگر ترشحات بدبو و زرد یا رنگی هستند علامت عفونته. اگر درد شما با داروی مسکن بهتر میشه مشکلی نداره ولی اگر با خوردن مسکن همچنان شدیده و در حال بدتر شدنه باید به جراحتون مراجعه کنید.

  • باسلام من ۷روزه عمل کردم روز سوم دوتا از بخیه هام باز شدن ولی خونریزی نداشتن وگوشت اون قسمت حالت ملتهب و برآمده داشت رفتم پیش دکترم بخیه هارو کشید وگفت نیاز به بخیه مجدد نیست به نظر شما این برآمدگی خوب میشه یا نیاز به ترمیم مجدد پیدا میکنه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • اگر نیاز بود ایشون خودشون بخیه می زدن. لابیاهاتون جوشی که باید میخورده رو خورده و بخیه نیاز نداشته. نگران نباشید. مراقبتهایی که گفتن رو همچنان ادامه بدین.

  • من الان ۱۲ روز عمل کردم درد ندارم راه میرم میشینم فعالیت سبک انجام میدم مشکلی نمیشه تو ترمیم لابیا نشستنم راه رفتنم؟

    • نه اگر زیاد راه نرین مثلا پیاده روی های خیلی طولانی و یا به مدت خیلی زیاد ننشینید، به لابیاها فشار نمیاد و بهتر و سریعتر ترمیم میشن.

  • سلام وقتتون بخیر
    من یک ماهه جراحی لابیا انجام دادم
    و تازه چند روز پیش پریود شدم
    و الان ورودی واژن و فقط سمت چپ جوش های ریزی زده
    علت چیه؟
    به چیزی حساس بوده یا عفونت کرده؟
    ممنونم

    • بهر حال لابیاها حساس شدن و چند ماه طول میکشه تا بهبود پیدا کنند. اون جوشها میتونه حساسیت به رطوبت ناشی از پریود باشه یا به نوار بهداشتی. مارک نوار بهداشتی تون رو عوض کنید. سعی کنید پد رو زود به زود عوض کنید تا محیط خشک باشه و لباس زیرتون خیلی تنگ نباشه و به لابیا فشار نیازه.

    • بستگی داره به نوع لابیاپلاستی که با لیزره یا جراحیه و به فرم لابیاها هم بستگی داره چون روی مدت زمان و پیچیدگی تکنیک جراحی موثره. بعد از معاینه میتونم این موارد رو مشخص کنم و هزینه رو تعیین کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *