علت بزرگی و بیرون زدگی لبه های مینور واژن چیست + درمان

علت بیرون زدگی لابیا مینور

به کوچکترین لبه های واژن که دور تا دور دهانه ورودی واژن و کلیتوریس را پوشانده اند، لابیا مینور می گوییم. لابیا مینور بطور طبیعی بین زنان مختلف دارای شکلها، رنگها و اندازه های متنوعی است. اما بعضی از خانم ها دچار هایپرتروفی لابیا هستند و لبه های درونی واژن شان از حالت عادی بزرگتر است.
ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که علت بزرگی لابیا مینور و بیرون زدگی آن در بعضی از خانم ها و دختران نوجوان چیست و چطور می توانید سایز لابیاهای مینور را کاهش دهید. برای دسترسی سریع به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

منظور از بیرون زدگی لابیا مینور چیست؟

به گفته دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح زنان و زیبایی زنان، استاندارد خاصی برای لابیا مینور نیست و سایز لابیاها در هر کسی با دیگری فرق دارد. در واقع اندازه طبیعی لابیا مینور طبیعی به اندازه ای است که باعث بروز موارد زیر نشود:

  • پیدا بودن برجستگی واژن زیر لباس های جذب
  • اختلال در دفع ترشحات واژن بخاطر بزرگی لابیاها و بروز عفونتهای مکرر واژن
  • احساس درد و ناراحتی حین رابطه جنسی
  • احساس درد یا فشار در واژن موقع ورزش، نشستن روی دوچرخه، پوشیدن شلوار جین یا تنگ، …

اگر مشکلات بالا را تجربه می کنید، به علت بیرون زدگی لابیا مینور و بزرگی غیرعادی آن است. همچنین بزرگی لابیا مینور واژن باعث می شود موقع ایستادن، لابیاها حالت افتاده و آویزانی داشته باشند و ظاهر واژن ناخوشایند شود.

اگر با مشکل هایپرتروفی و بزرگی لابیاها مواجه هستید، می توانید برای عمل لابیاپلاستی با لیزر لیدی لیفت در شیراز به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه و از مهارت خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايی، متخصص و جراح زنان و زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات و رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

شکل های مختلف لابیا مینور

علت بزرگی لابیا مینور

تغییرات هورمونی (افزایش استروژن و دیگر هورمون های زنانه) در بلوغ از اصلی ترین علت بزرگی لابیا مینور در دختران است که فقط در بعضی از آنها باعث هایپرتروفی لابیا مینور می شود. موارد زیر هم می توانند علت بزرگ شدن لابیا مینور باشند:

  • تغییرات هورمونی در یائسگی
  • علل ژنتیکی و مادرزادی
  • لاغر شدن ناگهانی و زیاد بعد از یک دوره چاقی مفرط
  • اختلالات هورمونی
  • بارداری ها و زایمان های واژینال متعدد و پشت سر هم
  • بالا رفتن سن

همچنین، عوامل بالا علت نامتقارن بودن لبه های واژن هم هستند و باعث می شوند لابیای یک طرف بزرگتر از سمت دیگر باشد.

نکته: تفاوت چند میلی متری بین لابیاهای دو طرف، عدم تقارن محسوب نمی شود و یک پدیده عادی در همه زنان است.

چگونه لابیا مینور را کوچک کنیم؟

به گفته خانم دکتر طباطبایی، اگر مشکل بیرون زدگی و بزرگی لابیا مینور دارید با انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی می توانید لابیاهای بزرگ را کوچکتر کنید. البته این کار نباید برای دختران کمتر از ۱۸ سال انجام شود زیرا لابیاها تا اوایل بزرگسالی (پایان دوران بلوغ) به رشد خود ادامه می دهند و نتیجه عمل به هم می خورد.

نحوه انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر

این جراحی یک عمل سبک و سرپایی است که توسط جراح و متخصص زنان و زایمان با بیحسی موضعی در مطب انجام می شود. طی عمل لابیاپلاستی، جراح زیبایی زنان، بافت اضافی لابیا مینور را با لیزر بر می دارد و قسمتهای باقی مانده را بخیه جذبی به هم می دوزد. این کار باعث کوچکتر شدن اندازه لابیاها می شود.

بیشتر بخوانید: مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی

مراحل عمل لابیاپلاستی

برای عمل لابیاپلاستی با لیزر لیدی لیفت در شیراز شما هم می توانید از تخصص و تجربه خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايی، متخصص و جراح زنان و زیبایی زنان در مرکز زیبایی زنان خورشید بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات و رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره هایپرتروفی لابیا

معمولا در مورد علت بزرگ شدن لابیا مینور و درمان آن خانم ها سوالات زیر را از متخصص زنان می پرسند که به همراه پاسخ شان، آنها را در زیر می خوانید:

آیا بیرون زدن لب های کوچک طبیعی است؟

ظاهر هر واژنی با دیگری متفاوت است و بیرون زدگی لابیا مینور نشانه یک بیماری یا مشکل خاصی در واژن شما نیست و نباید نگران شوید. اگر از ظاهر واژن خود راضی نیستید می توانید عمل زیبایی واژن در شیراز را انجام دهید.

من قبلا در دوران بلوغ و بعد از آن لابیاهای عادی داشتم ولی الان دچار افتادگی لابیا شدم. علت آن چیست؟

با افزایش سن، مانند سایر نواحی بدن، کلاژن و الاستین لابیاها هم آسیب می بینند و کمتر تولید می شوند. برای همین لابیاها حالت افتادگی و شلی پیدا می کند. همچنین ممکن است علت هایپرتروفی لابیاها اختلالات هورمونی باشد.

چرا یک طرف از لابیای من بزرگتر از طرف دیگر است؟

این کاملاً طبیعی است که لابیای داخلی (لابیا مینور) از نظر اندازه و شکل در دو طرف متفاوت باشند. اما اگر اختلاف آنها در دو طرف خیلی زیاد باشد می توانید عمل لابیاپلاستی را انجام دهید.

اگر شما هم سوالی درباره علت بزرگ شدن لابیا مینور و بیرون زدگی آن دارید، در بخش نظرات می توانید آنها را با ما در میان بگذارید.

۴.۱/۵ - (۱۰۲ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۸ دیدگاه ها
  • سلام و عرض ادب خانم دکتر شنیدم که بعد از عمل زیبایی لابیا میل جنسی خانمها بسیار کم‌میشود آیا درست است یا خیر لطفا توضیح بدید.
    ممنون از شما

    • خیر اینطور نیست چون در این جراحی اعصاب جنسی واژن دست نخورده می مونه و فقط گوشت اضافی لابیاها برداشته میشه. چون دردهای مقاربتی خانم ها کم میشه و ظاهر واژن بهبود پیدا میکنه میل جنسی خانم ها بعد از لابیاپلاستی بیشتر میشه.

  • سلام خسته نباشید مال من هم لابیا مینور زد بیرون هم بالاش یعنی واژنم فرم بدی گرفته یه جوری که خجالت میکشم از خودم باید چیکار کنم

    • سلام. اگر بالای ۱۸ سال دارید میتونید مراجعه کنید تا با عمل لابیاپلاستی بیرون زدگی های پایین واژن رو برداریم. با عمل هودکتومی هم پوسته اضافی و بزرگ بالای واژن رو میشه برداشت و فرم واژن رو بهبود داد.

    • اگر بزرگی لابیا باعث درد و ناراحتی تون نمیشه یا مشکلی با ظاهرش ندارین، نیازی به جراحی نیس ولی اگر از ظاهر واژنتون ناراضی هستید یا باعث درد و ناراحتی تون میشه میتونیم با عمل لابیاپلاستی، اون سمتی رو که بزرگ هست کوچک و هم اندازه لابیای سمت دیگه کنیم.

    • رحم تنگ نمیشه، عملهای زیبایی رو برای تنگ شدن واژن انجام میدیم. گشادی واژن کاری به سایز لابیاها نداره و شما اگر حس گشادی واژن دارید باید عملهای مربوط به تنگ کردن واژن رو انجام بدین. برای معاینه مراجعه کنید تا بهتون بگم چه روشی برای تنگی واژن نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *