کربوکسی تراپی واژن چه عوارضی دارد؟

عوارض-کربوکسی-تراپی-واژن

کربوکسی تراپی یک روش جوانسازی بسیار موثر برای جوانسازی بافت ناحیه تناسلی است. کربوکسی تراپی از طریق تزریق CO2 یا گاز دی اکسید کربن با دوز مشخص به زیر پوست انجام می شود.
در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با عوارض کربوکسی تراپی واژن آشنا کنیم. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

کربوکسی تراپی واژن در شیراز یک روش پزشکی برای اکسیژن رسانی به بافت واژن است. این روش شامل تزریق دی اکسید کربن (CO2) به لابیاهای ماژور (لبه های بیرونی واژن) و نواحی است که دچار ترک پوستی یا استرچ مارک شده اند.

به گفته دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان، تزریق میکرو گاز دی اکسید کربن باعث گشاد شدن عروق خونی زیر پوست می شود. در نتیجه خون بیشتری در بافت این نواحی برای انتقال بیشتر اکسیژن و مواد مغذی به سلولها وجود دارد.

بهبود تغذیه و اکسیژن رسانی در ناحیه تحت درمان باعث جوانسازی و روشن سازی واژن، رفع ترکهای پوستی، لیفت و سفت شدن پوست می شود. کربوکسی تراپی واژن را می توانید در مطب به صورت سرپایی و طی حدود ۲۰ دقیقه انجام دهید.

آیا کربوکسی تراپی واژن درد دارد؟

از آنجایی که گفتیم برای کربوکسی تراپی به چند تزریق ساده گاز دی اکسید کربن زیر پوست واژن نیاز است، ممکن است تصور کنید که این روش زیبایی بسیار دردناک است. اما درد آن در حد تزریقات معمولی است که همیشه انجام می دهید و درد خاصی ندارد.

اما با اینحال معمولا قبل از کربوکسی تراپی روی ناحیه تحت درمان از پمادهای بیحسی موضعی برای مراجعین استفاده می شود تا اگر پوست حساسی دارند موقع تزریق گاز CO2 اذیت نشوند.

کربوکسی-تراپی-واژن

برای کربوکسی تراپی واژن در شیراز می توانید از تخصص دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند کنید. جهت رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

خطرات کربوکسی تراپی واژن

گاز دی اکسید کربن در بدن به طور طبیعی وجود دارد و از راه ریه ها از بدن دفع می شود. بنابراین این ماده با بدن شما سازگار است و اگر در دوز مناسب تزریق شود هیچ خطری ایجاد نمی کند.

در واقع این روش یک روش ایمن است که اغلب خانم ها می توانند از آن استفاده کنند.

موارد منع کربوکسی تراپی

با اینکه کربوکسی تراپی واژن کاملا روش ایمنی است ولی بعضی از خانم ها نمی توانند آن را به دلایل زیر انجام دهند:

  • زنان شیرده یا باردار (چون هنوز تحقیقی در مورد اثرات کربوکسی تراپی در این دوران انجام نشده بهتر است تا پایان بارداری و شیردهی صبر کنید)
  • مشکلات قلبی-عروقی و خونی مثل کم خونی، مشکلات انعقاد خون، …
  • دیابت کنترل نشده
  • بیماریهای ریوی حاد
  • وجود تبخال و زگیل تناسلی فعال در محل درمان
  • کسانی که تحت شیمی درمانی یا مبتلا به سرطان هستند.
  • مشکلات کلیوی، مشکلات مربوط به دستگاه عصبی مثل بیماری صرع

در بعضی موارد این منع موقتی است ولی در مواردی نیز دائمی است و باید به دنبال روشهای جوانسازی دیگر باشید.

مزایای-کربوکسی-تراپی-واژن

عوارض کربوکسی تراپی بیکینی که قبل از تزریق باید بدانید

بعضی عوارض کربوکسی تراپی واژن کاملا طبیعی و موقتی هستند و بعد از چند روز تا چند ساعت برطرف می شوند. پس نباید نگران آنها باشید. این عوارض عبارتند از:

  • التهاب و تورم لابیاها (به خصوص در پوست های حساس)
  • حساس شدن به لمس یا تماس با لباس زیر
  • درد و سوزش در محل انجام میکرو تزریق ها
  • خونریزی خفیف و ایجاد زخم های کوچک (میکر و زخم) در ناحیه ورود سوزنها به پوست برای تزریق گاز
  • کبودی به خاطر تجمع گاز دی اکسید کربن زیر پوست ناحیه تزریق و افزایش خونرسانی به این ناحیه
  • احساس گرما در محل تزریق که خیلی طبیعی است و در نتیجه افزایش گردش خون در لابیاها رخ می دهد.

این نوع عوارض کربوکسی تراپی واژن در تمام خانم ها بروز می کند. ولی عفونت از تنها عوارض کربوکسی تراپی واژن است که باید آن را جدی بگیرید.

چرا کربوکسی تراپی منجر به عفونت می شود؟

عفونت بعد از کربوکسی تراپی زمانی رخ می دهد که بعد از تزریق بهداشت را رعایت نکنید تا جای زخم سوزنها خوب شود یا موقع تزریق، پوست، وسائل مورد استفاده و سرنگها استریل نباشند.

اگر با این مشکل مواجه شوید، با مصرف آنتی بیوتیک خوراکی یا موضعی تجویز شده، عفونت شما برطرف می شود.

روشن-سازی-بیکینی-با-کربوکسی-تراپی

برای کربوکسی تراپی واژن در شیراز می توانید از تخصص دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند کنید. جهت رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

جمع بندی نکات مهم

کربوکسی تراپی برای سفیدی واژن و جوانسازی بافت آن و یا رفع ترکهای پوستی استفاده می شود. این کار با تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست انجام می شود.

عوارض کربوکسی تراپی واژن ناچیز است و شامل درد، سوزش، تورم و کبودی خفیف است. این عوارض طی چند روز برطرف می شوند و بلافاصله بعد از تزریق می توانید به کارهای عادی خود برگردید.

پرسش و پاسخ کربوکسی تراپی واژن

معمولا بانوان شیرازی در مورد عوارض کربوکسی تراپی واژن و نحوه انجام آن سوالات زیر از خانم دکتر طباطبایی می پرسند:

اگر بعد از کربوکسی دوش بگیریم مشکلی ایجاد می شود؟

نباید ۴ تا ۶ ساعت بعد از کربوکسی تراپی بیکینی حمام کنید، دوش بگیرید یا به استخر و سونا بروید چون باعث تورم بیشتر لابیاها می شود.

چقدر طول می کشد تورم و کبودی بعد از کربوکسی تراپی واژن از بین برود؟

معمولا ورم لابیاها چند ساعت بعد از تزریق می خوابد اما در بعضی از افراد ممکن است نهایتا تا ۲۴ ساعت طول بکشد. کبودی لابیاها هم برای حدود ۷ تا ۱۰ روز ادامه دارد. البته هر روز کبودی لابیاماژورها کمتر از روز قبل می شود. اگر این اتفاق نیفتاد سریعتر به پزشکتان مراجعه کنید.

کربوکسی تراپی واژن چطور باعث جوانسازی واژن می شود؟

افزایش دی اکسید کربن در محل درمان باعث می شود بدن به طور طبیعی با اکسیژن رسانی بیشتر به این ناحیه و دفع CO2 به این افزایش دی اکسید کربن پاسخ دهد. با افزایش خونرسانی به واژن کلاژن سازی در لابیاها بیشتر و بافت آن تقویت می شود.

اگر شما هم سوالی درباره کربوکسی تراپی واژن در شیراز دارید، در بخش نظرات می توانید آنها را از ما بپرسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *