پلاسماتراپی واژن در شیراز و هزینه آن+ پاسخ به سوالات شما

پلاسماتراپی واژن در شیراز

پلاسما تراپی یکی از تکنولوژی های جدید پزشکی است که کاربردهای مختلفی در درمان بیماریهای زنان دارد. دستگاه پلاسما می تواند تا ۹۹% میکروبهای محیطی را نابود کند و برای جلوگیری از عفونت بعد از عملهای مختلف می توان از آن استفاده کرد.
ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که پلاسما تراپی واژن چیست و برای درمان چه مشکلات زنانه ای از این روش استفاده می شود. همچنین، در پایان به رایج ترین سوالاتی که مراجعین مرکز زیبایی زنان خورشید درباره درمان با پلاسما جت می پرسند، پاسخ خواهیم داد. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

پلاسما تراپی واژن چیست و چطور انجام می شود؟

به گفته دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان، پلاسما تراپی یک روش غیر تهاجمی برای درمان بیماریهای واژینالی یا عمل های زیبایی زنانه است که با دستگاهی به اسم پلاسما انجام می شود. درمان با این دستگاه در مطب پزشک زنان و به صورت سرپایی انجام می شود.

پلاسما تراپی خاصیت رگزایی دارد و با ایجاد عروق جدید و افزایش گردش خون واژن، به بهبود تکثیر سلولی، ترمیم زخم ها و تحریک کلاژن سازی در بافتهای واژن کمک می کند.

نحوه انجام پلاسما تراپی

برای پلاسما تراپی، پزشک پروب دستگاه را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه وارد واژن می کند. جریان گاز پلاسما باعث گرم شدن بافتها و بهبود جریان خون در واژن شده و مشکلات مختلف این ناحیه را درمان می کند. در واقع دستگاه پلاسما شامل دو قسمت است:

  • ED پلاسما: از این قسمت از دستگاه پلاسما برای درمان مشکلات واژن یا عملهای زیبایی زنانه استفاده می شود. پزشکان از ED پلاسما معمولا برای برداشتن زگیل تناسلی و رفع چروکهای واژن استفاده می کنند.
  • DBD پلاسما: این بخش از دستگاه پلاسما خاصیت ضد میکروبی دارد و برای درمان واژینیت های مقاوم به درمان استفاده می شود. DBD پلاسما سیستم ایمنی بدن را در برابر باکتریها و ویروسها مقاوم کرده و به درمان مشکلاتی مثل تبخال تناسلی و اسکارهای عفونی شده بعد از عمل کمک می کند.

همچنین، درمان با دستگاه پلاسما جت بدون درد یا خونریزی است و به دوره نقاهت نیازی ندارد.

کاربرد پلاسما تراپی ناحیه تناسلی در زنان

از دستگاه پلاسما می توان برای خانم هایی استفاده کرد که تمایل ندارند یا نمی توانند برای عمل های زیبایی یا درمانی واژن از لیزر استفاده کنند. از مهمترین نمونه های کاربرد پلاسما تراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پلاسما تراپی زخم دهانه رحم

پلاسما تراپی یک روش موثر برای از بین بردن سلولهای سرطانی و بهبود زخم های دهانه رحم است. پلاسما تراپی دهانه رحم می تواند از پیشرفت ضایعات پیش سرطانی سرویکس جلوگیری کند.

پلاسما تراپی واژن برای عفونت

 یکی از روش های موثر برای درمان عفونتهای مکرر واژن یا واژینیت مقاوم به درمان دارویی، پلاسماتراپی است. پلاسما تراپی با خاصیت ضد میکروبی خود می تواند انواع عفونت های واژن، به خصوص انواع باکتریایی آن را درمان کند.

به علاوه، این روش درمانی برای تنظیم اسیدیته واژن (ph) بسیار موثر است و می تواند به راحتی فلور طبیعی واژن را به آن برگرداند. در نتیجه بعد از درمان عفونت، به ندرت ممکن است دچار واژینیت تان عود کند.

علائم عفونت ادراری در زنان

پلاسما تراپی زگیل تناسلی

یکی از روشهای جدید و قطعی درمان زگیل تناسلی (hpv) و تبخال تناسلی (hsv) پلاسما تراپی واژن است. از این روش برای برداشتن زگیل ها و درمان عفونت اچ پی وی و تبخال تناسلی استفاده می شود. احتمال عود این عفونتهای ویروسی با استفاده از پلاسما تراپی کم است.

خاصیت میکروب زدایی پلاسما تراپی می تواند ضایعات پوستی ویروس پاپیلومای انسانی (عامل زگیل) و هرپس تناسلی (عامل تبخال) را از بین ببرد. اما این ویروسها در بدن نهفته می مانند و فقط دستگاه ایمنی بدن می تواند آنها را به طورکامل پاکسازی کند.

درمان بی اختیاری ادرار

پزشکان از خاصیت ترمیم کنندگی و بهبود زخم ها با روش پلاسما تراپی برای تقویت عضلات کف لگن خانم ها استفاده می کنند. این عضلات با بالا رفتن سن، بارداری، زایمان و کاهش استروژن در یائسگی شل و ضعیف شده و منجر به بی اختیاری ادرار استرسی در زنان می شود.

پلاسما تراپی یک روش مناسب برای درمان بی اختیاری ادرار و تقویت عضلات کف لگن است. تقویت این عضلات علاوه بر رفع مشکل تکرر ادرار و عفونت های ادراری، از پرولاپس های لگنی بانوان در آینده هم جلوگیری می کند.

برای درمان بی اختیاری ادرار و آتروفی واژن با پلاسما تراپی واژن در شیراز می توانید به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه و از خدمات پلاسما تراپی خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

درمان آتروفی واژن

خانم هایی که به دلایل اختلالات هورمونی یا یائسگی دچار خشکی واژن و آتروفی شده اند، با استفاده از پلاسما تراپی می توانند کانال واژن را جوانسازی کنند. گاز پلاسما در واژن با ایجاد گرمای عمقی در مخاط واژن، کلاژن سازی را در آن تحریک می کند تا دوباره مخاط بازسازی شده و واژن بتواند بطور طبیعی روانکاری شود.

همچنین، درمان خشکی و آتروفی واژن با پلاسما تراپی می تواند به رفع عفونت قارچی واژن، بهبود ارگاسم و رفع دردهای مقاربتی بانوان نیز کمک کند.

جوانسازی واژن با پلاسماتراپی

جوانسازی بافت خارجی واژن یعنی لابیاهای ماژور که از واژن حفاظت می کنند، یکی از کاربردهای زیبایی دستگاه پلاسما است. با استفاده از این روش، کلاژن سازی پوست لبه های بیرونی واژن تقویت و لابیاها خاصیت انعطاف پذیری، حالت کشسانی و سفتی خود را دوباره پیدا می کنند.

درمان عفونتهای بعد از جراحی

از خاصیت میکروب زدایی DBD پلاسما برای درمان عفونت های ناشی از جراحی هایی مثل زایمان سزارین، لابیاپلاستی و جراحی های دیگر استفاده می شود.

به گفته خانم دکتر طباطبایی، ماندگاري پلاسما تراپي واژن برای درمان هر یک از مشکلات بالا، طولانی مدت است و اگر دچار مشکل خاصی مثل اختلال هورمونی نشوید، حتی می تواند دائمی باشد.

مراقبت هاي بعد از پلاسما تراپي واژن در شیراز

پلاسما تراپی بدون دوره نقاهت است و از همان روز می توانید به کارهای روزانه تان برگردید. اما برای گرفتن بهترین نتیجه و ماندگاری آن توصیه می کنیم مراقبت های بعد از پلاسما تراپی ناحیه تناسلی را حتما جدی بگیرید. این مراقبتها عبارتند از:

مراقبتهاي بعد از پلاسما تراپي

  • تا زمان بهبود واژن یا لابیاها نباید ورزشها یا کارهای سنگین انجام دهید و به واژن فشار بیاورید.
  • لباسهای گشاد نخی بپوشید و بهداشت لباس زیر و واژن را به خوبی رعایت کنید.
  • تا بهبودی کامل نباید به استخر بروید یا در وان حمام و جکوزی بمانید.
  • به مدت ۲ تا ۳ هفته بعد از پلاسما تراپی نباید رابطه جنسی واژینالی داشته باشید.
  • تا ۲۴ ساعت نباید موضع پلاسما تراپی شده را با آب بشوئید.

اگر برای جوانسازی واژن، پلاسما تراپی لابیا ماژور را انجام داده اید، نباید پوست های اضافی روی لابیاها را بکنید. اجازه دهید، بطور طبیعی پوسته ریزی لابیاها مسیر خود را طی کند.

عوارض پلاسماتراپي واژن چیست؟

پلاسما تراپی یک روش کاملا امن و بدون عارضه است و به علت خاصیت ضدمیکروبی آن دچار عفونت نخواهید شد. به علاوه این روش، بدون درد، برش و خونریزی است و یک روش کم تهاجم به حساب می آید. فقط به دلیل گرمای موضعی دستگاه ممکن است کمی در ناحیه تحت درمان احساس گرما یا ناراحتی کنید.

قيمت پلاسما تراپي واژن در شیراز

هزينه پلاسما تراپي واژن بستگی به تعداد جلسات درمان، انجام آن در مطب یا کلنیک، شهر محل درمان و غیره دارد. همچنین اگر همراه پلاسما تراپی کارهای زیبایی یا درمانی دیگر انجام دهید به هزینه پلاسما تراپی تان اضافه خواهد شد.

با این حال قیمت پلاسما تراپی واژن در شیراز کمتر از پلاسماتراپی در تهران است. چون نیاز به ماندن در شیراز و بستری شدن ندارید، می توانید براحتی و با کمترین هزینه از پلاسما تراپی واژن مرکز زیبایی زنان خورشید در شیراز بهره مند شوید.

هزينه پلاسما تراپي واژن

برای درمان بیماریهای واژینالی با پلاسما تراپی واژن در شیراز می توانید به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه و از خدمات دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت یا اطلاع از هزینه جلسات پلاسماتراپی واژن با شماره ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ در مورد پلاسما جت

متداول ترین سوالات درباره دستگاه پلاسما جت و پلاسما تراپی واژن به همراه پاسخ آنها در ادامه آمده است:

درمان زگیل تناسلی با پلاسما تراپی چه مزایایی دارد؟

درمان زگیل تناسلی با دستگاه پلاسما یک روش سریع، ارزان و بدون جای اسکار است. به علاوه، برخلاف لیزر، درمان زگیل با پلاسما تراپی بدون بخارت سمی حاوی ویروس زگیل است.

ماندگاری پلاسما تراپی عفونت واژن برای واژینیت های مقاوم چقدر است؟

اگر به پزشک متبحر مراجعه کنید که به خوبی از این دستگاه برای شما استفاده کند، درمان عفونت شما دائمی است و به ندرت ممکن است عود کند.

استفاده از دستگاه پلاسما جت برای چه کسانی مضر است و نباید به کار رود؟

افرادی که مبتلا به صرع، دیابت، سرطان، بیماریهای خود ایمنی، مشکلات پوستی، ضعف سیستم ایمنی، بیماریهای غدد و … هستند. زنان باردار یا شیرده هم نمی توانند از دستگاه پلاسما استفاده کنند.

تعداد جلسات پلاسما تراپی واژن چقدر است؟

معمولا بیشتر افراد با ۳ تا ۵ جلسه پلاسما تراپی می توانند بیماری های مختلف خود را با این روش درمان کنند. اما با توجه به سن، سرعت ترمیم بدن و شدت عارضه، ممکن است تعداد جلسات شما کمتر یا بیشتر شود.

اگر شما هم سوالی درباره درمان با روش پلاسما تراپی واژن در شیراز دارید، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این مطلب، از مرکز زیبایی زنان خورشید بپرسید.

۴.۱/۵ - (۹ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

دیدگاه ها غیرفعال هستند.