آیا هودکتومی همان ناقص سازی و ختنه زنان است؟

فرق هودکتومی با ختنه زنان

عمل هودریداکشن یا جراحی هودکتومی روی ناحیه کلیتوریس واژن انجام می شود. عمل ختنه دختران هم مربوط به کلیتوریس است و برای همین ابهاماتی در این مورد ایجاد می شود که ختنه همان عمل هودکتومی است یا نه. ما در این مقاله به طور کامل به این سوال مهم پاسخ داد ایم. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

کلیتوریسم کجاست؟

به گفته خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان، کلیتوریس تحریک پذیرترین نقطه جنسی زنان است که به خاطر داشتن عصب های حسی فراوان باعث می شود ۶۰ درصد از زنان از این طریق به ارگاسم برسند. روی کلیتوریس را یک پوسته ی ظریف به نام کلاهک یا هود پوشانده است.
طبق آناتومی واژن، کلیتوریس زیر استخوان شرمگاهی قرار گرفته و بالاتر از دهانه واژن و مجرای ادرار است. هود کلیتوریس معمولا ظریف است اما در بعضی از بانوان خیلی بزرگ و پر چین و چروک می شود. به طوری که کاملا کلیتوریس را پوشانده و نمی گذارد این ناحیه در معرض لمس شدن باشد و فرد به اوج لذت جنسی برسد.

آناتومی واژن

ختنه زنان چیست؟

ختنه دختران و زنان همان بریدن آلت زنانه است که شامل حذف کامل کلیتوریس و کلاهک آن می شود. این کار بیشتر در مناطق حاشیه نشین، مناطق جنوبی و غربی ایران و فرهنگ های بسته مرسوم است. هدف از ختنه، حفظ باکره‌گی دختران و یا از بین بردن لذت و میل جنسی در زنان بزرگسال است.

برای عمل هودکتومی و لابیاپلاستی در شیراز شما هم می توانید از سالها تجربه موفق خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی در کلنیک خورشید بهره مند شوید. جهت مشاوره یا رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ و ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

ختنه زنان چگونه است؟

ختنه زنان با استفاده از تیغ و معمولا بدون بی حسی توسط افراد محلی و غیر پزشک انجام می شود. ختنه زنان با این روش متاسفانه با عوارض زیادی همراه است که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • درد و خونریزی شدید
  • التهاب و آسیب دیدگی بافت های واژن
  • چسبندگی و بدشکلی واژن
  • مشکل در دفع ادرار یا تکرر ادرار
  • قاعدگی های دردناک
  • نازایی
  • ابتلا به هپاتیپ
  • تب و عفونت شدید
  • شوک و حتی مرگ فرد

ختنه زنان علاوه بر آسیب های جسمی، به شدت باعث آسیب های روحی مثل تروما، افسردگی حاد، مشکلات زناشویی و دردهای مقاربتی در آینده می شود.

جراحی زیبایی کلیتوریس

عمل زیبایی کلیتوریس یا جراحی هودکتومی نوعی عمل زیبایی است که برای کنار زدن هود از روی کلیتوریس انجام می شود. هدف هودکتومی کوچک کردن هود، بیشتر در معرض لمس قرار گرفتن کلیتوریس و بهبود ارگاسم در زنان است.
این جراحی را متخصص و جراح زیبایی زنان، در مطب یا اتاق عمل به صورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام می دهد. برای عمل هودپلاستی یک برش عمودی نیم سانتی متری روی کلاهک کلیتوریس ایجاد و لبه های هود به عقب برگردانده می شوند تا کلیتوریس بیرون بزند. سپس لبه های هود با نخ بخیه می شوند.

جراحی زیبایی کلیتوریس

آیا هودکتومی همان ختنه زنان است؟

عمل هودکتومی را نباید با ختنه زنان که یک عمل غیرانسانی است، اشتباه بگیرید. این دو کاملا با هم متفاوت هستند. مهمترین فرق هودکتومی و ختنه زنان عبارت است از:

نحوه عمل

عمل هودکتومی با بی حسی، توسط پزشک و در محیط و شرایط استریل انجام می شود. برای هودکتومی فقط کلاهک هود کمی کنار رفته و کلیتوریس دست نخورده باقی می ماند. اما در ختنه زنان و دختران این کار به زور در محیط غیراستریل و بدون بی حسی انجام شده و کلیتوریس و هود کاملا بریده می شود.

عوارض

عمل هودپلاستی هیچ عوارضی ندارد. ولی اگر مراقبتهای بعد از عمل را رعایت نکنید، احتمال دارد دچار عفونت شوید. در صورتی که ختنه زنان با خطراتی مثل خونریزی شدید، عفونت، شوک و یا حتی مرگ زن یا دختر همراه است.

هدف جراحی

هدف عمل هودکتومی زیبایی فرم واژن، ارگاسم و لذت جنسی بیشتر در زنان است. اما ختنه با این هدف انجام می شود که میل جنسی زنان از بین برود و بخاطر لذت جنسی باکرگی خود را از دست ندهند.

تفاوت عمل هودکتومی با ختنه زنان

شما هم می توانید برای انجام عمل زیبایی هودکتومی در شیراز از مهارت و تجربه خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان و زیبایی در این زمینه بهره مند شوید. جهت مشاوره یا رزرو نوبت با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ و ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره عمل هودوپلاستی

خانم هایی که برای عمل هودکتومی در شیراز به خانم دکتر طباطبایی مراجعه می کنند، در طول مشاوره اولیه معمولاً سوالات زیر را از ایشان می پرسند که به همراه پاسخ شان در زیر آورده شده اند:

عمل هودکتومی برای چه کسانی انجام می شود؟

معمولا عمل هودوپلاستی را برای خانم هایی انجام می دهیم که کلاهک روی کلیتوریس شان خیلی بزرگ است یا اینکه برای زیبایی فرم واژن همراه با عمل لابیاپلاستی به هود ریداکشن هم نیاز دارند.

از چه سنی می توانیم هودپلاستی انجام دهیم؟

سن مناسب برای جراحی زیبایی کلیتوریس بعد از ۱۸ سالگی است که کلاهک حداکثر رشد خود را انجام داده است.

هزینه عمل کلیتوریسم چقدر است؟

هزینه عمل کلیتوریس بسته به مهارت جراح، شهر، محل جراحی یا همراه بودن هودکتومی با عمل های زیبایی دیگر متغیر است. برای اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ و ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ با مطبم تماس بگیرید.

آیا می توانید کلاهک کلیتوریس من را به طور کامل بردارید؟

خیر. چون نقش حفاظت از کلیتوریس را برعهده دارد. فقط پوست اضافی کلاهک را برمیداریم تا کلیتوریس بیشتر در دسترس باشد.

هودکتومی باعث کاهش حس جنسی می شود؟

خیر. هودکتومی باعث می شود ارگاسم بهتری داشته باشید و حس جنسی تان بیشتر شود.

همراه  جراحی هودکتومی چه عمل های زیبایی دیگری می توانم انجام دهم؟

معمولا عمل هودپلاستی را با عمل زیبایی واژن (کوچک یا متقارن کردن لابیامینورها) انجام می دهیم.

اگر شما هم سوالی در مورد جراحی هودکتومی دارید، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله از ما بپرسید.

۳.۶/۵ - (۱۱ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۲ دیدگاه ها
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *