مرکز انجام پاپ اسمیر در شیراز + هزینه پاپ تست

مرکز-انجام-پاپ-اسمیر-در-شیراز

پاپ اسمیر یا پاپ تست یک آزمایش غربالگری مهم برای تشخیص سرطان دهانه رحم در زنان است. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که تست پاپ اسمیر چیست و به معرفی مراکز انجام تست پاپ اسمیر در شیراز و هزینه تست پاپ اسمیر در این شهر می پردازیم. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

تست پاپ اسمیر چیست؟

اصلی ترین کاربرد تست پاپ اسمیر در شیراز بررسی تغییرات غیر طبیعی سلول های دهانه رحم است. ممکن است پاپ اسمیر به تنهایی یا همراه آزمایش HPV (تشخیص آلودگی به ویروس زگیل تناسلی) انجام شود.

متخصص زنان این کار را با نمونه برداری از سلولهای دهانه رحم بدون نیاز به انجام بیحسی موضعی و به صورت سرپایی در مطب انجام می دهد. این یک روش ایمن و بدون عارضه برای غربالگری سرطان دهانه رحم در زنان است و به عنوان یکی از آزمایش های روتین زنانه به حساب می آید.

تست پاپ اسمیر چند وقت یکبار است؟

زمانی که باید آزمایش پاپ اسمیر بدهید بستگی به فاکتورهایی مثل سن، سلامتی و نتیجه غربالگری قبلی تست پاپ اسمیرتان دارد. معمولا تست پاپ اسمیر به صورت منظم در سنین زیر باید انجام شود:

  • سنین ۲۱ تا ۲۹ سال: هر سه سال یکبار
  • سنین ۳۰ تا ۶۵ سال: هر سه سال یکبار به تنهایی و یا هر پنج سال یک بار همراه آزمایش HPV

ولی اگر دارای سابقه پاپ اسمیر غیر طبیعی، ایدز و یا سیستم ایمنی ضعیف هستید باید طبق دستور پزشکتان غربالگری های دوره ای بیشتری را انجام دهید.

نحوه انجام تست پاپ اسمیر و مراحل آن

آزمایش پاپ اسمیر توسط پزشک و در یک محیط استریل انجام می شود. برای انجام تست پاپ اسمیر در شیراز باید روی میز معاینه لگن بخوابید و پاها را روی رکابهای آن بگذارید. پزشک برای باز نگه داشتن واژن به آرامی ابزاری به نام اسپکولوم را وارد آن می کند تا بتواند دهانه رحم را ببیند.

در مرحله بعدی (بیوپسی یا نمونه گیری) برای جمع آوری نمونه، سلول های دهانه رحم با یک برس، کاردک، سوهان یا سواب کوچک خراش داده می شوند. سپس نمونه های جمع آوری شده در ظرف مخصوصی به آزمایشگاه ارسال می شود. مدت زمان انجام این آزمایش حدود ۱۰ دقیقه است.

تست-پاپ-اسمیر

تفسیر نتایج پاپ تست

نتیجه آزمایش پاپ اسمیر را معمولا می توانید در عرض یک تا سه هفته بعد از آزمایش دریافت کنید. اگر جواب پاپ اسمیر منفی بود، مشکلی نیست. اما اگر جواب تست مثبت یا مشکوک باشد، باید تست تشخیصی دقیق تری به نام آزمایش کولپوسکوپی دهانه رحم در شیراز را حتما انجام دهید.

برای انجام تست پاپ اسمیر و آزمایش HPV در شیراز می توانید به یکی از مراکز تست پاپ اسمیر در شیراز مثل مطب خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۷۷۳۴۵۳۹۴ تماس بگیرید.

کاربردهای پاپ تست

 نتایج تست پاپ اسمیر در شیراز به جز شناسایی احتمال سرطانی شدن سلولهای دهانه رحم در افرادی که هیچ علائمی ندارند، می تواند به شناسایی مشکلات زیر نیز کمک کند:

  • عفونت
  • التهاب دهانه رحم
  • تشخیص علت خونریزی یا ترشح غیر طبیعی واژن
  • نظارت بر ناهنجاری های سلولی دهانه رحم که در پاپ اسمیر اولیه شناسایی شده اند
  • وجود سلول های سرطانی در لوله های فالوپ، تخمدان ها، واژن و سایر قسمت های دستگاه تناسلی زنان

توجه: تشخیص زودهنگام تغییرات پیش-سرطانی دهانه رحم با پاپ تست می تواند به جلوگیری از پیشرفت این بیماری و درمان به موقع آن کمک کند.

اقدامات قبل از تست پاپ اسمیر

قبل از مراجعه به مراکز انجام تست پاپ اسمیر در شیراز حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

۱- در مورد داروهایی که مصرف می کنید به پزشکتان اطلاع دهید.

۲- اگر جواب تست پاپ اسمیر قبلی شما غیرطبیعی بوده یا باردار هستید، حتما به پزشکتان بگویید.

۳- برای انجام پاپ تست نباید پریود باشید و باید حداقل ۵ روز از پایان قاعدگی شما گذشته باشد.

۴- قبل از انجام آزمایش پاپ اسمیر مثانه خود را خالی کنید تا موقع آزمایش راحتتر باشید.

نبایدهای-قبل-از-تست-پاپ-اسمیر

آیا تست پاپ اسمیر درد دارد؟

اکثر خانم ها درد و ناراحتی خفیفی را حین نمونه برداری و خراش سلولهای واژن یا دهانه رحم حس می کنند. اما درد پاپ اسمیر آنقدر نیست که نیازی به مصرف داروهای مسکن یا بیحسی موضعی داشته باشید. سایر عوارض پاپ تست عبارتند از:

  • احساس فشار در واژن به خاطر ورود اسپکولوم
  • احساس گرفتگی شبیه کرامپ های قاعدگی
  • خونریزی واژینال برای مدت کوتاهی
  • احساس سوزش ملایم در واژن به خاطر استفاده از سرکه برای برجسته تر کردن سلولهای دهانه رحم که عادی به نظر نمی رسند.

البته هیچ یک از این عوارض جدی نیستند و بعد از چند ساعت تا چند روز برطرف می شوند. بعد از پاپ تست می توانید به کارهای روزمره تان برگردید و نیازی به استراحت کردن در منزل ندارید.

آیا همه خانم ها به پاپ تست نیاز دارند؟

تمام بانوان لازم است تست پاپ اسمیر را انجام دهند؛ به جز افرادی که در یکی از دسته های زیر قرار می گیرند و نیازی به غربالگری سرطان دهانه رحم ندارند:

  • زنان زیر ۲۱ سال
  • افراد بیش از ۶۵ سال
  • خانم هایی که عمل هیسترکتومی انجام داده اند و سابقه پاپ اسمیر غیرطبیعی یا سرطان دهانه رحم ندارند.

مراکز انجام تست پاپ اسمیر در شیراز

بیمارستان ها و آزمایشگاه های خصوصی یا دولتی از جمله مراکزی هستند که می توانید برای انجام تست پاپ اسمیر به آنها مراجعه کنید. مطب متخصص زنان نیز یکی از بهترین مراکز انجام تست پاپ اسمیر شیراز است که می توانید این آزمایش را همراه معاینه لگنی توسط پزشک متخصص انجام دهید.

سرطان-دهانه-رحم

هزینه تست پاپ اسمیر در شیراز

هزینه پاپ اسمیر در مقایسه با تست کولپوسکوپی دهانه رحم خیلی کمتر است و شامل هزینه های زیر می شود:

  • ویزیت
  • وسایل یکبار مصرف مورد نیاز برای انجام آزمایش
  • هزینه های آزمایشگاه پاتولوژی

در ضمن چون این تست مهم تحت پوشش بیمه ها قرار می گیرد، قیمت تست پاپ اسمیر برای بانوانی که از بیمه استفاده می کنند، کمتر است.

برای انجام تست پاپ اسمیر و آزمایش HPV در شیراز می توانید به یکی از مراکز تست پاپ اسمیر در شیراز مثل مطب خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۷۷۳۴۵۳۹۴ تماس بگیرید.

جمع بندی پایانی

تست پاپ اسمیر در شیراز رایجترین آزمایش غربالگری سرطان دهانه رحم در زنان بالای ۲۱ سال است. خوشبختانه هزینه تست پاپ اسمیر تحت پوشش بیمه است و به راحتی می توانید در مراکز انجام تست پاپ اسمیر در شیراز آن را انجام دهید.

برای انجام تست پاپ اسمیر، سلولهای دهانه رحم باید نمونه برداری و به آزمایشگاه فرستاده شوند. اگر تغییری در سلولهای دهانه رحم رخ داده باشد، جواب تست شما مثبت می شود و باید برای بررسی های بیشتر تست کولپوسکوپی را نیز انجام دهید.

سوالات متداول درباره پاپ تست شیراز

معمولا بانوانی که می خواهند تست پاپ اسمیر را در شیراز انجام دهند، سوالات زیر را از خانم دکتر طباطبایی می پرسند:

تست پاپ اسمیر چه تفاوتی با تست HPV دارد؟

آزمایش HPV برای تشخیص تیپهای زگیل تناسلی خطرناک است که منجر به تغییرات سرطانی در سلولهای دهانه رحم می شوند. اما تست پاپ اسمیر به ما کمک می کند سلامت سلولهای دهانه رحم یا سرطانی شدن آنها را در اثر عفونت اچ پی وی تشخیص دهیم.

نتایج پاپ تست چقدر دقیق است؟

جواب تست پاپ اسمیر ۱۰۰% دقیق نیست و اگر ناهنجاری در سلول های واژن یا دهانه رحم دیده شود، باید برای تشخیص دقیق تر تست کولپوسکوپی دهانه رحم در شیراز را انجام دهید.

آیا تست پاپ اسمیر در مطب دکتر مرضیه طباطبایی هم انجام می شود؟

بله. در این مرکز می توانید علاوه بر پاپ تست، در صورت لزوم آزمایش HPV و تست کولپوسکوپی دهانه رحم را نیز توسط ایشان انجام دهید.

اگر شما هم سوالی درباره مراکز انجام تست پاپ اسمیر در شیراز دارید، در بخش نظرات می توانید می توانید آنها را بپرسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *