چرا در بارداری و هنگام سزارین نباید لابیاپلاستی کرد؟

لابیاپلاستی همزمان با سزارین

بعضی از خانم های باردار مایلند عمل های زیبایی و ترمیمی واژن را بلافاصله بعد از زایمان طبیعی یا سزارین انجام دهند. یکی از این عمل ها، عمل لابیاپلاستی است که برای کوچک کردن لابیا مینورهایی که بیش از حد بزرگ هستند، انجام می شود.
اما جراحی لابیاپلاستی در افراد خاص مثل زنان باردار یا تازه زایمان کرده به دلیل خطرات آن ممنوع است. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا نباید عمل لابیاپلاستی همزمان با زایمان یا بارداری انجام شود و انجام آن با چه خطراتی همراه است. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

خطرات عمل زیبایی واژن همزمان با سزارین

به گفته دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان، عمل زیبایی واژن بعد از سزارین به دلیل شرایط زیر خطرناک است:

خونریزی شدید

لابیا پلاستی بلافاصله بعد از زایمان سزارین باعث خونریزی بیش از حد لابیاها می شود. چون لگن، لابیاها و واژن موقع زایمان بسیار ملتهب و پرخون هستند. در نتیجه خونریزی لابیاها به خونریزی جراحی سزارین اضافه شده و جان مادر به دلیل از دست دادن خون زیاد به خطر می افتد.

معلوم نبودن فرم لابیا

بدلیل ورم و تغییرات لابیاها در اثر هورمون های بارداری، لابیاها در زمان زایمان، فرم اصلی خود را ندارند. باید تمام ورم های لابیا بخوابد تا فرم واقعی آن مشخص شود که این ۴ تا ۶ ماه بعد از زایمان طول می کشد. بنابراین برش لابیاها بلافاصله بعد از زایمان باعث می شود نتیجه عمل تان خوب نباشد.

احتمال عفونت

تداخل مراقبت های بعد از سزارین با مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی و مسئولیت های مادری باعث می شود، نتوانید به خوبی مراقبتهای لازم را انجام دهید. بنابراین احتمال عفونت لابیا و دیگر عوارض بعد از این جراحی در شما بیشتر شده و تاثیر منفی روی رضایت از عمل لابیاپلاستی تان دارد.

برای انجام عمل لابیاپلاستی با بهترین تکنیک های این جراحی در شیراز، شما هم می توانید از تجربه و مهارت خانم دکتر سيده مرضيه طباطبایی، جراح زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

تکنیک های لابیاپلاستی

لابیاپلاستی در بارداری

انجام عمل لابیاپلاستی در زمان حاملگی به دلایل زیر ممنوع است:

  • فرم لابیاها به دلیل تغییرات هورمونی در بارداری و تورم لابیاها عادی نیست.
  • دستگاه تناسلی در بارداری پر خون و متورم و در صورت لابیاپلاستی دچار خونریزی و عفونت می شوید.
  • بعد از عمل زیبایی واژن باید آنتی بیوتیک مصرف کنید که ممکن است برای جنین مضر باشد.

در ضمن، عمل لابیاپلاستی با بیحسی موضعی انجام می شود و داروهای بیحسی روی جنین ممکن است تاثیر منفی بگذارند.

زمان مناسب لابیاپلاستی برای زنان باردار

خانم هایی که باردار هستند یا وقت زایمان شان شده، بدلیل خطرات عمل لابیاپلاستی همزمان با سزارین یا بارداری باید این جراحی را تا بعد از زایمان عقب بیندازند.  شما می توانید ۴ تا ۶ ماه بعد از زایمان عمل لابیا را انجام دهید. طی این مدت تمام ورم و التهاب لابیاها خوابیده و فرم اصلی آنها مشخص می شود.

شما هم می توانید برای انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر در شیراز از تجربه و مهارت خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايی، جراح زیبایی زنان در مرکز زیبایی زنان خورشید بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره عمل برداشتن لابیا

در اینجا می توانید پاسخ خانم دکتر طباطبایی، جراح زیبایی زنان را به رایج ترین سوالات درباره عمل لابیاپلاستی همزمان با زایمان و بارداری بخوانید:

آیا بعد از عمل زیبایی واژن میتوان باردار شد؟

بله. بارداری و زایمان مجدد نمی تواند نتیجه عمل برداشتن لابیاها را بهم بزند. فقط به طور طبیعی مثل زنان دیگر لابیاها به دلیل بارداری متورم می شوند و بعد از زایمان دوباره به همان فرم بعد از عمل زیبایی واژن باز می گردند.

آیا بارداری و زایمان نتیجه عمل زیبایی واژن را خراب می کند؟

درباره تاثیر بارداری و زایمان بر نتیجه عمل لابیاپلاستی باید گفت ورم و بزرگ شدن لابیاها در تمام زنان باردار اتفاق می افتد. اگر شما قبل از بارداری عمل لابیاپلاستی انجام داده اید نگران نباشید فرم لابیاها تغییر نخواهد کرد اما در برخی موارد، به دلیل بالا بودن هورمون ها رشد لابیاها در سه ماه آخر بارداری اتفاق می افتد.

عمل زیبایی واژن قبل از بارداری آیا می تواند مشکلی برای زایمان یا بارداری بعدی ایجاد کند؟

خیر. عمل برداشتن لابیا هیچ تاثیری روی قدرت بارداری یا نوع زایمان بعدی تان ندارد. حتی بدون نگرانی می توانید فرزندتان را توسط متخصص زایمان طبیعی در شیراز به دنیا آورید بدون اینکه فرم لابیاها بهم بخورد.

عمل زیبایی واژن همزمان با زایمان طبیعی ممکن است؟

خیر امکان ندارد. چون در صورت انجام عمل زیبایی واژن همزمان با زایمان طبیعی دچار همان مشکلاتی می شوید که در بالا در مورد زایمان سزارین توضیح دادیم. با این تفاوت که خونریزی شما شدیدتر و خطر جانی برایتان بیشتر می شود.

اگر شما هم سوالی در مورد عمل لابیاپلاستی همزمان با زایمان یا بارداری دارید، در بخش نظرات می توانید آنها را مطرح کنید. همینجا به سوالات شما پاسخ می دهیم.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *