آیا بارداری و زایمان نتیجه عمل لابیاپلاستی را خراب می کند؟

تاثیر-بارداری-و-زایمان-بر-لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی می تواند عدم تقارن لابیاها را اصلاح کند، پوست و بافت اضافی لابیامینورها را از بین ببرد و درد، ناراحتی و سوزش واژن را تسکین دهد.
بسیاری از خانم ها که این عمل زیبایی را انجام می دهند، می خواهند بدانند که آیا بعد از عمل زیبایی واژن میتوان باردار شد و آیا بارداری و زایمان نتیجه لابیاپلاستی را خراب می کند.
در این مقاله دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی به این سوالات پاسخ می دهند. برای دسترسی سریعتر به جوابها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

بارداری و زایمان چه تاثیری روی لابیاها دارند؟

تغییرات شدید هورمونی و افزایش گردش خون لابیاها به دلیل بارداری باعث تورم، بزرگ شدن یا تیرگی لابیاها می شود. فشارهای زایمان طبیعی هم ممکن است باعث کشیدگی یا حتی پارگی لابیاها شوند.

اما بیشتر این تغییرات بعد از زایمان به حالت اولیه بر می گردند چون لابیاها خاصیت ارتجاعی دارند و برخلاف پوست بیشتر قسمتهای بدن می توانند جمع و جور شوند. این تغییرات در زنانی که لابیاپلاستی کرده اند نیز رخ می دهد و برای همین بیش از دیگران نگران این تغییرات هستند.

بارداری-بعد-از-لابیاپلاستی

برای انجام عمل لابیاپلاستی در شیراز شما هم می توانید از تخصص و تجربه دکتر سيده مرضيه طباطبایی، متخصص زیبایی و جراحی لابیاپلاستی بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

تاثیر بارداری بعد از لابیاپلاستی

در زنانی که لابیاپلاستی کرده اند، اغلب تورم و بزرگی لابیاها بعد از بارداری برطرف می شود. اما موارد کمی هم هستند که ممکن است لابیای آنها به دلیل سطح بالای هورمون ها به خصوص هورمون استروژن در سه ماهه آخر بارداری دوباره رشد کند.

در این حالت، تغییرات برگشت ناپذیر هستند و بعد از زایمان اگر از ظاهر لابیاهای خود ناراحت هستید، می توانید عمل لابیاپلاستی ترمیمی را انجام دهید. اما اغلب زنانی که لابیاپلاستی کرده اند، خوشبختانه نتیجه عمل آنها دائمی بوده و در بارداری تغییری نکرده است.

آیا زایمان بعد از کوچک کردن لابیا می تواند نتیجه این عمل را خراب کند؟

زایمان بعد از لابیاپلاستی به دلیل فشارهایی که به واژن وارد می کند، لزوما نتیجه عمل لابیاپلاستی را مثل عملهای تنگ کردن واژن (عمل واژینوپلاستی، عمل پرینورافی، …) تغییر نمی دهد.

اما ممکن است فشار زایمان طبیعی باعث پارگی، کشیدگی یا دفورمه شدن ظاهر لابیا شود و نیاز به عمل ترمیمی پیدا کنید.

البته این مسئله مختص زنانی نیست که عمل لابیا انجام داده اند و بقیه خانم ها هم ممکن است با چنین مشکلی روبرو شوند و به عمل زیبایی واژن نیاز پیدا کنند.

آناتومی-واژن

آیا باید قبل یا بعد از بارداری لابیاپلاستی انجام دهم؟

تاثیرمنفی بارداری و زایمان بر نتیجه عمل لابیا نادر است. شما برای انتخاب بهترین زمان عمل لابیاپلاستی می توانید با جراح لابیاپلاستی خود مشورت کنید تا بهترین زمان را برای اهداف و انتظارات شما در نظر بگیرد.

اما در نهایت این یک تصمیم شخصی است که کی بخواهید برای کاهش درد و تحریک لابیاها و یا بهبود ظاهر واژن و افزایش اعتماد به نفس جنسی تان این عمل را انجام دهید. مهمترین نکته در مورد این جراحی این است که در سنین بالای ۱۸ سال حتما آن را انجام دهید تا نتیجه عملتان دائمی باشد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره لابیاپلاستی برای دختران باکره

چه چیزهایی می توانند روی نتیجه عمل لابیاپلاستی تاثیر بگذارند؟

انجام عمل لابیاپلاستی در سنین زیر ۱۸ سال که هنوز لابیاها در حال رشد هستند و عوامل زیر در طول دوره نقاهت و بهبودی بعد از عمل می تواند نتیجه عمل لابیاپلاستی را خراب کند:

  • عفونت بعد از لابیاپلاستی
  • ایجاد هماتوم (جمع شدن خون در زیر پوست)
  • خونریزی و متورم شدن لابیاها
  • ایجاد اسکار
  • بازشدن بخیه ها
  • فشار به لابیاها در طول دوره نقاهت در اثر رابطه جنسی، پوشیدن لباس تنگ که باعث تغییر فرم لابیا می شوند.

برای همین باید مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی را جدی بگیرید. اما مواردی مثل افزایش سن، یائسگی، زایمان و بارداری هیچ تاثیری روی نتیجه عمل لابیا ندارند و می توان گفت این یک جراحی پلاستیک دائمی است.

قبل-و-بعد-از-عمل-لابیاپلاستی

برای انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر لیدی لیفت در شیراز می توانید به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه و این عمل را نزد دکتر سيده مرضيه طباطبایی، متخصص زیبایی زنان و جراح لابیاپلاستی انجام دهید. برای رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس بگیرید.

جمع بندی پایانی

لابیاپلاستی منجر به تغییرات دائمی در اندازه و شکل لابیا مینورها می شود. می توانیم به بیماران اطمینان بدهیم که انجام لابیاپلاستی نه مانع باردار شدن آنها می شود و نه مشکلی حین زایمان ایجاد می کند. به ندرت ممکن است بارداری و زایمان نتیجه عمل لابیاپلاستی را خراب کنند.

پرسش و پاسخ عمل زیبایی واژن در شیراز

در اینجا می توانید پاسخ به رایجترین سوالات در مورد عمل زیبایی واژن در شیراز را که از دکتر مرضیه طباطبایی پرسیده می شود، بخوانید:

آیا بعد از عمل زیبایی واژن میتوان زایمان طبیعی داشت؟

بله می توانید. اما در مواردی ممکن است نتایج لابیاپلاستی با زایمان واژینال تغییر کند. در این صورت بهتر است سزارین کنید یا چند ماه بعد از زایمان یک عمل لابیاپلاستی اصلاحی (ترمیمی) انجام دهید.

آیا عمل لابیاپلاستی باعث ناباروری می شود؟

خیر انجام لابیاپلاستی بر توانایی بارداری یا زایمان شما در آینده تأثیر نمی گذارد. چون این عمل روی قسمتهای خارجی دستگاه تناسلی انجام می شود.

عمل زیبایی واژن همزمان با زایمان طبیعی امکان پذیر است؟

خیر. چون لابیاها خیلی پرخون و متورم هستند. می توانید عمل زیبایی واژن را بعد از زایمان طبیعی (۳ تا ۶ ماه بعد) انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله چرا در بارداری و هنگام سزارین نباید لابیاپلاستی کرد را از سایت ما بخوانید.

اگر شما هم سوالی درباره عمل لابیاپلاستی دارید در بخش نظرات می توانید آنها را از کلینیک ما بپرسید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *