بهترین دکتر برای درمان یائسگی در شیراز

متخصص درمان یائسگی در شیراز

دوران یائسگی یک روند طبیعی در زندگی هر خانمی هستند که از سنین ۵۵ تا ۶۵ سالگی شروع می شود. یائسگی همراه با علائم و عوارضی است که خانم ها را دچار مشکلات جسمی، روحی و جنسی می کند. به بروز علائم یائسگی پیش از موعد، یائسگی زودرس می گویند که در سنین باروری یک زن (زیر ۴۰ سال) اتفاق می افتد.
شروع دوره یائسگی به معنای پایان زندگی عادی برای یک خانم نیست. با روشهای پزشکی می توان علائم و عوارض یائسگی و حتی یائسگی زودرس را برطرف کرد تا شخص بتواند زندگی عادی خود را همچنان ادامه دهد. در این مقاله به روشهای کاهش و درمان یائسگی خواهیم پرداخت. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

مراحل یائسگی

یائسگی در زنان شامل دو مرحله پیش یائسگی و یائسگی کامل است. این دو مرحله با توجه ویژگی های زیر از هم تفکیک می شوند:

مرحله پیش یائسگی: در این مرحله، ترشح استروژن به آهستگی کم شده و پریود نامنظم می شود. در بعضی از ماه ها خونریزی قاعدگی ندارید. این مرحله تا آخرین پریود ادامه دارد.

مرحله یائسگی کامل: این مرحله از آخرین قاعدگی که یک سال از آن گذشته است، شروع می شود. در این مرحله هیچ خونریزی قاعدگی رخ نمی دهد.

چه تغییراتی در زنان نشانه شروع یائسگی است؟

اولین علامت یائسگی قطع سیکل قاعدگی خانمها به مدت ۱۲ ماه است. قطع پریودی در زنان یائسه دائمی خواهد بود. قبل از قطع قاعدگی، یعنی در مرحله پیش یائسگی، پریود خانم ها نامنظم می شود. دیگر علائم یائسگی عبارتند از:

  • خشکی و آتروفی واژن
  • گرگرفتگی و تعریق شبانه
  • اختلالات خواب
  • سردرد، خستگی و مشکلات حافظه
  • کاهش سرعت سوخت و ساز بدن و چاقی
  • اختلالات خلقی مثل افسردگی
  • خشکی پوست
  • نازک شدن و ریزش موها
  • بی میلی جنسی
  • کاهش حجم سینه ها

خانم ها این علائم را در مراحل یائسگی (پیش یائسگی و یائسگی) تجربه خواهند کرد.

رابطه جنسی پس از یائسگی

مشکلات زناشویی یکی از عوارض یائسگی است که اختلاف زوجین، ناراحتی های روحی و جسمی زیادی را برای زنان یائسه به دنبال دارد. رابطه جنسی پس از یائسگی در این خانمها معمولا با مشکلات زیر همراه است:

  • خونریزی یا لکه بینی در یائسگی
  • مقاربت دردناک
  • کاهش حس جنسی
  • سوزش واژن بعد از رابطه
  • نرسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم

این خانمها بدلیل لذت نبردن از رابطه زناشویی خود دچار استرس، کاهش اعتماد بنفس و بی میلی جنسی می شوند. اما با راهکارهای بهبود رابطه جنسی بعد از یائسگی که در ادامه به آن می پردازیم، این خانمها می توانند مشکلات زناشویی شان را به راحتی بر طرف کنند.

چرا زنان یائسه می شوند؟

کاهش هورمون زنانه استروژن علت یائسگی در زنان است. سطح این هورمون به طور طبیعی در سنین پیش یائسگی کاهش پیدا می کند و بدن را آماده دوران یائسگی می کند. کاهش این هورمون علت بی نظمی قاعدگی و بعدها قطع خونریزی پریودی در زنان است. البته در بعضی موارد زنان پریود شدن بعد از یائسگی را تجربه می کنند که باید جدی گرفته شود. عوامل زیر در کاهش این هورمون نقش دارند:

  • بالا رفتن سن و رسیدن به سن یائسگی
  • توقف تخمک گذاری تخمدانها
  • عمل هیسترکتومی تخمدان (برداشتن تخمدان)
  • شیمی درمانی و رادیوتراپی

آسیبهای لگنی، صدمه یا نارسایی تخمدان ها در اثر برخی از بیماریها یا مشکلات جسمی دیگر نیز در روند کاهش استروژن و بروز یائسگی در زنان موثر هستند.

علت یائسگی در زنان

شما هم می توانید برای کاهش یا درمان قطعی علائم و عوارض یائسگی در شیراز به خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايي، جراح و متخصص زنان در مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

عوارض یائسگی در زنان

کاهش سطح استروژن بعد از یائسگی به جز علائمی که ایجاد می کند، ریسک ابتلا به برخی بیماری ها را نیز افزایش می دهد. مثلا:

  • بیماری های قلبی-عروقی
  • کاهش چگالی استخوان ها
  • بی اختیاری ادرار استرسی
  • خشکی واژن
  • آتروفی واژن
  • سوزش ادرار

همچنین بعضی از این بانوان دچار پوکی استخوان به خصوص در نواحی کمر، ستون فقرات و مفصل ران می شوند.

بیشتر بخوانید: درمان بی اختیاری ادرار در شیراز

روشهای درمان علائم یائسگی در شیراز

برای درمان عوارض یائسگی در شیراز باید به بهترین متخصص زنان و زایمان شیراز مراجعه کنید. پزشک متخصص بعد از معاینه و اطلاع از علائم، عوارض و بیماریهای شما می تواند به کمک روشهای زیر علائم یائسگی را کاهش داده و یا برخی از آنها را کاملا درمان کند:

تمرینات کگل:

ورزشهای کگل باعث استحکام عضلات کف لگن شده و بی اختیاری ادرار را کاهش می دهند. این تمرینات برای ارگاسم بهتر بیمار نیز توصیه می شوند.

هورمون درمانی:

تجویز داروها یا شیافهای هورمونی در زنان یائسه به درمان گرگرفتگی در یائسگی، کاهش علائم بی اختیاری و دیگر عوارض کاهش استروژن در بدن کمک می کند. البته مصرف داروهای هورمونی با عوارض زیادی همراه است و باید حتما زیر نظر پزشک مصرف شوند.

لیزر لیدی لیفت:

این روش، یکی از راهکارهای بهبود رابطه جنسی بعد از یائسگی است. از لیزر لیدی لیفت برای درمان دردهای مقاربتی و نیز درمان خشکی و آتروفی واژن در شیراز استفاده می شود. درمان با این روش در رفع برخی علائم یائسگی، تاثیر ماندگار دارد.

آر اف واژینال:

یکی از بهترین روشهای درمان سریع علائم یائسگی، استفاده از دستگاه RF واژن در شیراز است. امواج رادیوفرکوئنسی این دستگاه با کلاژن سازی در واژن و عضلات کف لگن باعث تقویت دیواره واژن و عضلات کف لگن می شود. ار اف واژن به رفع بی اختیاری ادرار دردهای مقاربتی و علائم دیگر یائسگی کمک می کند.

بهترین روش درمان علائم یائسگی در شیراز

کاهش هورمون استروژن باعث تحلیل و آتروفی لایه های دیواره واژن و سست و نازک شدن آن می شود. آتروفی با خشکی واژن همراه است و در این حالت، واژن رطوبت و ترشحات طبیعی خود را از دست داده و دچار کاهش خاصیت ارتجاعی واژن می شود.

آتروفی و خشکی واژن علت خونریزی در یائسگی، دردهای مقاربتی، کاهش حس جنسی و میل جنسی در زنان هستند. درمان با لیزر لیدی لیفت یا rf واژینال می تواند با جوانسازی و تسریع کلاژن سازی در لایه های دیواره واژن، به استحکام مجدد دیواره واژن، افزایش روانکاری مهبل و رفع علائم و عوارض یائسگی در زنان کمک کنند.

مزایای درمان با لیزر لیدی لیفت و RF

درمان با لیزر لیدی لیفت و آراف واژن باعث روانکاری طبیعی ناحیه جنیتال، جوانسازی و رفع خشکی و آتروفی آن در یائسگی می شود. همچنین درمان با این نوع لیزر واژن در شیراز با مزایای دیگری نیز همراه است:

درمان یائسگی با لیزر و rf

  • جلوگیری از عفونتهای مکرر واژینالی
  • درمان سوزش و درد ادرار
  • کاهش علائم بی اختیاری ادرار
  • جلوگیری از پرولاپس (افتادگی) اندامهای لگنی مثل رحم، مثانه، واژن و …
  • افزایش کیفیت روابط زناشویی در یائسگی

همچنین رفع اختلالات جنسی ناشی از یائسگی مثل کاهش درد و خونریزی حین رابطه جنسی، افزایش ارگاسم زنان و درمان بی میلی جنسی زنان از مزایای درمان عوارض یائسگی در شیراز با لیزر لیدی لیفت هستند.

بیشتر بخوانید: فواید و عوارض یائسگی را بشناسیم

دکتر خوب برای درمان یائسگی در شیراز

یکی از بهترین متخصصان درمان علائم یائسگی در شیراز، خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی هستند. با مراجعه مرکز زیبایی زنان خورشید می توانید از تخصص و تجربه ایشان در زمینه رفع علائم یائسگی و برخورداری از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • درمان دائمی خشکی و آتروفی واژن با لیزر لیدی لیفت
  • آشنایی با راههای عقب انداختن یائسگی
  • رفع گرگرفتگی یائسگی
  • بهبود رابطه جنسی بعد از یائسگی

همچنین می توانید با مراجعه به مطب ایشان علاوه بر آشنایی با روشهای جلوگیری از یائسگی زودرس، درمان یائسگی زودرس را نیز تحت نظر ایشان انجام دهید.

شما هم می توانید برای درمان علائم یائسگی با دستگاه rf واژن یا لیزر لیدی لیفت در شیراز به خانم دکتر سيده مرضيه طباطبايي، جراح زیبایی زنان مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۹۰۲۸۲۸۱۹۱۹ یا ۰۷۱۳۲۳۱۹۱۶۱ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره درمان عوارض یائسگی

بانوانی که برای درمان علائم و عوارض یائسگی در شیراز به مرکز زیبایی زنان خورشید مراجعه می کنند، اکثرا سوالات زیر را از خانم دکتر سیده مرضیه طباطبایی می پرسند:

آیا سردرد از علائم یائسگی است؟

نداشتن خواب کافی، استرس، اختلالات خلقی و غیره می توانند باعث سردرد شوند. همچنین سردرد می تواند از عوارض هورمون تراپی باشد.

علائم یائسگی تا کی ادامه دارد؟

۴ تا ۵ سال بعد از آخرین قاعدگی تان علائم یائسگی ادامه دارد. البته از هر ۱۰ زن یک نفر ممکن است تا ۱۲ سال بعد از آخرین پریود همچنان دچار این علائم باشد.

علت خونریزی در یائسگی بعد از رابطه جنسی یا حین آن چیست؟

کاهش رطوبت واژن و خشکی آن باعث شکنندگی دیواره مهبل و صدمه دیدن و خونریزی آن طی رابطه جنسی می شود. در واقع، عدم انعطاف پذیری و الاستیسیته واژن علت خونریزی در یائسگی است.

علت کاهش میل جنسی زنان یائسه چیست؟

مهمترین دلایل آن خشکی و آتروفی واژن، پرولاپس رحم و مثانه، اختلالات خواب، افسردگی، اضطراب و استرس است که باعث کاهش حس جنسی و میل جنسی در زنان یائسه می شود.

آیا لیزر می تواند علائم یائسگی را برطرف کند؟

بله. می توانید با درمان با لیزر لیدی لیفت در شیراز یا RF واژن طی چند جلسه خشکی، آتروفی، درد و سوزش واژن، لکه بینی در یائسگی بعد از رابطه زناشویی و … را کاملا و بطور دائمی برطرف کنید.

زنانی که یائسگی زودرس دارند، ممکن است بچه دار شوند؟

حتما به یک دکتر خوب برای درمان یائسگی زودرس اگر مراجعه کنید با کنترل علائم و درمان یائسگی زودرس می توانید باردار شوید.

در صورتی که سوالی درباره درمان علائم و عوارض یائسگی با لیزر یا درمان یائسگی زودرس سوالی دارید، در نظرات همین مقاله سوالات خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

۳.۹/۵ - (۱۴ امتیاز)
Avatar photo

دکتر سیده مرضیه طباطبائی (متخصص زنان و زایمان) فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بورد تخصصی هستند. خانم دکتر طباطبائی سه سال سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه را داشته و در حال حاضر مدیریت کلینیک زیبایی زنان خورشید را بر عهده دارند. کلینیک زیبایی زنان خورشید ارائه دهنده خدمات عملهای زیبایی زنان و درمانهای مبتنی بر تکنولوژی به بانوان بوده و یکی از مجهزترین کلینیکهای زیبایی در شیراز محسوب می شود.

۲ دیدگاه ها
  • سلام
    از سال ۹۵دچار گرفتگی یائسگی شدم به پزشکان زیادی مراجعه کردم انواع قرص های خارجی و ایرانی را مصرف کردم ولی متاسفانه هیچ تاثیر مثبتی نداشتیه آیا راهی هست که این گرگرفتگی درمان بشه

    • سلام. عزیزم یائسگی عین پریودی یه روند طبیعی در بدنه و فقط میشه یه سری علائم رو کاهش داد. گرگرفتی ۲ تا ۵ سال یا گاهی ۱۰ سال ادامه داره و بعد خودبخود خوب میشه. سعی کنید لباس خنک بپوشید و جای خنک باشید. اگر دچار مشکلات خشکی واژن یا بی میلی جنسی هستید هم میتونید برای درمان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *