کدام ترشحات بعد از لابیاپلاستی نشانه عفونت است؟

ترشحات-بعد-از-لابیاپلاستی

عفونت بعد از لابیاپلاستی یکی از عوارض این جراحی است که معمولا به دلیل عدم رعایت درست مراقبت های بعد از لابیاپلاستی در بعضی از خانم ها ایجاد می شود. ولی بعد از این عمل به طور طبیعی ترشحات دیگری را هم تجربه می کنید که ممکن است با عفونت اشتباه بگیرید و بی جهت نگران شوید.
در این مقاله دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان به شما خواهند گفت چه ترشحاتی بعد از عمل واژن عفونی هستند و کدام ترشحات طبیعی اند. برای دسترسی سریع به تیترها از فهرست زیر استفاده کنید.

ترشحات عادی بعد از لابیاپلاستی در شیراز

اگر به تازگی عمل لابیاپلاستی با لیزر در شیراز را انجام داده اید، بعد از عمل شاهد کمی ترشحات عادی بعد از لابیاپلاستی هستید. این ترشحات بدون بو و بی رنگ هستند و مقدار آنها خیلی زیاد نیست.

معمولا این ترشحات به صورت خونابه دیده می شود و نشانه بهبود زخم هستند که که بعد از چند روز کم می شوند. بنابراین نباید نگران آنها باشید.

ترشحات عادی بعد از لابیاپلاستی در چه بافت هایی است؟

معمولاً ترشحات عادی بعد از لابیاپلاستی با لیزر را می توانید در محل زخم و بخیه لابیا مینورها ببینید.

عمل-زیبایی-واژن-با-تکنیک-Z-پلاستی

برای انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر در شیراز می توانید از تخصص دکتر سیده مرضیه طباطبایی، یکی از بهترین جراحان زیبایی زنان جنوب کشور در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی

بعد از لابیاپلاستی اگر ترشحات شما با نشانه های زیر همراه باشد، علامت عفونت لابیاپلاستی است:

درد شدید: درد و سوزش بعد از لابیاپلاستی عادی است ولی در صورت عفونت، ترشحات با درد زیادی همراه است که مدام بدتر می شود و با خوردن مسکن بهبود پیدا نمی کند.

تورم: ورم لابیاها در چند روز اول زیاد است ولی بعد از چند روز باید کم شود. اگر تورم بیش از حد و یا در حال بدتر شدن باشد، نشانه عفونت بعد لابیاپلاستی است.

تغییر ترشحات بعد از عمل واژن: اگر ترشحات شما زیاد شده یا بدبو است و رنگ آن تغییر کرده (زرد یا سبز) این نوع ترشحات بعد از لابیاپلاستی نشانه عفونت هستند.

التهاب: اگر در اطراف زخم لابیاها علائمی مثل التهاب، خارش و قرمزی شدید دارید که با کمپرس یخ هم کمتر نمی شوند، این التهاب بعد از لابیاپلاستی نشانه عفونت است.

تب و بی حالی: اگر بعد از جراحی تب یا لزر کرده اید؛ بی اشتها هستید؛ انرژی کمی دارید و یا در محل جراحی احساس داغی می کنید، این علائم نشانه عفونت لابیاها بعد از جراحی است.

پس اگر چنین علائمی دارید و شک دارید که عفونت کرده اید یا نه باید به جراح لابیاپلاستی خود مراجعه کنید تا در صورت بروز عفونت برای درمان آن اقدام کند.

علت عفونت لابیاها بعد از عمل لبیاپلاستی چیست؟

ترشحات بعد از عمل واژن در صورتی عفونی می شوند که یکی ازموارد زیر رخ دهد:

  • محل جراحی ضربه بخورد یا بخیه ها باز شوند.
  • استریل نبودن محیط یا ابزارهای جراحی
  • عدم رعایت بهداشت و مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی مثل خشک نکردن واژن، نخوردن داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده و رابطه جنسی قبل از موعد مقرر

به علاوه داشتن عفونتهای واژینالی قبل از این جراحی میتواند ریسک عفونت لابیاپلاستی را بیشتر کند.

علت-عفونت-بعد-از-لابیاپلاستی

درمان عفونت بعد از لابیاپلاستی

اگر بعد از عمل زیبایی واژن در شیراز دچار عفونت لابیاپلاستی شده اید، باید سریعتر به جراحتان مراجعه کنید تا شدت عفونت لابیاها مشخص شود. برای درمان عفونت بعد از لابیاپلاستی، دکتر با توجه به میزان عفونت از روشهای زیر استفاده می کند:

  • اگر عفونت بعد از لابیاپلاستی کم باشد، آنتی بیوتیک های خوراکی یا موضعی و یا ترکیبی تجویز می شود.
  • اگر عفونت شدید باشد، جراح بخیه ها را باز و عفونت را تخلیه می کند. بعد دوباره لابیاها بخیه می شوند و معمولا یک دوره مصرف آنتی بیوتیک هم برایتان تجویز می کنند.

طول دوره درمان با آنتی بیوتیک ها ۵ تا ۱۰ روز است. اگر آنتی بیوتیک شما موضعی است یا ژل ضدعفونی برایتان تجویز شده باید بعد از هر بار دستشویی رفتن آنها را روی پرینه و لابیاها بمالید.

برای درمان عفونت بعد از لابیاپلاستی می توانید به مطب دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی در شیراز مراجعه کنید. جهت رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

جمع بندی نهایی

ترشحات بعد از لابیاپلاستی اگر بی رنگ و بو هستند و حالت خونابه دارند، طبیعی و نشانه ترمیم زخم هستند. ولی اگر دچار درد یا تورم شدید، التهاب زیاد، تب و سایر علائم عفونت شده اید، ترشحات شما بعد از لابیاپلاستی نشانه عفونت است و بید سریعتر توسط جراحتان تحت درمان قرار بگیرد.

پرسش و پاسخ عفونت لابیاپلاستی

رایجترین سوالاتی که بانوان شیرازی از دکتر مرضیه طباطبایی در مورد عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی می پرسند، عبارتند از:

در صورت عفونت لابیاپلاستی می توانم از صابون برای ضدعفونی استفاده کنم؟

خیر. طی این مدت نباید صابون یا شوینده های دیگر مصرف کنید. بعد از دستشویی رفتن با آب گرم لابیاها را شستشو دهید و بعد موضع را باد ملایم سشوار خشک کنید. باید لباس زیرتان هم خشک و تمیز باشد.

عفونت بعد از لابیاپلاستی نتیجه عمل را خراب می کند؟

ممکن است. چون بروز عفونت حتی اگر سطحی باشد به خاطر سفت شدن بافت ممکن است باعث انقباض زخم، گرانولوم بخیه (برآمدگی های گوشتی) یا ایجاد اسکار شود.

اگر عفونت داشته باشیم پماد تتراسایکلین برای لابیاپلاستی خوب است؟

باید به جراحتان مراجعه کنید. اگر نیاز باشد یک پماد برای عفونت لابیا تجویز می کنند یا باید آنتی بیوتیک خوراکی مصرف کنید. به هر حال به هیچ عنوان سر خود عفونت را درمان نکنید.

اگر سوالی درباره عمل لابیاپلاستی دارید، در بخش نظرات می توانید آنها را بپرسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *