درمان قطعی عفونتهای مکرر واژن در شیراز

درمان عفونت مکرر واژن

عفونت واژن یکی از بیماری های شایع واژن در دختران باکره و زنان است. به طور طبیعی در طول زندگی، هر خانمی عفونت های واژینالی را تجربه می کند که اغلب از نوع عفونت قارچی هستند. پزشکان با توجه به نوع عفونت واژن، برای درمان آن آنتی بیوتیکهای مناسبی را تجویز می کنند.
در بعضی موارد عفونت بیمار به دلیل مقاوم شدن عوامل بیماری زای واژن نسبت به آنتی بیوتیک با هیچ دارویی درمان نمی شود. در واقع، این افراد دچار عفونت مکرر واژن هستند و با روشهای معمول نمی توان آنها را درمان کرد. در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم که علت عفونتهای مکرر واژن چیست و آیا روشی برای درمان آن هست یا نه. برای دسترسی سریع به ورزش ها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

چطور بفهمیم عفونت مکرر واژینالی داریم؟

انواع عفونتهای واژن عبارتند از عفونتهای باکتریایی، قارچی و انگلی. هر یک از این عفونتها با ظهور علائمی همراهند که با مشاهده آنها به راحتی می توانید متوجه شوید که آیا عفونت واژینال دارید یا نه:

عفونت باکتریایی واژن: این عفونت با علائمی مثل خارش، التهاب و ترشحات با رنگ خاکستری یا زرد با بوی بد ماهی همراه است.

عفونت قارچی واژن: عفونتهای قارچی باعث سوزش، خارش، التهاب، ترشحات سفید پنیری یا تکه تکه و کمی چسبناک با بوی کپک مانند می شوند.

عفونت انگلی واژن: ترشحات کف آلود با رنگ خاکستری تیره یا سبز و با بوی بسیار زننده نشانه عفونتهای انگلی هستند.

همچنین عفونت می تواند باعث احساس درد و سوزش موقع ادرار یا رابطه جنسی و یا تورم لبه های واژن شود. به گفته دکتر سیده مرضیه طباطبایی، متخصص و جراح زنان اگر بیش از ۴ بار در سال شاهد تغییر رنگ و بوی ترشحات واژن خود هستید که با مصرف دارو خوب نمی شود، عفونت مکرر واژن دارید.

علت عفونتهای مکرر واژن

اغلب، علت عفونت واژن عواملی مثل بهم خوردن فلور طبیعی آن یعنی تغییر نسبت تعداد باکتریها و قارچهای مفید به و یا رابطه جنسی با شخص آلوده است. عفونتهای مقاربتی که با رابطه زناشویی منتقل می شوند، از نوع باکتریایی و انگلی هستند. اما خشکی و آتروفی واژن اصلی ترین علت عفونت های مکرر واژن هستند.

واژینیت آتروفیک چیست؟

به عفونتها مهبلی که به خاطر خشکی واژن رخ می دهند، واژینیت آتروفیک می گویند. این نوع عفونتها مکرر بوده و در ۴۰% از زنان یائسه دیده می شوند. کاهش هورمون استروژن در دوران یائسگی، دوران شیردهی یا بعد از زایمان باعث نازک و شکننده شدن دیواره مهبل در این بانوان می شود.

به دلیل آتروفی دیواره واژن، سطحی ترین لایه آن یعنی لایه مخاطی نمی تواند به اندازه کافی ترشحات طبیعی واژینالی تولید کند. این ترشحات که شفاف، بی رنگ و بدون بو هستند، از زمان رسیدن به بلوغ، طی سیکل قاعدگی مرتب ترشح می شوند. این ترشحات، واژن را مرطوب کرده و باعث پاکسازی آن می شود.

واژینیت آتروفیک

درمان قطعی عفونت واژن مکرر

برای درمان عفونت های مکرر واژن پزشکان از روشهای مختلفی مثل لیزر واژینال و پلاسماتراپی واژن در شیراز استفاده می کنند. این روشهای درمانی چون خاصیت ضد میکروبی دارند موثرترین روشهای درمان هستند. روش درمان عفونت واژن با لیزر لیدی لیفت لیزر برای زنان متأهلی تجویز می شود که واژینیت آتروفیک دارند و با هیچ دارویی عفونت شان درمان نمی شوند. پرتوهای لیزر لیدی لیفت از امواج مادون قرمز هستند و هیچ عارضه ای برای بدن ندارند.

عمق نفوذ این پرتوها ۶ تا ۷ برابر لیزرهای دیگر است و می تواند به عمق لایه های واژن نفوذ کرده، خونرسانی و تغذیه این نواحی را بیشتر کند. لیزر باعث تحریک کلاژن سازی و تقویت دیواره واژن شده و آتروفی و نازکی آن را برطرف می کند. ایجاد سلولهای جدید در واژن باعث افزایش ترشحات واژن و رفع خشکی و پاکسازی آن می  شود.

جهت درمان خشکی و آتروفی واژن با لیزر Lady Lift در شیراز، می توانید به مطب خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايي، متخصص و جراح زنان و زایمان مراجعه کنید. جهت رزرو وقت قبلی با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

مزایای درمان عفونت های مکرر واژن با لیزر

استفاده از لیزر لیدی لیفت برای درمان عفونتهای مهبلی مکرر باعث رفع سریع و قطعی خشکی و آتروفی مهبل و بازگرداندن فلور طبیعی به واژن می شود. از دیگر مزایای این روش عبارت است از:

  • درمان بدون درد و به صورت سرپایی در مطب
  • بدون نیاز به بیهوشی یا بیحسی
  • درمان سوزش، خارش، تورم و التهاب مهبل
  • جوانسازی واژن با لیزر
  • دیدن نتیجه سریع درمان از همان جلسه اول
  • دوره نقاهت کوتاه
  • تقویت استحکام دیواره واژن
  • رفع درد و خونریزی موقع رابطه زناشویی

ماندگاری درمان عفونت مهبل با این روش بالاست و عود عفونت بعد از درمان به ندرت اتفاق می افتد.

مزیت درمان با لیزر لیدی لیفت نسبت به لیزرهای دیگر

لیزر لیدی لیفت تنها لیزر غیرتخریبی است که برای واژن استفاده می شود. بنابراین عوارض بعد از لیزر واژن با این دستگاه بسیار کمتر از لیزرهای دیگر مثل لیزر مونالیزا، ژولیت و … است. همچنین چون پرتوهای آن به لایه های عمقی دیواره نفوذ می کنند، تحریک کلاژن سازی در لایه های عمیق تر، بیشتر بوده و جوانسازی واژن با این دستگاه بهتر است.

مراقبتهای بعد از لیزر لیفت واژن

به گفته دکتر مرضیه طباطبایی، متخصص زنان شیراز،  بعد از درمان عفونت های مکرر واژن با لیزر لیدی لیفت می توانید سریعا به کارهای عادی روزانه برگردید. اما باید مراقبتهای بعد از درمان عفونت های مکرر واژن با لیزر را به صورت زیر انجام دهید:

  • تا زمانی که درد و سوزش دارید از رابطه جنسی بپرهیزید.
  • از رفتن به استخر و ماندن در وان حمام تا چند روز بعد از لیزر اجتناب کنید.
  • تا چند روز نباید فعالیتهای سنگین انجام دهید.
  • بهداشت لباس زیر و ناحیه تناسلی را کاملا رعایت کنید.

اگر درد و سوزش واژن بعد از لیزر شما را اذیت می کند، می توانید از داروها یا شیاف های مسکن که پزشک تجویز کرده استفاده کنید.

بهترین دکتر درمان عفونتهای مکرر مهبلی در شیراز

خانمهای شیراز یا ساکن استانهای جنوبی که عفونت مکرر واژن دارند، می توانند برای درمان آن در بهترین مرکز لیزر لیدی لیفت در شیراز، به مطب خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان شیراز مراجعه کنند. اگر پریود هستید باید تا چند روز بعد از پایان خونریزی قاعدگی صبر کرده و بعد برای درمان عفونت مکرر مهبل اقدام کنید.

بهترین متخصص درمان عفونت واژن1

برای درمان عفونت مکرر واژن با لیزر در شیراز نزد یکی از بهترین متخصص زنان می توانید به مطب خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايي، متخصص و جراح زنان و زایمان مراجعه کنید. جهت کسب اطلاع از هزینه لیزر عفونت واژن یا رزرو وقت می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره درمان عفونت واژینال مکرر در شیراز

بانوانی که برای درمان عفونت مکرر واژینالی به کلنیک زیبایی زنان خورشید در شیراز مراجعه می کنند، معمولا سوالات زیر را از خانم دکتر طباطبایی می پرسند:

علت خارش واژن بعد از لیزر عفونت واژن چیست؟

استفاده از لیزر به طور طبیعی باعث کمی خارش، سوزش یا التهاب در واژن می شود. بعد از چند روز این علائم خودبخود برطرف می شوند. پس نباید نگران باشید.

با وجود زگیل تناسلی می توانم لیزر عفونت مکرر واژن را انجام دهم؟

خیر. تا زمانی که زگیل فعال دارید نمی توانید این کار را انجام دهید. اول باید برای درمان زگیل تناسلی تان اقدام کنید.

هزینه جلسات لیزر لیدی لیفت برای درمان عفونت مکرر واژن چقدر است؟

هزینه درمان عفونت واژن با لیزر بستگی به تعداد جلسات آن دارد. معاینه و دیدن نتیجه لیزر لیدی لیفت در بیمار از جمله عوامل تعیین کننده در تعداد جلسات مورد نیاز هستند.

آیا لیزر واژن درد دارد؟

لیزر لیدی لیفت درد ندارد. اما اگر حساس هستید، می توانیم از بی حسی موضعی استفاده کنیم. اما واقعا نیازی به این کار نیست.

بهترین دکتر برای درمان خارش واژن در شیراز چه متخصصی است؟

برای درمان خارش واژن باید به بهترین متخصص زنان در شیراز مراجعه کنید. بعد از معاینه، پزشک می تواند علت خارش واژن را مشخص کند. اغلب، عفونتهای واژینالی یا حساسیت به کاندوم علت خارش واژن هستند.

من ساکن بندرعباس هستم. بعد از درمان عفونت با لیزر چقدر باید در شیراز بمانم؟

درمان عفونت واژن با لیزر نیازی به بستری شدن ندارد و بعد از هر جلسه می توانید بلافاصله به شهرتان برگردید.

چند جلسه لیزر لیدی لیفت برای درمان عفونت مکرر لازم است؟

تعداد جلسات لیزر بستگی به شدت واژینیت آتروفیک، خشکی واژن و سرعت ترمیم بدن بیمار دارد. اما معمولا ۲ تا ۳ جلسه لیزر کافی است. اگر آتروفی واژن شدید باشد، جلسات لیزر لیدی لیفت هم بیشتر می شود.

درمان عفونت واژن با لیدی لیفت برای چه خانمهایی مناسب است؟

بانوانی کاندید درمان با لیزر لیدی لیفت هستند که نمی توانند یا نمی خواهند به خاطر خشکی واژن شان هورمون تراپی شوند. مثلا زنانی که به سرطان سینه یا سرطان تخمدان مبتلا بوده اند، این روش برای آنها مناسب است.

چه چیزی باعث بهم خوردن فلور واژن و بروز عفونتهای زنانه می شود؟

مصرف قرص های ضد بارداری، مصرف برخی آنتی بیوتیکها، استرس مداوم، ضعف سیستم ایمنی، تغییرات هورمونی، استفاده از دوش واژینال و بسیاری از عوامل دیگر باعث خشکی واژن و بهم خوردن فلور آن می شود.

اگر سوالی درباره درمان عفونت مکرر واژینالی دارید، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله از خانم دکتر طباطبایی، متخصص زنان شیراز بپرسید.

۳.۹/۵ - (۱۹ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۱۰ دیدگاه ها
  • آیا برای درمان واژینسموس درمان با دستگاه. ارف جواب میدهد یا بوتاکس بهتر هست و این دروس عوارض جانبی. خطرناک دارد ؟ و ای توکار درد دارد؟؟

    • سلام. نه عزیز هیچ کدومش عوارض نداره اگر نه انجام نمیدادیم. بدون درد هم هست. هر دو روش به یک اندازه خوبه. ما با معاینه بیمار و تشخیص درجه واژینیسموس فرد تعیین می کنیم که کدوم روش برای درمان بهتر جواب میده.

  • سلام من چنوقتیه ترشح سبز واژن دارم اما نه همیشه گاهی و خیلی کم قرص از داروخونه گرفتم خوردم مدتی خوبم باز گاهی میاد خیلی کم دلیلش چیه؟همیشگی نیست هرچنروز ی بار و خیلی کم

    • شما عفونت مقاربتی دارید که جدیه و نباید سر خود دارویی مصرف کنید. مراجعه کنید تا نوع عفونت شما معین بشه و داروی مناسب با دوز صحیح دریافت کنید. همسرتون هم باید تحت درمان قرار بگیرند.

    • عفونت شما مزمن هست و با روشهای سنتی مثل دارو درمان نمیشه. باید با لیزر واژن تحت درمان قرار بگیرید تا فلور طبیعی واژن برگرده و خشکی اون برطرف بشه. اگر درمان نکنید در سالهای آینده ممکنه دچار بی اختیاری استرسی ادرار هم بشین.

  • سلام من چندوقتی هست مکررا دچار عفونت واژن می شم و خوب نمی شم وبوی بد ماهی
    و اینکه واقعا کلافه ام از این موضوع آیا لیزر در مورد من جواب می ده چون خشکی واژن شدید گرفتم

    • سلام. شما علائم عفونتهای مقاربتی رو دارید و باید سریعتر درمان بشین. با توجه به روند درمانتون و نتیجه معاینه اگر لیزر لازم بود بهتون میگم.

  • سلام من از ده سال هم بیشتر عفونت قارچی دارم هر ماه کرم وارژینال استفاده مکنم یه کم درس میشم بعد بیست روز باز دوباره دکتر هم میرم ولی درس نمیشم

    • شما عفونت مزمن دارید و با دارو درمان نمیشه چون اسیدیته یا فلور واژنتون بهم خورده یا خشکی واژن دارید. تنها راه درمانش لیزر واژنه که خشکی رو برطرف میکنه و فلور واژن رو به حالت طبیعی برمیگردونه. بعد از این روش درمانی، دیگه فقط سالی سه چهار بار بیشتر دچار عفونت نمیشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *