۷ علت اصلی گشادی واژن در خانمها

علت-گشادی-واژن-در-خانمها

بافت داخل کانال واژن به دلایل مختلفی شل می شود و زندگی جنسی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. زنانی که دچار شلی و گشادی واژن هستند، نه تنها ارگاسم خوبی را تجربه نمی کنند، بلکه شریک جنسی آنها نیز تجربه جنسی رضایت بخشی ندارد.
به دلیل تاثیر مهم گشادی واژن بر کیفیت رابطه جنسی و زندگی زوجین، ما در این مقاله قصد داریم به علت شلی واژن و روشهای درمان گشادی آن بپردازیم. برای دسترسی سریع به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

علائم گشادی واژن چیست؟

بافت واژن خاصیت ارتجاعی دارد و می تواند در طول رابطه جنسی، تامپون گذاری، استفاده از کاپ قاعدگی یا زایمان به طور موقت گشاد شود و در نهایت به شکل اولیه خود باز گردد. زمانی که واژن این خاصیت ارتجاعی خود را کاملا از دست بدهد، علائم زیر را تجربه می کنید:

  • آنطور که باید در داخل واژن احساس سفتی نمی کنید
  • حس زیادی موقع دخول ندارید
  • بی اختیاری ادرار
  • خروج باد از واژن

این علائم گشادی واژن دائمی هستند و بدون درمان از بین نمی روند. در حقیقت در حالت گشادی واژن، خاصیت ارتجاعی و کشش عضلات واژن بصورت دائمی از دست می رود.

اصلی ترین علت شلی واژن در خانمها

به گفته دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان، شل شدن، کشیدگی، پارگی و آسیب های عضلات کف لگن مهمترین علت شلی واژن هستند. عضلات کانال واژن نیز بخشی از عضلات کف لگن هستند و شلی آنها باعث گشادی واژن می شود. عوامل مختلفی در ضعف این عضلات موثرند که در ادامه مقاله با آنها آشنا می شوید.

برای تنگ کردن واژن در شیراز می توانید از تجربه دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

۷ علت گشاد شدن واژن

زنانی که دچار شلی واژن هستند، عضلات کف لگن ضعیف و آسیب دیده ای دارند. عوامل زیر در شلی عضلات کف لگن در این خانم ها نقش مهمی دارند:

۱- زایمان واژینال

بزرگترین علت شلی و گشادی واژن، زایمان طبیعی است. فشار عبور جنین از کانال زایمانی باعث تروما، آسیب، پارگی و کاهش خاصیت ارتجاعی دیواره واژن می شود. کسانی که سابقه موارد زیر را دارند، بیشتر در معرض گشادی واژن هستند:

  • چندین زایمان پی در پی واژینالی
  • تولد نوزاد با سر خیلی بزرگ
  • استفاده از ابزارهایی مانند فورسپس برای کمک به زایمان

۲- بارداری

فشار وزن جنین در طول بارداری به خصوص در بارداری چندقلویی یا وقتی که جثه جنین بزرگ است باعث ضعف عضلات کف لگن و شلی واژن می شود. پس زنانی که سزارین در شیراز را انجام می دهند نیز در معرض خطر گشادی واژن هستند.

بیشتر بخوانید: آیا سزارین باعث گشادی واژن می شود

بارداری-و-گشادی-واژن

۳- افزایش سن

کلاژن مسئول اصلی حفظ استحکام بافتهای بدن است. با افزایش سن کلاژن سازی در بدن کمتر می شده و عضلات واژن نیز مثل بقیه عضلات بدن به مرور شل می شوند.

۴- یائسگی

کاهش هورمون استروژن در یائسگی منجر به خشکی و آتروفی واژن، کوتاه شدن کانال واژن و ضعف عضلات کف لگن می شود. البته کاهش استروژن در اثر اختلالات هورمونی یا مصرف داروهای ضد استروژنی نیز در زنان جوان همان عوارض یائسگی را بر عضلات کف لگن دارد.

۵- فشار اضافی روی کف لگن

عوامل مثل چاقی مفرط، انجام مداوم ورزش های سنگین مثل وزنه برداری یا بلند کردن مکرر اجسام سنگین فشار زیادی به کف لگن وارد می کند و منجر به گشادی واژن می شود.

۶- علل ژنتیکی

به طور ارثی و ژنتیکی برخی افراد از همان بدو تولد عضلات ضعیفی دارند و عضلات کف لگن آنها از این قاعده مستثنی نیست. در برخی از افراد هم عضلت کف لگن به طور خاص دچار ضعف شدید هستند.

۷- مصرف سیگار

مصرف دخانیات باعث کاهش کلاژن سازی در بدن می شود و ترمیم کلاژن های آسیب دیده را کند می کند. با کاهش کلاژن در ساختار عضلات کف لگن، این عضلات ضعیف شده و علائم گشادی واژن ظاهر می شود..

نکته مهم: عواملی مثل ورزش سنگین، علل ژنتیکی و چاقی شدید معمولا علت گشادی واژن در اولین رابطه جنسی خانم ها هستند.

درمان گشادی واژن در شیراز

به گفته دکتر مرضیه طباطبایی، با توجه به علت شلی واژن و درجه گشادی آن از روشهای زیر برای درمان گشادی واژن در شیراز استفاده می شود:

درمان گشادی واژن با آر اف واژن

در این روش از امواج دستگاه آر اف واژن در شیراز برای تقویت و سفت کردن ماهیچه های واژن و عضلات کف لگن استفاده می شود. تنگ کردن واژن با آر اف در شیراز موثرترین درمان غیرجراحی برای تنگ شدن واژن است که در چند جلسه ی ۳۰ دقیقه ای در مطب پزشک متخصص زنان می توانید آن را انجام دهید.

تنگ کردن واژن با جراحی

درجات بالای گشادی واژن را نمی توان با روشهای غیر جراحی درمان کرد و به همین دلیل از روشهای زیر برای درمان گشادی واژن در شیراز استفاده می شود:

مزایای-تنگ-کردن-واژن

برای تنگ کردن واژن با آر اف یا روشهای جراحی در شیراز می توانید از تجربه دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی در کلینیک زیبایی زنان خورشید بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

جمع بندی نهایی

گشادی واژن یکی از مشکلات رایج در نیمی از زنان مسن است. علت اصلی گشادی واژن ضعف عضلات کف لگن و واژن خانمها است. عواملی مثل یائسگی، افزایش سن، زایمان طبیعی و بارداری از رایجترین علت شلی واژن و عضلات کف لگن در بانوان به حساب می آیند. این عارضه با روشهای مختلف غیرجراحی و جراحی قابل درمان است.

پرسش و پاسخ گشادی واژن

در اینجا می توانید پاسخ به رایج ترین سوالات درباره گشادی واژن را همراه جواب آنها بخوانید:

آیا چاقی باعث گشاد شدن واژن می شود؟

بله. اگر دچار چاقی مفرط باشید، فشار زیاد وزنتان به عضلات کف لگن باعث شلی و کشیدگی عضلات واژن و گشادی کانال واژن می شود.

آیا عفونت باعث گشادی واژن می شود؟

خیر. عفونتهای واژینالی منجر به گشادی واژن نمی شوند. اما اگر عفونت قارچی مزمن (بیش از چهار با در سال) دارید، این می تواند یکی از نشانه های گشادی واژنتان باشد. در اصل یکی از علتهای عفونتهای مکرر، گشادی واژن است، نه بالعکس.

آیا رابطه جنسی باعث گشادی واژن می شود؟

خیر. گشادی واژن در اثر رابطه جنسی زیاد، مقاربت شدید یا نزدیکی با افراد مختلف علت شلی واژن نیست و یک شایعه است.

اگر شما هم سوالی درباره گشادی واژن و روشهای درمان آن در شیراز دارید، در بخش نظرات می توانید سوالات خود را از ما بپرسید.

۳.۲/۵ - (۵ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۸ دیدگاه ها
  • سلام ، آیا رابطه دهانی شوهر با واژن همسر اگر واژن همسر عفونت نداشته باشد مشکلی وعیب ‌. ایرادی ندارد ؟! ممنون ومرسی

    • سلام. نه هیچ مشکلی نداره. البته اگر همسرتون زگیل تناسلی نداشته باشند. چون ویروس اچ پی وی با رابطه دهانی میتونه منتقل بشه.

    • این صداها طبیعیه و به خاطر ورود هوا همراه با نفوذ واژنه. اما اگر در شرایط عادی واژن صدا داره باید برای بررسی گشاد بودن واژن خانم تون مراجعه کنند تا معاینه و درمان بشن.

    • برای معاینه مراجعه کنند تا درجه گشادی و عمل هایی رو که برای تنگی واژن نیاز دارند، مشخص کنم. بعد از اون میتونیم درمان ایشون رو شروع کنیم.

    • خیر. سکس هیچ تاثیری در گشادی واژن نداره چون به طور نرمال موقع دخول واژن گشاد میشه و چند ساعت بعد هم نهایتا به قطر نرمالش برمیگرده. علت گشادی واژن بیشتر زایمان و بارداری هست و بعد هم بلند کردن چیزهای سنگین یا ورزشهای سنگین مثل وزنه برداری و دمبل های سنگین زدن توی باشگاه ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *