بعد از عمل تنگی واژن چه مراقبتهایی نیاز است؟

مراقبت بعد از عمل تنگی واژن

بعد از عمل زیبایی تنگ کردن واژن در شیراز، مثل هر عمل زیبایی دیگری لازم است برخی از مراقبتها را انجام دهید تا تجربه عمل تنگی واژن شما رضایت بخش باشد. عدم رعایت این مراقبتها می تواند باعث عوارضی مثل عفونت، خونریزی و غیره شود. در این مقاله قصد داریم به مراقبتهای بعد از تنگ کردن واژن در شیراز بپردازیم. جهت دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

چرا عمل رفع گشادی واژن انجام می شود؟

عمل تنگ کردن واژن برای زنانی انجام می شود که به دلایلی مثل گشادی واژن بعد از سزارین و زایمان طبیعی، ژنتیک، چاقی و …، دهانه و کانال واژن شان گشاد و شل شده است. این خانمها دچار کاهش حس جنسی و ارگاسم شده و به خاطر گشادی واژن از عفونت های مکرر واژن و بی اختیاری ادرار رنج می برند. برای رفع این مشکلات عمل واژینو پلاستی انجام می شود.

روشهای تنگ کردن واژن در شیراز

برای رفع شلی و گشادی واژن روشهای مختلفی وجود دارد. انتخاب نوع عمل بستگی به میزان گشادی واژن و محل آن دارد. پزشک با توجه به این موارد تصمیم می گیرد که باید تنگ کردن واژن را با جراحی یا بدون جراحی انجام دهد. تنگ کردن واژن با آر اف در شیراز که بدون جراحی است به مراقبت های خاصی نیاز ندارد.

اما اگر عمل تنگی واژن با روشهای جراحی باشد مثل جراحی واژینوپلاستی، لیفت واژن با نخ یا عمل پرینورافی در شیراز باید بعد از عمل مراقبتهای لازم را انجام دهید تا دچار عوارضی مثل عفونت و خونریزی نشوید.

در صورتی که مایل به تنگ کردن واژن با روشهای جراحی در شیراز هستید، می توانید به مرکز پزشکی خورشید مراجعه و از تخصص خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره و دریافت نوبت معاینه با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ و ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

دوره نقاهت بعد از تنگ کردن واژن

دوره نقاهت بستگی به این دارد که با چه روشی تایتنینگ انجام شود. دوره نقاهت بعد از آر اف واژن در شیراز بسیار کوتاه است و از همان روز می توانید به زندگی عادی برگردید.
اما دوره نقاهت در روشهای جراحی مثل واژینوپلاستی و پرینورافی حدود یک هفته است و تا زمان بهبودی کامل لازم است مراقبتهای بعد از واژینوپلاستی و پرینورافی را جدی بگیرید. در ادامه با مراقبتهای لازم بعد از عمل تنگی واژن آشنا می شوید.

مراقبت های بعد از عمل تایتنینگ واژن در شیراز

کسانی که برای درمان گشادی واژن از روشهای جراحی تنگ کردن ناحیه ژنیتال کمک می گیرند، باید مراقبتهای زیر را بعد از جراحی رعایت کنند:

مراقبت بعد از تایتنینگ واژن

مصرف داروها: باید کرمها، پمادها، داروهای آنتی بیوتیکی، شیافهای مسکن که پزشک تجویز کرده است را حتما به موقع مصرف کنید.

کمپرس سرد: برای کاهش درد، تورم و سوزش بعد از عمل تنگی واژن می توانید در دو سه روز اول بعد از جراحی از کیسه یخ پیچیده شده در حوله، طبق دستور پزشک تان استفاده کنید.

استحمام: یک روز بعد از عمل دوش سرپایی بگیرید و استحمام نکنید. بدون اجازه پزشک و تا بهبودی کامل زخمها نمی توانید از وان، سونا یا استخر استفاده کنید.

بخیه ها: بخیه ها و نخ های به کار رفته در جراحی های واژن از نوع جذبی بوده و نیازی به کشیدن ندارند. در صورت استفاده از بهترین نوع نخهای بخیه واژن، جای بخیه نمانده و اسکار ایجاد نمی شود.

فعالیت های روزانه بعد از عمل: تا حدود یک ماه نباید شنا کنید یا ورزشهای سنگین انجام دهید. انجام فعالیتهای سنگین و بلند کردن اجسام سنگین نیز تا زمان بهبودی کامل واژن مجاز نیست.

بهداشت واژن: برای جلوگیری از عفونت واژن و بخیه ها فقط باید لباس زیر نخی گشاد بپوشید. برای شستشوی واژن از صابون استفاده نکنید و بعد از هر بار دستشویی، با سشوار محل را خشک کنید.

تغذیه بعد از عمل: رژیم غذایی شما باید سرشار از فیبر، آب و مایعات فراوان باشد تا دچار یبوست نشوید. چون یبوست به بخیه ها فشار آورده و باعث باز شدن بخیه ها می شود.

قاعدگی: در زمان پریودی نباید از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنید. نواربهداشتی خود را زود به زود تعویض کنید.

رابطه بعد از عمل تنگی واژن

بعد از عمل های جراحی تنگ کردن واژن بسته به اینکه چه جراحی انجام داده اید، باید تا مدتی رابطه زناشویی نداشته باشید. تا ۶ هفته بعد از واژینوپلاستی و پرینورافی نباید رابطه جنسی داشته باشید. بعد از تنگ کردن واژن با نخ هم نباید تا ۲ هفته اقدام به نزدیکی کنید.

مراقبتهای بعد از عمل تنگی واژن بدون جراحی

روشهای غیر جراحی مثل تنگ کردن واژن با RF به مراقبتهای خاصی نیاز ندارند و همان روز می توانید به کارهای روزانه تان برگردید. حتی می توانید بعد از لیرز یا آر اف واژینال نزدیکی داشته باشید. اما بهتر است این کار را تا یک روز بعد از ار اف واژینال انجام ندهید.

در صورتی که مایل به تنگ کردن واژن با یا بدون جراحی در شیراز هستید، می توانید به مرکز پزشکی خورشید مراجعه و از تخصص خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره و دریافت نوبت معاینه با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ و ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

مراقبت بعد از تایتنینگ واژن بدون جراحی

سخن پایانی

علاوه بر مراقبتهایی که بعد از جراحی تنگ کردن کانال واژن با جراحی انجام می دهید، رعایت نکات زیر نیز می تواند به افزایش رضایت از تجربه عمل تنگی واژن کمک کند:

  • مراقب باشید به واژن ضربه وارد نشود.
  • محل جراحی شده را گرم و خشک نگه دارید.
  • برای تسریع روند بهبود زخم ها تا دو هفته بعد از عمل جراحی الکل یا دخانیات مصرف نکنید.
  • تا زمان بهبودی از پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان بپرهیزید.
  • در صورتی که تورم، خونریزی یا درد شدیدی دارید، باید به سرعت به جراح تان مراجعه کنید.

احساس کمی خارش، خروج خونابه و ترشحات بعد از عمل تنگی واژن تا ۲ هفته بعد از عمل طبیعی است و نشان دهنده جذب بخیه و بهبود بافتها است.

اگر سوالی درباره مراقبتهای بعد از عمل تنگی واژن در شیراز دارید، در بخش نظرات همین مقاله سوالات خود را با خانم دکتر طباطبایی در میان بگذارید تا در همین صفحه به آنها پاسخ دهیم.

۳.۷/۵ - (۸۲ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۴۲ دیدگاه ها
    • سلام. باید معاینه کنم تا بتونم علت دقیقش رو مشخص کنم. ولی میتونه بخاطر این باشه که دکترتون کمتر از حد لازم کانال واژن رو تنگ کردن.

  • سلام و عرض ادب.
    آیا نشستن در لگن آب نمک بعد از واژینوپلاستی برای تسریع بهبودی موثر است؟ با تشکر

    • سلام. نه عزیزم چنین توصیه ای نمی کنیم. حتما مراقبتهایی که جراح تون گفتن رو باید انجام بدین و از انجام خودسرانه توصیه های اطرافیان و افراد غیر متخصص به شدت اجتناب کنید تا دچار عوارض بعد از جراحی نشید.

    • سلام. عزیزم شما به تازگی جراحی شدین و این عادیه. مراقبتهای بعد از عمل رو حتما رعایت کنید که عفونت نگیرید. اگر سوزش ادرارتون شدیدتر شد و تا بیشتر از یه هفته ده روز ادامه داشت حتما به جراحتون مراجعه کنید تا معاینه تون کنند.

    • من دوست دارم یه عملی انجام بدم اما بچه ایی ب دنیا نیوردم سنم ک ۲۰ هست
      نمیدونم کدوم با کدوم روش انجام بدم
      اگ راهنمایی کنید ممنون میشم

      • سلام. میتونید تنگ کردن با آر اف رو انجام بدین که به جوانسازی واژن و تقویت عضلات لگن تون کمک میکنه.

      • سلام من سه روزه عمل تنگی واژن انجام دادم خیلی استرس دارم بدونم چه اندازه تنگ شده.میشه امتحان کنم؟

        • سلام. نه عزیزم. باید دوره نقاهت تون تموم بشه. دخول هر چیزی به واژن می تونه باعث بروز عفونت و مشکل بشه.

  • سلام خسته نباشین.ببخشین من پنج روز پیش عمل واژن انجام دادم دو روزه ترسحات ابکی از ناحیه واژن خارج میشه و عفونت دارم .دکتر فقط سفکسیم دادن .نگرانم باز بخیه ها پاره شن لطفا بگین چکار کنم

    • سلام. اینقدر نگران نباشید. داروهاتون رو مصرف کنید و موضع رو خشک و تمیز نگه دارید. ترشحات آبکی اگر حالت خونابه باشه اشکالی نداره و عادیه. اما اگر بدبو و زرد، سبز یا رنگی هستن یا اینکه خونریزی زیادی مثل پریودی دارید باید سریع به جراح تون مراجعه کنید چون این علائم برای عفونت و باز شدن بخیه هاست.

        • سلام. معمولا درد این جراحی نسبت به لابیاپلاستی طولانی و بیشتره. ولی اگر باز هم ادامه پیدا کرد بهتره پیش جراحتون یا اینجا ویزیت بشین.

    • سلام. تا زمانی که جراح تون گفتن باید مراقبتهای واژینوپلاستی رو ادامه بدین تا به بهبودی کامل برسید و عوارض بعد از عمل رفع بشن. اما معمولا بیماران ۴ تا ۵ هفته بعد از عمل می تونن به زندگی عادی برگردن.

  • سلام من عمل افتادگی رحم و مثانه و روده داشتم و ۴ ماه هست که از عملم میگذره ولی به شدت موقع نزدیکی اذیت میشم و نمیتونم اجازه بدم این کار انجام بشه چه کار باید بکنم؟؟؟

    • سلام. باید معاینه لگنی بشین حتما. بدون معاینه نمیشه نظر داد ولی حتما هرچه زودتر به متخصص زنان یا جراح تون مراجعه کنید.

  • سلام من ده روز عمل کردم‌و از عقب نزدیکی کردم وکمی خون ریزی کردم ایا بخیه هام از تو باز شوده خیلی نگرانم

    • سلام. به جراح تون مراجعه کنید تا معاینه کنند. تا پایان دوره نقاهت حتما باید تمام مراقبتهای بعد از عمل رو رعایت کنید.

  • سلام من ۴ روز جراحی لابیا و افتادگی واژن انجام دادم روز دوم یبوست گرفتم دو روز فشار داشتم نمیتونستم مدفوع کنم امروز خوب شدم از بیرون بخیه باز نشده آیا از داخل هم بخیه خورده امکان داره باز شده باشه ؟ خیلی سوزش و درددارم

    • سوزش و درد اگر قابل تحمل باشه و با خونریزی یا ترشحات بدبو و عفونی همراه نباشه جای نگرانی نیست. برای اطمینان میتونید به جراح مراجعه کنید تا بخیه های داخلی رو چک کنند.

      • سلام من ۸ ماه پیش عمل تنگی واژن انجام دادم و اینکه پرده بکارت گزاشتم امروز نزدیکی کردم و اصلا خونریزی نداشتم و الت مرد به راحتی دخول کرد تنگی واژنم یک انگشت که میزارم قشنگ قفل میشه ایا تنگیش خوبه یا باید تنگ تر بشه و اینکه تعجبم چطور پرده ای وجود نداره و اینکه از عملم تا الان ۱۷ کیلو وزن کم کردم میتونه از رژیم هم باشه ایا دارم دیووننه میشم از شدت ناراحتی چرا پرده نبود حتی حسش نکردم

        • پرده عادی رو هم ممکنه کسی حس نکنه یعنی درد و خونریزی نداشته باشه. برای تنگی واژنتون هم باید بگم با توجه به کاهش شدید وزنی که دارید بهتره برای معاینه مراجعه کنید چون باید قاعدتا گشاد شده باشه. برای اطمینان میتونید معاینه لگنی انجام بدین.

  • سلام من بک هفته هست که عمل تنگی واژن و کانال واژن را به روش جراحی و بخیه انجام دادم این یک هفته کامل استراحت کردم و فقط برای دستشویی از جا بلند میشدم سوالم اینه کی میتونم از جام پاشم و به مارهای شخصی و خونه برسم؟در ضمن درد زیادی ندارم و کمی سوزش فقط حس میکنم‌

    • سلام. این مقدار استراحت کافیه و میتونید به کارهای روزانه تون برسید. ولی نباید ورزش کنید یا کارهای سنگین انجام بدید که به بخیه ها فشار بیاد.

    • سلام. باید تا زمانی که پزشک براتون تجویز کرده از دخول واژینال یا مقعدی خودداری کنید. چون باعث فشار اومدن به بخیه ها و باز شدن اونها و خونریزی یا عفونت واژن میشه.

    • سلام. نمیشه اینطوری نتیجه گرفت و اینکه واقعا نمیدونم چه مدل نخ بخیه ای استفاده شده و چه روشی برای بخیه زدن استفاده کردند. چون در بعضی تکنیکها گره ها باید بیفته و نخ جذب بشه. در این مورد حتما با جراحتون صحبت کنید.

  • سلام من دوماه عمل واژینوپلاستی انجام دادم اما هیچ تغییری نکرده واژنم هنوز گشاد هست چیکار باید بکنم دوباره باید عمل کنم یا راه حل دیگه ای هست؟

    • دوباره باید جراحی رو انجام بدین. برای این جراحی به بهترین جراح واژینوپلاستی شیراز مراجعه کنید.

  • سلام تا چند روز بعد عمل واژن نمیتونیم بشینیم بعد چند وقت میتونیم سرکار برگردیم من هم عمل واژن هم عمل لابیا انجام دادم برا غذا خوردن مشکلی نیست که بشینیم

    • سلام. بعد از یک هفته می تونید سرکار برگردید. برای غذا خوردن میتونید بشینید ولی نباید نشستن یا ایستادن شما طولانی باشه چون فشار به واژن میاره.

        • مراجعه کنید به جراحتون تا بخیه رو بزنن و اگر عفونت داشتین برای درمانش اقدام کنند. حتما به خاطر مشکلاتتون به جراح مراجعه کنید.

  • سلام ببخشید من ۱۶ روزه عمل افتادگی مثانه و واژه انجام دادم بخیه های بیرونی اول معلوم نبود امروز همه مشخص شده علتش چی هست امکان داره باز شده باشن خونه آبه هم دارم لطفا راهنمایی کنید

    • ممکنه به خاطر تورم بخیه ها معلوم نبوده از اول. اگر شک دارید برای معاینه می تونید مراجعه کنید. ترشح خونابه علامت بهبود زخمه و مشکلی نداره. اما اگر ترشحات رنگی و بدبو هستن علامت عفونته و باید سریعتر به جراحتون مراجعه کنید.

    • برای اطمینان می تونید برای معاینه مراجعه کنید. اگر بخیه ها باز نشده باشن، معمولا اون جای برش عادی هست و به مرور ترمیم میشه زخم ها و جای برش از بین میره. میتونید از پمادهای ترمیمی که جراحتون تجویز کردن استفاده کنید تا زودتر خوب بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *