درمان زگیل تناسلی در شیراز | متخصص زگیل تناسلی شیراز

درمان زگیل تناسلی در شیراز

زگیل تناسلی یک بیماری ویروسی است که با ویروس اچ پی وی (HPV) منتقل می شود. این بیماری هم در مردان و هم در زنان دیده می شود. البته این بیماری در مردان رایج تر از زنان است. انواع پرخطر این ویروس باعث بروز سرطان در دستگاه های تناسلی می شود.
به همین دلیل شناسایی و درمان این بیماری بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله با روشهای درمان زگیل تناسلی و نیز بهترین دکتر درمان قطعی زگیل تناسلی زنان در شیراز آشنا خواهید شد. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

زگیل دستگاه تناسلی زنان چه علائمی دارد؟

شکل ظاهری زگیل های ناحیه تناسلی خانمها ممکن است به صورت یک برجستگی ساده یا یک زائده گل کلم مانند باشد. اما در ۹۰ درصد مواقع این بیماری هیچ علامتی ندارد و ضایعات آن خودبخود طی ۲ سال از بین می رود. علائم زگیل تناسلی عبارت است از:

  • ضایعات همرنگ با پوست یا تیره تر از آن
  • ضایعات گوشتی و تو پُر که خیلی ریز یا درشت اند
  • ترشحات واژینالی
  • خارش، سوزش یا خونریزی زگیل یا واژن

زوائد پوستی ناشی از این بیماری، چند روز تا چند هفته بعد از نزدیکی با فرد آلوده ایجاد می شوند. بعضی از این زوائد داخل واژن هستند و نمی توانید آنها را ببینید.

انواع تیپ های زگیل تناسلی

ویروس های عامل زگیل تناسلی انواع مختلف دارند. بعضی از تیپ های این ویروس بی خطر و برخی دیگر پرخطر هستند. تیپ های ۱۶ و ۱۸ HPV تیپهای خطرناک زگیل تناسلی هستند که به شدت سرطانزا بوده و باعث سرطان دهانه رحم، مقعد، آلت تناسلی و حنجره می شوند. اما تیپ ۶ و ۱۱ این ویروس فقط زائده های پوستی یا همان زگیل ایجاد می کنند.

روشهای انتقال ویروس اچ پی وی

غشاهای مرطوب مخاطی در داخل یا خارج از واژن، دهانه رحم، مقعد، داخل حنجره و پوست کشاله ران محل زندگی ویروس پاپیلوما است. این بیماری مقاربتی است و از راههای زیر از فرد آلوده به دیگران منتقل می شود:

  • رابطه جنسی واژینالی، مقعدی یا دهانی
  • هنگام زایمان (انتقال از مادر آلوده به به نوزاد)
  • تماس مستقیم پوستی

همچنین استفاده از وسائلی مثل ژیلت و تیغ فرد آلوده می تواند باعث انتقال این بیماری به افراد سالم شود.

خطرات زگیل مقاربتی

یکی از خطرات آن، ابتلا به سرطان دهانه رحم و مرگ خانمها در اثر آلودگی به تیپهای ویروس پاپیلومای پر خطر است. خطرات زگیل تناسلی در دوره بارداری نیز عبارت است از:

  • خونریزی زگیل، رشد یا زیاد شدن آن در اثر تغییرات هورمونی در بارداری
  • مسدود شدن کانال زایمانی با زگیلهای بزرگ و نیاز به سزارین
  • انتقال به نوزاد موقع زایمان
  • ایجاد زگیل در مجاری تنفسی نوزاد و بروز بیماری های تنفسی

همچنین کسانی که مبتلا به این بیماری هستند، ظاهر ناحیه تناسلی آنها ناخوشایند بوده و به دلیل انتقال ویروس به شریک خود، نمی توانند هیچ نوع رابطه جنسی داشته باشند.

خطرات زگیل مقاربتی

برای تشخیص تیپ زگیل تناسلی و درمان آن با لیزر لیدی لیفت در شیراز، شما هم می توانید به کلنیک زیبایی زنان خورشید، مرکز تخصصی درمان زگیل تناسلی زنان در شیراز مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو وقت می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

نحوه تشخیص ویروس پاپیلومای انسانی

برای تشخیص تیپ این ویروس، پزشک زنان معاینات لگنی انجام می دهد تا وجود یا عدم وجود ویروس در واژن را چک کند. همچنین پزشک برای تعیین وضعیت دهانه رحم، تست پاپ اسمیر (تست تشخیصی سرطان دهانه رحم) را در مرکز انجام پاپ اسمیر در شیراز انجام می دهد.

اگر نتیجه تست مثبت باشد، برای بررسی بیشتر و تعیین نوع تیپ باید کولپوسکوپی انجام شود. کولپوسکوپی دقیق تر از تست پاپ اسمیر است و تا زمانی که پاپ اسمیر مثبت نباشد، نیازی به انجام این تست نیست. بعد از تعیین نتیجه کولپوسکوپی، پزشک تصمیم می گیرد که با چه روشی بیمار را درمان کند.

درمان زگیل تناسلی و اچ پی وی در شیراز

برای درمان قطعی ضایعات پوستی روشهای مختلفی وجود دارد که بعد از درمان باید توجه داشت که این ویروسها همچنان ممکن است در بدن شخص باشند و دیگران را آلوده کرده و یا در بیمار عود کنند. درمان زگیل تناسلی زنان در شیراز به روشهای زیر انجام می شود:

درمانهای دارویی

برای رفع ضایعات پوستی ممکن است پزشک ژل پودو فیلوتوکسین، کرم ایمی‌کیمود، محلول تری‌کلرواستیک اسید و … را تجویز کند. بعد از چند ماه استفاده از این پمادهای زگیل تناسلی، زائده های گوشتی کوچک شده و از بین می روند.

همچنین برای کاهش عود ویروس، پزشکان داروهای تقویت سیستم ایمنی را برای بیمار تجویز می کنند. استفاده از این داروها در روند درمان کامل بیمار اهمیت دارد و حتما در کنار تمام روشهای درمانی دیگر تجویز می شود.

کرایوتراپی یا منجمد کردن ضایعه

در این روش از اکسید نیتروژن یا نیروژن مایع برای منجمد کردن یا کرایو بافت زگیل و از بین بردن پوست و عروق آن برای همیشه استفاده می شود. آسیب پوستی و عروقی باعث تحریک سیستم ایمنی بدن و پاکسازی سلول‌های کشته شده و یخ زده ی زگیل می شود. احتمال عود زگیل با این روش کم است.

کوتریزاسیون یا سوزاندن

در این روش، ضایعات پوستی زگیل با جریان الکتریکی سوزانده می شود. سوزاندن زگیل با این روش کمی دردناک است و احتمال دارد جای زگیل سوخته شده به صورت اسکار یا جای زخم باقی بماند. بنابراین بهتر است از روش سوزاندن با لیزر استفاده شود که اسکار یا جای زگیل روی پوست ایجاد نمی کند.

درمان زگیل تناسلی با لیزر لیدی لیفت

در این روش از لیزر لیدی لیفت برای سوزاندن زگیل های داخلی و خارجی ناحیه تناسلی و مقعد خانمها استفاده می شود. عود زگیل با این روش بسیار کمتر از روشهای دیگر است. درمان با لیدی لیفت بدون درد بوده و با بیحسی موضعی انجام می شود. لیزر لیدی لیفت در شیراز کاربردهای زیادی در رفع مشکلات واژینالی دارد و برای درمان زگیل باید تنطیمات خاصی داشته باشد.

خانمهایی که به دنبال درمان زگیل تناسلی در شیراز هستند. می توانند برای درمان با لیدی لیفت به کلنیک زیبایی زنان خورشید، بهترین مرکز تخصصی درمان زگیل تناسلی زنان در شیراز مراجعه کنند. درمان با این روش سرپایی است. پس اگر ساکن استانهای جنوبی باشید، می توانید بلافاصله بعد از لیزر به شهرتان برگردید.

درمان زگیل تناسلی با لیزر لیدی لیفت

واکسن اچ پی وی (واکسن گارداسیل)

اگر خانمی به ویروس پاپیلومای انسانی مبتلا باشد و به تمام تیپ های پر خطری که واکسن گارداسیل آنها را پوشش می دهد مبتلا نشده باشد، برای پیشگیری از ابتلا به دیگر تیپ های hpv باید واکسن آن را تزریق کند. واکسیناسیون با گارداسیل جنبه درمان ندارد و نمی تواند تیپی را که به آن مبتلا شده اید، درمان کند.

جراحی زگیل مقاربتی

اگر زگیل ها بزرگ، وسیع یا پر تعداد باشند و با روشهای دیگر نتوان آنها را درمان کرد، از روش جراحی برای از بین بردن سریع ضایعات پوستی استفاده می شود.

بهترین متخصص لیزر زگیل تناسلی در شیراز

ممکن است به اشتباه به پزشک عمومی یا متخصص پوست مراجعه کنید. اما بهترین دکتر درمان قطعی زگیل تناسلی، پزشک متخصص زنان است که به طور کامل دستگاه تناسلی خارجی و داخلی را می شناسد و ابزارهای لازم برای معاینات لگنی را در اختیار دارد. اگر به دنبال متخصص زگیل در شیراز هستید، می توانید به خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان در شیراز مراجعه کنید.

ایشان در کلنیک زیبایی زنان خورشید، مرکز تخصصی درمان زگیل تناسلی و لیزر واژن در شیراز، برای درمان بیماران خود از لیزر لیدی لیفت استفاده می کنند. این لیزر ۶ تا ۷ برابر لیزرهای دیگر قدرت نفوذ دارد و کاملا ضایعات گوشتی را برطرف می کند. در ضمن تنها لیزری است که بافتهای مجاور زگیل را تخریب نمی کند و جای اسکار روی پوست باقی نمی گذارد.

برای درمان زگیل مقاربتی با لیزر لیدی لیفت در شیراز، شما هم می توانید به کلنیک زیبایی زنان خورشید، مرکز تخصصی درمان زگیل تناسلی زنان در شیراز مراجعه و توسط خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی درمان شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو وقت می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره درمان زگیل تناسلی زنان شیراز

سوالاتی که به طور مکرر درباره زگیل ناحیه تناسلی و درمان آن پرسیده می شود را می توانید در ادامه به همراه پاسخ خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی بخوانید:

من زگیل تناسلی دارم. آیا می توانم عمل لابیاپلاستی انجام دهم؟

خیر. لابیاپلاستی با زگیل تناسلی ممنوع است. عفونت زگیل تناسلی می تواند باعث باز شدن بخیه ها شود. ضمن اینکه لابیاپلاستی ممکن است باعث انتقال عفونت اچ پی وی به بخشهای دیگر و زیاد شدن زگیلها شود.

زگیل تناسلی و تبخال تناسلی چه تفاوتی دارند؟

تفاوتهای بین زگیل تناسلی و تبخال تناسلی” زیاد هستند. اما یکی از تفاوتهای بین آنها، ظاهر آنهاست. تبخال تناسلی معمولا به صورت تاولهای آب دار و دردناک است که پاره شده و زخم ایجاد می کنند. این زخمها بعد از مدتی خشک می شوند. اما زگیل تناسلی بصورت برجستگی گوشتی است و اغلب ظاهر گل کلمی دارد.

برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

برای تست پاپ اسمیر، معاینات لگنی و درمان زگیل های مقاربتی حتما باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

زگیل تناسلی ممکن است رشد کند و بزرگ شود؟

زگیلهای مقعدی و تناسلی به صورت تکی و یا چندتایی و نزدیک هم ایجاد می شوند. ممکن است این زائده ها بهم  بپیوندند و زائده های بزرگتری ایجاد کنند و اینطور به نظر برسد که زگیل رشد کرده است.

زگیل تناسلی با استفاده از لیوان یا ظرف مشترک منتقل می شود؟

خیر. با وسایل شخصی مثل لیوان، مسواک و … منتقل نمی شود. اما نباید از ژیلت شخص مبتلا و وسایل مانند آن استفاده کنید.

زگیل تناسلی احتمال دارد بعد از درمان دوباره عود کند؟

بعد از درمان زگیل مقاربتی احتمال عود آن وجود دارد. بهترین روشهای درمانی که می توانند علاوه بر رفع ضایعات پوستی زگیل تناسلی، احتمال عود آن را بسیار کاهش دهند، روشهای کرایو تراپی و لیزر درمانی (لیدی لیفت) هستند.

بهترین دکتر درمان زگیل مقعدی شیراز کیست؟

اگر خانم هستید می توانید برای درمان زگیل مقعدی یا تناسلی در شیراز به خانم دکتر مرضیه طباطبایی در مرکز زیبایی زنان خورشید و یا هر متخصص زنان دیگری که مطبشان مجهز به دستگاههای پزشکی برای رفع زگیل تناسلی است، مراجعه کنید.

آیا بعد از درمان زگیل تناسلی میتوان رابطه داشت؟

بعد از درمان زگیل تناسلی همچنان می‌توانید ویروس آن را به دیگران منتقل کنید. حتی احتمال عود آن برای خودتان نیز هست. پس باید حتما رابطه جنسی محافظت شده داشته باشید.

اگر سوالی درباره درمان زگیل تناسلی در شیراز یا متخصص زگیل تناسلی شیراز دارید، می توانید آنها را در بخش نظرات این مقاله برای ما بفرستید.

۴/۵ - (۳۶ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۱۶ دیدگاه ها
    • سلام. میتونید با شماره ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ تماس بگیرید و نوبت قبلی رزرو کنید. اینهم آدرس مطب هست: شیراز، خیابان اردیبهشت غربی، نبش کوچه ۶، ساختمان پزشکی نخبگان، طبقه سوم، واحد ۸

        • سریعتر برای کولپوسکوپی دهانه رحم مراجعه کنید تا ببینم ضایعات پیش سرطانی دارید یا نه. اگر دچار سرطان رحم باشید میتونیم از پیشرفت مراحل سرطان جلوگیری کنیم. اصلا سرسری نگیرید و زودتر برای درمان و پیشگیری اقدام کنید.

  • سلام دکتر در کلینیک خورشید برای زگیل تناسلی مردان هم درمان میشود یا خیر؟؟
    اگر درمان میشه ادرس برام بفرستید؟
    اگر نمیشه هم ادرس یانام یک کلینیک که زگیل تناسلی مردان رو درمان کنه بهم معرفی کن؟؟
    منتظر جوابتونم ممنونم

    • نه برای درمان آقایان اپراتور در این کلینیک نداریم. باید به متخصص اورولوژی آقا مراجعه کنید که مجهز به دستگاه های درمان زگیل تناسلی باشند. متاسفانه آدرسی ندارم. باید با مطب اونها تماس بگیرید و بپرسید.

  • با سلام آدرس مرکز زنان خورشید رو میخواستم بدونم.
    واسه لیزر کردن زگیل تناسلی پیش خانم دکتر باید چه مراحلی رو طی کنیم؟

    • یه جلسه ویزیت میشن تا ببینم سایز و تعداد زگیلها چجوری و میشه لیزرشون کرد یا نه. بعد هم نوبت میدیم که با هر روشی که لازمه زگیل تون رو درمان کنیم. آدرس کلینیک من: شیراز، قدوسی غربی، بین کوچه ۱۶ و ۱۸، ساختمان هرمس، بلوک A، طبقه دوم، واحد ۱

    • اگر کاملا آثار زگیل از بین رفته میتونید رابطه جنسی داشته باشید ولی توصیه می کنم حتما از کاندوم استفاده کنید.

  • سلام دختر مجرد که نه رابطه جنسی داشته از ژیلت فرد دیگه ای هم استفاده نکرده چجوری میتونه مبتلا شده با‌شه مثلا روی صندلی خیس بشینه امکان ابتلا داره؟

    • انتقال ویروس زگیل از روی سطوح مختلف مثل حوله فرد آلوده، شیرالات دستشویی، … به دست و بعد به پوست نواحی تناسلی میتونه باعث انتقال این ویروس بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *