آیا با واژینیسموس می توان باردار شد؟

واژینیسموس و بارداری

اختلال واژینیسموس بیماری است که در آن، به طور غیر اختیاری عضلات واژن منقبض شده و باعث ایجاد درد شدید در واژن بدون دخول و قفل شدن واژن می شود. بنابراین تلاش برای دخول و داشتن رابطه کامل در این بانوان با شکست همراه است.
یکی از عوارض واژینیسموس که خانمها نگران آن هستند، مشکل ناباروری است. ما در این مقاله قصد داریم به موضوعاتی مثل بارداری در عین واژینیسموس و همچنین زایمان طبیعی با وجود واژینیمسوس بپردازیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

واژینیسموس و بارداری

برای اینکه خانمی باردار شود، کافی است اسپرم ها با تخمک لقاح پیدا کند و حتما نیازی به دخول آلت به واژن برای بارور شدن نیست. بنابراین می توانید با جمع کردن مایع منی و ورود آن به واژن بارداری با وجود واژینیسموس را تجربه کنید. فقط توجه کنید که طول عمر اسپرم در فضای آزاد حدود ۳۰ دقیقه و در رحم یا واژن بیشتر از ۵ روز است.

به علاوه، باید زمانی اقدام به جمع آوری مایع منی و تزریق آن به واژن کنید که تخمک گذاری انجام شده باشد. ولی بهتر است قبل از اقدام به بارداری، بیماری واژینیسم را درمان کنید. چون در طول بارداری اگر نیاز به معاینات لگنی و سونوی واژینال داشته باشید، بیماری ترس از دخول مانع انجام این معاینات می شود.

روشهای افزایش شانس باروری

برای درمان واژینیسموس با آراف یا تزریق بوتاکس در شیراز می توانید از تخصص و تجربه دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زایمان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

واژینیسموس و زایمان طبیعی

بسیاری از بیماران از ما می پرسند که آیا واژینیسموس با زایمان طبیعی درمان می شود باید گفت قفل شدن واژن در صورتی که شرایط لگن مناسب بوده و امکان چرخش جنین وجود داشته باشد، نمی تواند مانع زایمان طبیعی شما شود. چون هورمون هایی که زمان زایمان ترشح می شوند و بی حسی هایی که مورد استفاده قرار می گیرد به باز شدن دهانه واژن و تولد جنین کمک می کند.

در صورتی که به دلایلی غیر از بیماری واژینیسموس نتوانید زایمان واژینال کنید، باید زایمان سزارین اجباری شوید. زایمان طبیعی برخلاف تصور برخی بانوان باعث درمان بیماری واژینیسموس یا کاهش آن نمی شود. بلکه در موارد کمی هم ممکن است بدلیل تروما و آسیبهای زایمانی، ترس از دخول بیمار تشدید شود.

درمان قطعی واژینیسموس یا دخول دردناک در شیراز

به گفته خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، متخصص و جراح زنان و زایمان، رابطه جنسی دردناک خودبخود درمان نمی شود و باید به پزشک زنان مراجعه کنید. موثرترین روشهای حال حاضر برای درمان بیماری واژینیسموس عبارت است از:

درمان واژینیسموس با آر اف

این روش یکی از رایجترین روشهای درمان اختلال واژینیسموس در دنیا است که با استفاده از امواج رادیوفرکوئنسی دستگاه آر اف واژن انجام می شود. این امواج با ایجاد تغییراتی در خاصیت عضلات واژن باعث می شود موقع دخول، انقباض این عضلات باعث قفل شدن واژن نشود.

درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس

درمان قطعی واژینیسموس با بوتاکس باعث ریلکس شدن عضلاتی می شود که موقع دخول به شدت منقبض شده و کانال واژن را کاملا می بندند. با تزریق بوتاکس در یک جلسه، بیمار درمان می شود. اما بوتاکس به طور طبیعی بعد از چند ماه جذب می شود. ولی تا آن زمان، عضلات واژن یاد گرفته اند که موقع دخول منقبض نشوند.

به گفته خانم دکتر طباطبایی، انقباض عضلات واژن در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین درجات واژینیسموس از خفیف تا شدید متغییر است. خوشبختانه با روشهای بالا می توان تمام درجات واژینیسموس، حتی شدیدترین گریدها را هم در مدت کوتاهی درمان کرد.

درمان واژینیسموس در شیراز

شما هم می توانید برای درمان بیماری ترس از دخول و داشتن بارداری راحت مثل دیگر بانوان، از مهارت و تجربه دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زایمان در مرکز زیبایی زنان خورشید بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ واژینیسموس یا ترس از رابطه جنسی

در اینجا می توانید پاسخ به سوالات متداول درباره ترس از رابطه جنسی یا واژینیسم را به همراه پاسخ آنها بخوانید:

درمان واژینیسموس با لیزر امکانپذیر است؟

خیر. روشهای درمان قطعی واژینیسموس، درمان با بوتاکس یا rf واژن است و از لیزر واژن برای درمان این مورد استفاده نمی شود.

برای کسانی که ترس از رابطه جنسی دارند، آیا با سرنگ میشه باردار شد؟

بله. اما اگر بعد از چندین بار تلاش کرده اید ولی نتوانسته اید با سرنگ باردار شوید، باید به پزشک زنان مراجعه کنید.

آیا پرده بکارت میتواند باعث ایجاد واژینیسموس شود؟

خیر. پرده بکارت با هر ضخامتی که باشد نمی تواند باعث عدم دخول آلت شود. اگر با مشکل عدم دخول مواجه هستید، باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

ماندگاری درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری درمان با این روش حدود ۳-۶ ماه است و اغلب افراد بعد از جذب بوتاکس نیازی به تزریق مجدد ندارند. اما اگر حس می کنید کمی هنوز علائم ترس از رابطه جنسی دارید، می توانید دوباره تزریق بوتاکس را انجام دهید.

زنانی که اختلال واژینیسموس را با تزریق بوتاکس انجام می دهند، آیا مشکلی در بارداری شان ایجاد نمی شود؟

خیر. تزریق بوتاکس نمی تواند هیچ مشکلی برای باروری زنان یا سلامت بارداری و جنین آنها ایجاد کند. این روش برای درمان ترس از رابطه جنسی کاملا موثر و بی خطر است.

آیا بعد از زایمان ممکنه دوباره مشکل واژینیسموس عود کنه؟

بعد از زایمان طبیعی به خاطر آسیبها و حساس شدن ناحیه تناسلی زنان ممکن است کمی احساس درد و مشکل دخول داشته باشید. اما این به معنی عود واژینیسموس تان نیست. با بهبود کامل واژن تا چند ماه بعد از زایمان، رابطه جنسی تان عادی می شود.

آیا برای سونوگرافی واژینال در بارداری با وجود واژینیسموس راهی هست؟

سونوی واژینال در دوران حاملگی برای همه خانم ها لازم نیست و در صورتی که نیاز به سونوگرافی داشته باشید، سونوی شکمی جایگزین آن می شود.

با وجود واژینیسموس شدید آیا میشه باردار شد؟

بله امکان آن هست. ولی برای نجات زندگی عاطفی تان و انجام معاینات لگنی ضروری برای خانم ها، حتما قبل از باردار شدن تان دنبال درمان ترس از دخول و رابطه جنسی دردناک باشید.

اگر شما هم سوالی درباره واژینیسموس و بارداری یا زایمان طبیعی دارید، در بخش نظرات می توانید سوالات خود را از مرکز زیبایی زنان خورشید بپرسید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *