درمان خشکی و آتروفی واژن در شیراز

درمان آتروفی واژن در شیراز

خشکی و آتروفی واژن از شایع ترین علائم یائسگی هستند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی های پزشکی می توان بدون مصرف دارو و با روش های غیر جراحی این بیماریهای زنانه را سریع و قطعی درمان کرد.
با خواندن این مقاله علاوه بر آگاهی درباره علل و علائم این بیماریها، با بهترین روشهای درمان خشکی و آتروفی واژن در شیراز نیز آشنا می شوید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. جهت دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

علل بروز خشکی و آتروفی واژن در زنان

آتروفی واژن به دلیل کاهش میزان ترشح استروژن در دوران یائسگی رخ می دهد. کمبود استروژن باعث نازک شده دیواره واژن و سست و شکننده شدن آن می شود. به دنبال نازک شدن دیواره واژن، میزان ترشحات مخاطی که باعث روانکاری کانال واژن می شوند، کاهش می یابد.

به همین دلیل خانم هایی که دچار آتروفی واژن شده اند، با عارضه خشکی واژن نیز مواجه خواهند شد. به جز زنان یائسه، در زنان شیرده نیز می توان علائم خشکی و آتروفی واژن را مشاهده کرد که به خاطر کاهش هورمون استروژن اتفاق می افتد.

عوامل موثر در کاهش هورمون استروژن

هر یک از موارد زیر می توانند باعث کاهش سطح هورمون استروژن در زنان شده و ریسک ابتلا به تحلیل و خشکی دیواره واژن را افزایش دهند:

• یائسگی
  • بالا رفتن سن
  • زایمان و شیردهی
  • عمل هیسترکتومی
  • شیمی درمانی و پرتو درمانی
  • برخی بیماری ها مثل افسردگی، سرطان، اختلالات هورمونی …

به علاوه مصرف بعضی از داروها (آنتی هیستامین ها، داروهای سرماخوردگی، ضد احتقان، …) نیز ممکن است تنظیمات هورمونی زنانه را بهم زده و منجر به عدم رطوبت و روانکاری واژن و تحلیل دیواره آن شوند.

بیشتر بخوانید: علت خشکی واژن بعد از زایمان + درمان قطعی

آیا خشکی واژن باعث خونریزی می شود؟

از مهمترین علائم خشکی و آتروفی واژن می توان به خارش، سوزش و احساس خشکی در واژن اشاره کرد. زنانی که دچار خشکی و نازکی دیواره واژن هستند، بعد از نزدیکی دچار خونریزی یا لکه بینی می شوند.

علائم خشکی واژن

به جز خونریزی و لکه بینی از دیگر علائم خشکی و سستی دیواره واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• درد هنگام نزدیکی به خاطر خشکی واژن و نرسیدن به ارگاسم
  • سوزش ادرار
  • عفونت های واژینالی مکرر (بیش از ۴ بار در سال) که مقاوم به درمانهای آنتی بیوتیکی هستند.
  • بی میلی جنسی و کاهش حس جنسی خانم ها به خاطر دردهای مقاربتی
  • ایجاد التهاب و زخم در واژن به دلیل خشکی بافت آن

این علائم نه تنها در دوران یائسگی، بلکه در دوران شیردهی و بعد از زایمان نیز دیده می شوند.

برای بهره مندی از بهترین روشهای درمان خشکی و آتروفی واژن در شیراز و رفع علائم یائسگی شما هم می توانید به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه و از تخصص خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايی در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات درباره هزینه ها و رزرو نوبت می توانید با شماره ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

درمان خشکی واژن برای همیشه

مصرف پماد برای درمان خشکی واژن یکی از روشهایی است که جنبه درمان ندارد. چون این لوبریکانت ها فقط به طور موقتی واژن را روانکاری می کنند و بیمار مجبور است دائما از این پمادها استفاده کند.

روش دیگر هورمون تراپی است که سطح استروژن را افزایش می دهد اما استفاده از این روش با عوارض و خطراتی مثل سرطان سینه همراه است.

درمان دائمی خشکی واژن

ولی امروزه از روشهای نوین دیگری برای درمان عدم رطوبت و روانکاری واژن و نیز رفع نازکی دیواره واژن استفاده می شود که جایگزین روشهای قبلی است. این روشها که به جوانسازی و درمان دائمی خشکی واژن کمک می کنند، عبارتند از:

جوانسازی با RF واژن در شیراز

دستگاه آر اف واژینال موثرترین راه درمان آتروفی واژن در شیراز است. در این روش با استفاده از امواج رادیوفرکوئنسی دستگاه آر اف بافتهای واژن شروع به کلاژن سازی کرده و دیواره واژن ضخیم و محکم می شود.

خانم هایی که برای درمان ضعف دیواره واژن از دستگاه آر اف واژن در شیراز استفاده می کنند، نیازی به درمان های دیگر و یا مصرف لوبریکانت ندارند و از همان جلسه اول می توانند نتیجه رفع خشکی واژن با آر اف را ببینند.

رفع خشکی واژن با لیزر لیدی لیفت در شیراز

پرتوهای لیزر لیدی لیفت سریعترین درمان خشکی واژن هستند که انعطاف پذیری و استحکام را به دیواره واژن برگردانده و به جوانسازی واژن کمک کند. خانم های شیرازی که برای درمان ضعف دیواره واژن و خشکی آن از لیزر لیدی لیفت استفاده می کنند، بعد از اولین دوره می توانند تا بالای ۷۰ درصد نتیجه درمان با این روش را ببینند.

به علاوه لیزر لیدی لیفت یک لیزر غیر تخریبی است که به بافتهای واژن آسیبی نمی زند و بیمار بعد از لیزر سریعتر از روشهای دیگر بهبود می یابد. بالا بودن عمق نفوذ پرتوهای مادون قرمز این دستگاه باعث درمان همزمان مخاط و لایه زیر مخاط واژن می شود. همچنین باتوجه به اینکه یکی از علائم خشکی واژن، عفونت مکرر واژن است، از لیزر لیدی لیفت برای درمان قطعی عفونتهای مکرر واژن استفاده می شود.

بهترین روش درمان خشکی و آتروفی واژن در شیراز

آر اف واژن و لیزر لیدی لیفت بهترین روش های درمان خشکی واژن و واژینیت آتروفیک در شیراز هستند. استفاده از این روشها بستگی به وضعیت بیمار و شدت آتروفی یا خشکی واژن دارد.

درمان با این روش در ۳ الی ۴ جلسه با فواصل یک ماهه انجام می شود. بنابراین بافت واژن فرصت کافی برای ترمیم و کلاژن سازی را دارد.

درمان خشکی واژن در شیراز

مزایای درمان خشکی و آتروفی واژن با لیزر و RF

استفاده از تکنولوژیهای آر اف واژینال و لیزر لیدی لیفت در شیراز برای درمان خشکی و آتروفی واژن با مزایای زیر همراه است:

• درمان قطعی خشکی و آتروفی واژن با ماندگاری بالا
  • سرپایی است
  • بدون نیاز به بیحسی موضعی
  • بدون بستری شدن
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • بدون ایجاد زخم یا خونریزی
  • بدون درد و عارضه جانبی
  • بدون نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک، لوبریکانت یا داروهای دیگر
  • در مطب متخصص زنان انجام می شود.

پزشک زنان با توجه به وضعیت بیمار، سن، شدت آتروفی یا خشکی، آسیبها و مشکلات دیگر واژن تصمیم می گیرد که از چه روشی برای درمان بیمار استفاده کند. ولی مطمئنا از هر روشی که برای درمان استفاده شود، نتیجه یکسان خواهد بود.

بهترین دکتر درمان آتروفی واژن در شیراز

خانم های یائسه یا شیردهی که دچار خشکی واژن بوده و دیواره واژن آنها سست و شکننده است، می توانند برای رفع خشکی و آتروفی واژن و بهبود روابط زناشویی خود به مرکز زیبایی زنان خورشید در شیراز مراجعه کنند. در این مرکز می توانید از خدمات و تخصص یکی از بهترین جراحان زیبایی زنان در شیراز بهره مند شوید.

خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی، جراح و متخصص زنان در این مرکز بعد از معاینه بیمار تعیین می کنند که برای درمان خشکی و آتروفی واژن از چه روشی باید استفاده شود. خانم هایی که برای درمان به این مرکز مراجعه می کنند، می توانند از درمان با دستگاه RF واژینال، لیزر لیدی لیفت و کربوکسی تراپی واژن بهره مند شوند.

برای درمان خشکی و آتروفی واژن در شیراز با لیزر لیدی لیفت، کربوکسی واژن و یا RF واژن در شیراز به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه و از تخصص خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايی در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات و رزرو نوبت درشیراز می توانید با شماره ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره رفع خشکی و ضعف دیواره واژن

در این قسمت می توانید سوالات پرتکرار درباره رفع واژینیت آتروفیک و درمان خشکی واژن را به همراه پاسخ خانم دکتر طباطبایی، جراح زیبایی زنان در شیراز بخوانید:

بعد از درمان آتروفی واژن با لیزر لیدی لیفت کی می توانم نزدیکی داشته باشم؟

بلافاصله بعد از جلسه درمانی می توانید رابطه‌ی جنسی را شروع کنید ولی بهتر است تا ۲۴ ساعت از نزدیکی بپرهیزید تا عوارض سوزش و ناراحتی واژن برطرف شود.

از چه سنی می توانم درمان خشکی و آتروفی واژن با آر اف را در شیراز انجام دهم؟

درمان خشکی و واژینیت آتروفیک با rf محدودیت سنی ندارد. ولی هر چه جوانتر باشید، کلاژن سازی سریعتر است و زودتر بهبود می یابید.

من ۱۶ ساله هستم و احساس خشکی و سوزش در واژن دارم. می توانم از لیزر لیدی لیفت برای رفع خشکی آن استفاده کنم؟

خیر. روشهای درمان خشکی و آتروفی واژن درون واژینالی هستند و به پرده بکارت آسیب می زند. بنابراین درمان با لیزر لیدی لیفت در شیراز یا هر شهر دیگری به هیچ عنوان مناسب دختر خانمها نیست.

آر اف واژن برای رفع خشکی و سستی دیواره واژن چقدر طول می کشد؟

برای جوانسازی واژن با دستگاه RF معمولا به ۳ تا ۴ جلسه آر اف واژن نیاز دارید.

اگر شما هم سوالی درباره درمان خشکی و واژینیت آتروفیک در شیراز با RF، لیزر لیدی لیفت یا کربوکسی تراپی دارید، می توانید در بخش نظرات این مقاله با یکی از بهترین جراحان زیبایی زنان در شیراز در میان بگذارید.

۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)